Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Designtips til denne stuen? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Denne julen tenkte jeg at gode gamle mamma skulle få en litt spesiell julegave, nemlig en mini-makeover av stuen sin. Hun har lenge ønsket seg lysere vegger, og dette blir antageligvis dette som blir hovedfokuset av prosjektet. Nå lurer jeg på om det er noen som har fargetips eller eventuelt andre tips som kan forandre denne badstuen til en stue.

Budsjettet blir forholdsvis strengt da jeg er student, men har nok av arbeidskraft så mye kan gjøres. Altså maling, elektrisk og små byggeprosjekter vil kun beregnes til materialkostnader.

Beklager at bildene er så mørke, men dette er første gang jeg prøver kameraet, og jeg er ikke i ISO-humør.. :p

Hva mener dere bør gjøres, og hva vil din ide koste? All hjelp mottas med stor takk!

Jeg lurer dessuten på fremgangsmåten for å male ubehandlet panel. Har hørt noe om at hver kvist må bahndles med kvistlakk. Stemmer dette, eller er det bare å slenge på et par strøk med den første malingen jeg finner?

Her er bildene:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok litt jobb foran deg om du vil få panelet så fint som mulig, men det er nok verdt det! Kjedelig å male to strøk og så se etterpå at kvistene fortsatt syns. Da kommer du garantert til å angre på at du ikke brukte noen timer med kvistlakk og sparkel. ;)

Lykke til!

Vis gjerne bilder av det ferdige resultatet. :)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Bruk kvistlakk, slik King-Nothing sier.

Muligens også grunning, før du begynner med malingen. Ville gått innom f.eks. Maxbo og hørt hva de mener er lurt. Husk også å male taket, selv om det er "hvitt" nå, vil det garantert se slitent ut når du har malt veggene. Mal i så fall taket først... :)

I tillegg kan du kanskje ta en titt på nye gardiner? Du kan ta en titt på lange panelgardiner, alternativt liftgardiner. De ser litt mer moderne ut enn de som er på bildene.