Gå til innhold

MGS Theme Accused of Plagiarism

BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var da nesten helt likt.. Her har noen urent mel i posen ja. :)
Jau, men må kaste meg på i rekka som seier at MGS temaet er betre.

Og for å sparke igang krigen i denne posten også, sier jeg at Halo-themet er nesten helt likt "My boobs are okay".
Så lene alexandra har kopiert Halo komponisten altså? Ikkje umogleg.

Personleg syns eg at Halo temaet liknar meir på Sogndal sangen. (Stau nao pao)

Lenke til kommentar
Personleg syns eg at Halo temaet liknar meir på Sogndal sangen. (Stau nao pao)

hahahaha....:D

for og vere litt pirken so seie me helst "stao no pao"...:)

eg syntes den der ikkje var lik nok til og bli kalla plagiat akkuratt...når det kjem til musikk så er det kansje vanskligare og få bevist likheita enn andre medium..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Syntes ikke dette er plagiat. Ja melodien treffer noen av de like notene, men det virker rent tilfeldig. Han russiske komponisten bruker såpass mange andre lyder at det er vanskelig å si at akkurat _det_ er melodien i låta.

MGS melodien er en mye mer ren og målrettet melodi. Det jeg peker ut er at det er for mange ulikheter til at man kan kalle det et plagiat.

Lenke til kommentar
Syntes ikke dette er plagiat. Ja melodien treffer noen av de like notene, men det virker rent tilfeldig. Han russiske komponisten bruker såpass mange andre lyder at det er vanskelig å si at akkurat _det_ er melodien i låta.

MGS melodien er en mye mer ren og målrettet melodi. Det jeg peker ut er at det er for mange ulikheter til at man kan kalle det et plagiat.

Det har du rett i, plagiat er det ikke. Plagiat da er det note for note likt, noe dette ikke er. Alvorlig uorginalt, det er mer riktig å si. Georgy Svirldov (The Rock Remix).

Jeg har aldri helt sett det store i MGS soundtracket. Har liksom blitt litt herda av den typen musikk etter Bruckenheimer og Bay's herjinger på 90-tallet.

Lenke til kommentar

Det er visse klassiske "beats" og melodier som komponister bruker som grunnsteiner i stykkene sine. Dette beviser hvordan to av dem som bruker samme prinsipp kan sammenlignes og feiltolkes som plagiat. Men det er ikke realiteten at dette er plagiat.

Jeg har spilt i korps i 7 år og spilt en del melodier, det er mer som en grunnoppskrift. Man kan lage tomatsaus og bruke den til spagetti, pizza og risotto for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Det er visse klassiske "beats" og melodier som komponister bruker som grunnsteiner i stykkene sine. Dette beviser hvordan to av dem som bruker samme prinsipp kan sammenlignes og feiltolkes som plagiat. Men det er ikke realiteten at dette er plagiat.

Jeg har spilt i korps i 7 år og spilt en del melodier, det er mer som en grunnoppskrift. Man kan lage tomatsaus og bruke den til spagetti, pizza og risotto for å si det sånn.

Litt for snill sammenligning. Hvis orginalversjonen er en potet, så er MSG-versjonen en bakt-potet. You see?

edit: Chiefo, som ikke er interessert i å trekke frem sangmekking, musikk- og korpshistorie fra livet. Men hvis det er gjeldende for noen så versego'.

Endret av chiefo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...