dan83 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 hei har en acer aspire 5613, men har et problem med at cpu brukes unormalt mye, alt mellom 5-50%, når jeg ikke gjør noe som helst. Hvis jeg er på google earth, så brukes cpu faktisk opptil 80% Det er en intel pentium duel core t 2080 prosessor i den Jeg har vista, så kan vell kanskje ikke se bort ifra at det er det som er årsaken Takker for alle svar! Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 hei har en acer aspire 5613, men har et problem med at cpu brukes unormalt mye, alt mellom 5-50%, når jeg ikke gjør noe som helst. Hvis jeg er på google earth, så brukes cpu faktisk opptil 80% Det er en intel pentium duel core t 2080 prosessor i den Jeg har vista, så kan vell kanskje ikke se bort ifra at det er det som er årsaken Takker for alle svar! Det du kan gjøre er å trykke på ctrl+alt+delete samtidlig. Da kommer det opp Windows Task Manager. Etter det trykker du på programmer/processes. Da kommer det opp mye navn. Trykk på CPU, da ser du hva som bruker cpu-kraft Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 hei har en acer aspire 5613, men har et problem med at cpu brukes unormalt mye, alt mellom 5-50%, når jeg ikke gjør noe som helst. Hvis jeg er på google earth, så brukes cpu faktisk opptil 80% Det er en intel pentium duel core t 2080 prosessor i den Jeg har vista, så kan vell kanskje ikke se bort ifra at det er det som er årsaken Takker for alle svar! Det du kan gjøre er å trykke på ctrl+alt+delete samtidlig. Da kommer det opp Windows Task Manager. Etter det trykker du på programmer/processes. Da kommer det opp mye navn. Trykk på CPU, da ser du hva som bruker cpu-kraft ja, vet såpass, men greia er at jeg ikke ser noe som bruker mye, nettopp det som er så rart. Jeg tror ikke det er virus, siden datan er helt ny, har så vidt brukt den på nette. Jeg ringte acer, men de visste ikke, men sa at det muligens kunne være vista som hadde skylden Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hadde samme probleme som deg på min stasjonære. Forsvant når jeg formaterte, men litt rart vis PC-en er helt ny. Pleier å være programmer som ligge i bakrunnen og bruker unødvendig CPU-kraft, uten at du kan se de. Har du prøvd CCleaner? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Produsent pleier å installere mye skrap på maskinen som default, broren min kjøpte en bærbar med Vista og den gikk som lus på tjærekost utav boksen. Etter å ha fått rensket ut mye av møkka, gikk alt litt bedre, men regner vel med XP må inn på den etterhvert. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 pc-produsenter får penger av program-utviklere for å inkludere dems programmer i en bundle med maskinen. så vær beredt på å sitte i noen timer å avinstalere! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Prøv Process Explorer, den viser endel mer enn Task Manager. Kan være interrupts. http://www.microsoft.com/technet/sysintern...ssexplorer.mspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå