Gå til innhold

Juletråden 2007 - God Jul!

Q-Bert

286 stemmer

1. 1. Har du kommet i julestemning?

• Ja!
      50
    • Sånn middels
      130
    • Nei!
      106

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå begynner julestemningen å komme. Har fått opp adventsstake i vinduskarmen i leiligheten, og USB-juletreet mitt står og lyser på skrivebordet.

Hvor kan man få tak i slike juletrær? :)

Gadgets.no for eksempel.

De så fine ut. Mitt er fra ThinkGeek, kjøpt for tre år siden, men jeg fant det ikke på den siden lenger nå. Imidlertid fant jeg et bilde av et akkurat likt tre: Slik, men det veksler mellom seks "forskjellige" farger (noen er nokså like, f.eks. blå og blålilla).

Ellers ser jeg nå at ThinkGeek har fått inn en ny type USB-trær. Sjekk her, jeg syns disse også så utrolig kule ut. Fiberoptikk og greier.

Lenke til kommentar

Da har naboene våres stelt i gang "Las Vegas" igjen. En del i nabolaget har klagd på dette, siden de er det eneste huset som gjør det. Henger opp "God Jul" midt på veggen med store lys. Rød, grønn og hvite lysstrimler over døren sin.

Jeg syntes ikke dette er fint. Blir alt for glorete, mye mer koselig med dempede hvite lys på en busk eller noe. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig ang. den julebelysningen. Det er nesten alltid å foretrekke med hvit belysning på en busk enn å dekke en vegg med farger og spetakkel.

Innendørs juletre, derimot. De siste årene når jeg har pyntet familiens juletre, har jeg brukt 16 hvite (standard lysslynge), og 100 små fargede (to slynger à 50 lys). Det blir SKIKKELIG fint, særlig siden jeg også har en forkjærlighet for glitter, og kjøper inn litt mer hvert år slik at det etter hvert er nokså tettpyntet. Pleier også å investere i noen nye kuler hvert år.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
Jeg er ganske enig ang. den julebelysningen. Det er nesten alltid å foretrekke med hvit belysning på en busk enn å dekke en vegg med farger og spetakkel.

Innendørs juletre, derimot. De siste årene når jeg har pyntet familiens juletre, har jeg brukt 16 hvite (standard lysslynge), og 100 små fargede (to slynger à 50 lys). Det blir SKIKKELIG fint, særlig siden jeg også har en forkjærlighet for glitter, og kjøper inn litt mer hvert år slik at det etter hvert er nokså tettpyntet. Pleier også å investere i noen nye kuler hvert år.

Du maler bilder inni hodet mitt :love:

Lenke til kommentar
Ikke mye julestemning her. Maler inne og har gått rundt helt rusa på heftgrunn og kvistlakk siden onsdag. Er jeg heldig er vi ferdig til neste helg. :( Kronisk migrene pga det ødelegger en del av stemninga.

Bli ferdig med det, fyr opp med gardiner, adventsstaker, julemusikk, kaker, klementiner og alt som hører til - så kommer det!

Lenke til kommentar

I dag spiste jeg julemiddag med fattern, bruttern, søstra mi og typa hennes.

Hvorfor så tidlig?

Jo fattern reiser til Kongo i morra og kommer ikke hjem før i januar.

Så da blei det pinnekjøtt og akkevitt i dag i sted for på julaften. Det var fortsatt kos :)

Lenke til kommentar
I dag spiste jeg julemiddag med fattern, bruttern, søstra mi og typa hennes.

Hvorfor så tidlig?

Jo fattern reiser til Kongo i morra og kommer ikke hjem før i januar.

Så da blei det pinnekjøtt og akkevitt i dag i sted for på julaften. Det var fortsatt kos :)

Kongo, faktisk! Storartet. Hva har han å gjøre der nede?

Pinnekjøtt høres meget fristende ut, ja.

Lenke til kommentar

Berlinerkransene mine gikk til helvete. Første brettet gikk forsåvidt ikke så halvgærent. Men oppskriften var ikke veldig god, og berlinerkransene ble myke, falt alt for lett fra hverandre og smakte alt for søtt. Andre brettet hvor jeg hadde tilsatt mer mel for å bøte på den dårlige oppskriften greide jeg å brenne til de grader. Mørkebrune berlinerkranser er ikke stas. :\

Tror jeg må dra til mormor en dag så hun kan lære meg å lage ordentlige berlinerkranser. Mormor sin oppskrift, og de ferdige berlinerkransene eier! Må nok gå til lære hos læremesteren. ^^

Lenke til kommentar
Berlinerkransene mine gikk til helvete. Første brettet gikk forsåvidt ikke så halvgærent. Men oppskriften var ikke veldig god, og berlinerkransene ble myke, falt alt for lett fra hverandre og smakte alt for søtt. Andre brettet hvor jeg hadde tilsatt mer mel for å bøte på den dårlige oppskriften greide jeg å brenne til de grader. Mørkebrune berlinerkranser er ikke stas. :\

Tror jeg må dra til mormor en dag så hun kan lære meg å lage ordentlige berlinerkranser. Mormor sin oppskrift, og de ferdige berlinerkransene eier! Må nok gå til lære hos læremesteren. ^^

Hehe, leit å høre at det gikk slik! Husk, søndagen, første uke i advent er the bakedag. Ny bakedag, nye muligheter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...