The_Silencer Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hei Min første post her på hardware, drevet å sett og drømt meg bort i et uendelig antall forskjellige pc deler rundt omkring her i det siste, men klarer da ikke å bestemme meg! Skal kjøpe meg en ny pc som skal brukes fortrinnsvis til "gaming". Har maksimum 15k å bruke som sagt, og da skal det gjerne inkludere deathadder, 5h v2 headset og logitech tastatur Problemet er jo selvfølgelig hva jeg skal kjøpe, hvor og hvor mye jeg egentlig trenger å bruke for å få en dugende pc som ikke blir utdatert med det aller første Jeg har en xp cd liggende fra før. uansett; Sett på komplett, men virker litt dyrt. Har funnet dette oppsettet der; Fortron/Source Epsilon 600W USB2 multikortleser 3.5 MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB XFX GeForce 8800GTS 640MB Raptor 74GB 10k SpinPoint 500GB Samsung dvd brenner til 300 kroner Creative SB X-Fi Game Antec Nine Hundred sort miditower det blir kostende ca 12k om jeg husker rett, oppsettet er nesten identisk med en "ferdig pc" der. Netshop - envy Denne blir kostende litt over 13k for jeg skal ikke ha med blue ray tingen. Er det verdt å investere i enn GTX når man først bruker så mye penger på data, eller vil det være bedre å bare spare pengene og kjøpe en GTS istedet? Hvis noen gidder å hjelpe meg litt her så er jeg evig takknemmelig. Endret 27. oktober 2007 av The_Silencer Lenke til kommentar
The_Silencer Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 hjelp?(A) Lenke til kommentar
metallica753 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppa Raptorn, og brukt de pengene på 8800GTX Jeg har akkurat bestilt det samme kabinettet selv, og gleder meg! Resten ser bra ut Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Helt enig med medtallica... Jeg skal selv svi av 14-15k på en gamer PC og gåt for GTX når jeg først bruker så mye. Jeg var inne på raptor tanken men slo det fra meg da de fleste mente at det ikke er noe særlig ROI på det. Jeg gikk også for en E6850 fremfor Q6600. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Har satt opp en handlevogn her.Her får du helt klart mest for penga : )) Amentio har alle varene, og bygger PC-en for deg hvis du betaler 500kr Endret 27. oktober 2007 av Nautique Lenke til kommentar
The_Silencer Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Har satt opp en handlevogn her Her får du helt klart mest for penga : )) Amentio har alle varene, og bygger PC-en for deg hvis du betaler 500kr står jeg ikke har tilgang til handlevogna? Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Skal du spille Crysis? Hvis du skal det bør du gå for Q6600 og klokke den til 3,0ghz. Opsettet ditt på netshop ser bra ut : D Men det jeg satt opp har mye bedre ram, og dobbelt så mye (4gb) Bra til Crysis og nyere spill : )) Nå skal det funke Handlevogn Endret 27. oktober 2007 av Nautique Lenke til kommentar
The_Silencer Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) EDIT; antar du fiksa det. skal se på den nå;D Endret 27. oktober 2007 av The_Silencer Lenke til kommentar
The_Silencer Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Ser nydelig ut! Men ble litt usikker på prossessor; hvor vil intel dou hevde seg sterkere enn quad core i gaming sammeheng hvsi jeg ikke skal spille crysis? Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Vet ikke helt hvorfor, men hvis en 2-kjerne CPU kjøres på samme frekvens som en firekjernes CPU, i et program som ikke støtter firekjerne. Vil en to-kjerne CPU være raskere. En Quad prossesor lønner seg bare i noen få spill som ikke har kommet ut enda. Så, som mange sier her på forumet. Oppgraderer du systemet ditt ofte, gå for E6850, oppgraderer du sjeldent gå for Q6600. Du er ikke alene om valget ditt, kjempe mange som spør det samme spørsmålet. Du bør vel kanskje spørre deg selv hva du bruker PC-en til. Per dags dato til spilling er E6850 best. Men hvis du vil spille stor-titler som Alan Wake og Crysis bør du gå for Quad. Her kan du lese en test med begge prossesorene satt opp mot hverandre : )) Her har du en egen tråd om akkuratt dette Her er enda en test, med begge prossesorene satt opp mot hverandre. Sånn, nå har du noe å lese på de neste timene:P Endret 27. oktober 2007 av Nautique Lenke til kommentar
The_Silencer Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Har; A) Bestemt meg for at du er en knupp B) Bestemt meg for quad core, lest og prata med en kompis. Vil ha muligheten til å spille de spilla om jeg plustelig får kjempe lyst C) Bestemt meg for å kjøpe PC-en ASAP (når de får inn varene) tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Bare morsomt og hjelpe =) Hvilken pc var det du skulle kjøpe? ASAP, skjønte ikke helt den Hvis du mener Amentio PC-en er det egentlig best og bestille med engang, siden det ikke er sikkert de får inn varene. De bruker å være på et "fjernlager". Så de bestiller ikke varene derifra før noen kunder bestiller hos dem. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Skjønner at jeg har fulgt dååårlig med de siste par årene. Var ikke klar over at Quad var på markedet engang Uansett... er det så mange spill som støtter dual core ennå da? Regner med at de fleste nye gjør det, men... blir vel som med quad det også. Alle spill som er relativt unge i produksjonssyklusen vil sikkert støtte quad om et år eller to. Hvorfor må egentlig programmene spesiallages for å funke på mer enn en kjerne? Burde ikke det funke automatisk via f.eks OS? Og hvordan går det med 64 bit... er det faktisk blitt tatt ibruk, trenger man spesifikt Vista 64 eller hva? Temmelig forvirra om dagen jeg Lenke til kommentar
The_Silencer Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Bare morsomt og hjelpe =) Hvilken pc var det du skulle kjøpe? ASAP, skjønte ikke helt den Hvis du mener Amentio PC-en er det egentlig best og bestille med engang, siden det ikke er sikkert de får inn varene. De bruker å være på et "fjernlager". Så de bestiller ikke varene derifra før noen kunder bestiller hos dem. det var den ja=) ASAP = as soon as possible. må bare fikse over penger til rett konto osv. Ja, skal bestille med en gang, men de hadde ikke alle varene på noe lager enda:P Vet du forresten om det går ann å møte opp på døra deres og hente varene/ bor ikke så langt unna;D Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vet ike det nei, har aldri handlet derifra før. Tror Amentio er en inernasjonal butikk, og at de bare har et lager i Norge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå