Mr Walrus Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei, Jeg får feil meldingen "Systemet" kan ikke logge deg på nå fordi domenet xxx ikke er tilgjengelig". Noen som har kommet over dette før og har en løsning? Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei, Jeg får feil meldingen "Systemet" kan ikke logge deg på nå fordi domenet xxx ikke er tilgjengelig". Noen som har kommet over dette før og har en løsning? Det er en feil som kan bety flere forskjellige ting. - PC-en har fått endret hostname. - Noen har slettet/diablet computeraccount på domain/Active Directory - SID'ene på PC-en eller motsvarende SID'er på server er korrupte - Du har en brannmur som ikke slipper igjennom netlogon trafikk - En eller annen sær hibernate/standby feil (skjer ikke så ofte lenger). Løsninger er som regel å gå inn med lokal administrator og melde PC-en ut av domenet for så å melde den inn igjen. Kan være en ide å slette computeraccount og lage en ny account på domenekontroller før du melder PC-en inn i domenet igjen. Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Takk Takk, Får håpe skolen fikser dette.. Det er en skole PC.. Jeg bare skrudde av PC-en og når jeg logget på kom jeg ikke inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå