Gå til innhold

Hvorfor er Mac så dyrt?

Liquidkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mac Mini fantes vel i svært stor grad allerede med shuttle-type PC-er (med mindre disse kom etter apple cube – men det tror jeg ikke). mp3-jukebokser fantes i alle fall før iPod kom.

Det Apple vinner på er å gjøre produktene enke og (dermed også) brukervennlige. Noe pcprodusentene og Microsoft har til gode å få til.

Joda, shuttle PC-er var vel tilstede, men ingen av de større produsentene hadde disse. dvs. HP, IBM, Dell, FS mm. og da blir produktene litt mer hobbybasis. Og Shuttle maskinene er fremdeles "løsøre" som er satt sammen til en maskin mens mac mini er en maskin som er en enhet. Shuttle maskinene er jo fremdeles litt større og mer plastikaktig en mac mini.

Mp3 jukebokser fantes også, men ja, brukervennligheten, størrelse og kvaliteten var ikke allverden og det hadde den fortsatt å være mye lengre, tror jeg, om Apple ikke hadde kommet med Ipod.

Regner med du tenker på å gjøre produktene enkle selv om jobs sikkert kunne tenkt seg at ipod var enke, uten konkurenter altså.. :tease:

Og enkelte ganger bommer han også, som med Iphone…

HAHA. Dagens.

Ja, hvordan kan man lage en telefon uten mms og høyhastighets mobilnett, og ta sinsykt betalt for den?

Salgstallene er jo hypet også, iforhold til f.eks. nokia modeller selger jo ikke iphone i det heletatt.

Hva skjer om din Iphone må på verksted? sendes til Kina?

Synes Mad TV har tatt jobs på kornet her: http://www.youtube.com/watch?v=xgZKjJt-TkU

Stemmer egentlig veldig med hele halleluja møtene til apple. Men om folk absolutt vil betale mye for produktene så be my guest.

Jeg kjøper mac bare for osx, hadde blitt kjempeglad om osx hadde blitt tilgjengelig for andre maskiner...

http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

Lenke til kommentar

Jeg får oppdatering på OS'et for 69 kroner ekstra når jeg kjøper maskinen.

Jeg synes det på en måte nesten er verdt litt ekstra for å slippe virus, spyware osv i den grad windows-brukere har. Dessuten passer mac perfekt for mine bruksmål: Hovedsaklig musikkredigering, men også mediabehandling som film, bilder osv. Når jeg testet de forskjellige mac'ene på eplehuset i oslo istad, synes jeg at det var mye flottere design og løsninger, enn windows. (Dette kommer til å utvikle seg til en Mac vs PC diskusjon snart :p)

Men takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Jeg synes det på en måte nesten er verdt litt ekstra for å slippe virus, spyware osv i den grad windows-brukere har. Dessuten passer mac perfekt for mine bruksmål: Hovedsaklig musikkredigering, men også mediabehandling som film, bilder osv. Når jeg testet de forskjellige mac'ene på eplehuset i oslo istad, synes jeg at det var mye flottere design og løsninger, enn windows. (Dette kommer til å utvikle seg til en Mac vs PC diskusjon snart :p)

Hvor morsomt er det for en som lager virus å lage noe som virker på 4% av verdens arbeidstasjoner kontra nærmer 90%? vil du komme i bygdabladet eller cnn? :cool:

Jeg har 1 gang hatt et virusangrep på min maskin og det var kun for å teste effekten.

Problemet med virus og spyware sitter ofte mellom maskinen og stolen.... "har jeg arvet en mill. dollares fra en onkel i amerika? ja da må jeg jo bare klikke på en lenke til denne fine siden som ligner litt på banksiden min, laste ned denne plugin'en og skrive inn fødselsnr, personlige koder og alt de spør om!!"

Dette har vel blitt en Mac vs PC diskusjon alt, og der blir man vel aldri enig, samme som windows vs linux.

Jeg avslutter derfor min diskusjon rundt temaet med dette innlegget.

Til sist vil jeg si. Om du har penger til en mac, og du liker programmene som brukes til musikkredigering og video etc bedre en det som finnes til windows så synes jeg du skal velge en Mac. Lykke til med handelen!

Endret av tdipower
Lenke til kommentar

Å ha en Mac vs PC diskusjon er som å ha en Mercedes vs Bil diskusjon... På tide at folk innser det.

Linux har heller ikke det problemet med virus osv, og er i tillegg helt gratis. I tillegg, så kan du, som nevnt tidligere i tråden, installere OSX på hvilken som helst PC. Det eneste argumentet for å velge Mac er utseende, så folk som velger Mac er enten uvitende, jenter eller metrofile.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper mac bare for osx, hadde blitt kjempeglad om osx hadde blitt tilgjengelig for andre maskiner...

http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

Blir det strengt tatt ulovlig for meg å laste det ned, da jeg har en ekstra Tigerlisens jeg fikk gjennom ADC? Blir litt offtopic, men men :)

Det er vel uansett ikke lov å kjøre Mac OS X på noe annet en fruktmaskiner så... ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...