BlastyTrasty Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) http://www.gametrailers.com/player/usermov...aylist=featured Ein god likheit mellom themet i MGS2 såfall. Eller kva seier dykk? Edit: beklagar, feil link. Retta no. Endret 27. oktober 2007 av Gaz West Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 http://www.gametrailers.com/player/27119.html Ein god likheit mellom themet i MGS2 såfall. Eller kva seier dykk? Umm du har linket til vladimirs spilltest Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Absolutt en plagiat. Ingen tvil (jeg har utdanning innen arrangering og komponering). Liker MGS temaet bedre though ;-) Endret 27. oktober 2007 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Absolutt en plagiat. Ingen tvil (jeg har utdanning innen arrangering og komponering). Liker MGS temaet bedre though ;-) Second. Men kvifor sitt japsane å fnisar? http://www.gametrailers.com/player/27119.html Ein god likheit mellom themet i MGS2 såfall. Eller kva seier dykk? Umm du har linket til vladimirs spilltest Beklagar, retta no. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Dette var da nesten helt likt.. Her har noen urent mel i posen ja. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg er tonedøv og blind, men det var en god del likheter der ja. Mest i starten av sangen. Liker best MGS-versjonen jeg også. Og for å sparke igang krigen i denne posten også, sier jeg at Halo-themet er nesten helt likt "My boobs are okay". Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Dette var da nesten helt likt.. Her har noen urent mel i posen ja. Jau, men må kaste meg på i rekka som seier at MGS temaet er betre. Og for å sparke igang krigen i denne posten også, sier jeg at Halo-themet er nesten helt likt "My boobs are okay".Så lene alexandra har kopiert Halo komponisten altså? Ikkje umogleg.Personleg syns eg at Halo temaet liknar meir på Sogndal sangen. (Stau nao pao) Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Personleg syns eg at Halo temaet liknar meir på Sogndal sangen. (Stau nao pao) hahahaha.... for og vere litt pirken so seie me helst "stao no pao"... eg syntes den der ikkje var lik nok til og bli kalla plagiat akkuratt...når det kjem til musikk så er det kansje vanskligare og få bevist likheita enn andre medium.. Endret 27. oktober 2007 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 helt i starten så har det litt likhet ja, men ikke mer enn det.. =) + at metal gear solid themet kicker ass i forhold:D Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 helt i starten så har det litt likhet ja, men ikke mer enn det.. =) Er ikke bare starten som er plagiat dessverre. Lenke til kommentar
kaare_willoch Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 da er det i saa fall den innleide komponisten sin skyld.. harry gregson williams elno saant Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Klare likheter ja, flotte stykker begge to da Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Syntes ikke dette er plagiat. Ja melodien treffer noen av de like notene, men det virker rent tilfeldig. Han russiske komponisten bruker såpass mange andre lyder at det er vanskelig å si at akkurat _det_ er melodien i låta. MGS melodien er en mye mer ren og målrettet melodi. Det jeg peker ut er at det er for mange ulikheter til at man kan kalle det et plagiat. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Syntes ikke dette er plagiat. Ja melodien treffer noen av de like notene, men det virker rent tilfeldig. Han russiske komponisten bruker såpass mange andre lyder at det er vanskelig å si at akkurat _det_ er melodien i låta. MGS melodien er en mye mer ren og målrettet melodi. Det jeg peker ut er at det er for mange ulikheter til at man kan kalle det et plagiat. Det har du rett i, plagiat er det ikke. Plagiat da er det note for note likt, noe dette ikke er. Alvorlig uorginalt, det er mer riktig å si. Georgy Svirldov (The Rock Remix). Jeg har aldri helt sett det store i MGS soundtracket. Har liksom blitt litt herda av den typen musikk etter Bruckenheimer og Bay's herjinger på 90-tallet. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Plagiat eller ikke plagiat.. uansett kan den ikke måle seg med Mgs versjonen.. Sjekk Endret 29. oktober 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Auda.. noen bak MSG-themet (som er vanvittig bra) må ha blitt foret med denne 70-tallsversjonen da de var små, for dette var tydeligvis en sang som treffer likhet opptil flere ganger. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det er visse klassiske "beats" og melodier som komponister bruker som grunnsteiner i stykkene sine. Dette beviser hvordan to av dem som bruker samme prinsipp kan sammenlignes og feiltolkes som plagiat. Men det er ikke realiteten at dette er plagiat. Jeg har spilt i korps i 7 år og spilt en del melodier, det er mer som en grunnoppskrift. Man kan lage tomatsaus og bruke den til spagetti, pizza og risotto for å si det sånn. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Det er visse klassiske "beats" og melodier som komponister bruker som grunnsteiner i stykkene sine. Dette beviser hvordan to av dem som bruker samme prinsipp kan sammenlignes og feiltolkes som plagiat. Men det er ikke realiteten at dette er plagiat. Jeg har spilt i korps i 7 år og spilt en del melodier, det er mer som en grunnoppskrift. Man kan lage tomatsaus og bruke den til spagetti, pizza og risotto for å si det sånn. Litt for snill sammenligning. Hvis orginalversjonen er en potet, så er MSG-versjonen en bakt-potet. You see? edit: Chiefo, som ikke er interessert i å trekke frem sangmekking, musikk- og korpshistorie fra livet. Men hvis det er gjeldende for noen så versego'. Endret 29. oktober 2007 av chiefo Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Vi får kalle en spade for en spade her gutter! Dette ER plagiat, og følgelig ikke helt bra. Må innrømme at jeg er litt skuffet. Heldigvis har Herr Kojima sitt på det rene ... Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hva skal russerne gjøre da? Saksøke dem? Det har dem helt sikkert ikke penger til uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå