analkløe Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Er Bibelen Søppel? Ble inspirert til å lage denne tråden da Lafs kom med dette sitetat under tråden "Bibelen er et eventyr": "-Hvorfor må man drive å tolke alt mulig. Kan man ikke bare drite i hele bibelen, den er jo bare søppel" Søppel, avfall eller boss er restar eller ting ein kastar fordi ein ikkje kan bruka eller vil ha dei lenger. -Ikke-kristne kaster bibelen bokstavlig, og i overført betydning fordi de ikke har bruk for den. Søppel blir ofte samla inn av eit renovasjonsvesen eller av uformelle søppelsamlarar. -Religiøs/e gruppe/r samlet forskjerllige skrifter/type søppel for å lage den. -Uformelle kristne individer har den i hyllen eller annet sted i huset. (samler på den/ søppelsamlere) Det som ikkje blir skild ut til å brukast omatt eller komposterast kan gå til gjenvinning, forbrenning eller ei fylling. -Bibelen er gjennbruk av eldre religioner. -Bibelen brennes av mange (Bla. Otto jespersen) -Bibelen og havner i mange tilfeller i søppla. Derifra tar den veien til fyllingen. Avfall frå tidlegare tider blir brukt av arkeologar for å finna ut noko om korleis dei som laga det levde. -Bibeltolkere, historikere, arkeologer etc. bruker bibelen for å finne ut hvordan de levde på denne tiden. Endret 27. oktober 2007 av S2R2SK1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det som er søppel er tråder som dette. Skam deg, tenk 2 ganger om det du skriver egentlig interesserer almennheten, og prøv igjen. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Det som er søppel er tråder som dette. Skam deg, tenk 2 ganger om det du skriver egentlig interesserer almennheten, og prøv igjen. Gapestokk er et tidligere strafferedskap som var plassert på torg eller foran kirker for å stille ut den dømte til allmenn spott og spe. Gapestokken kunne bestå av av en stokk med hull til hode og hender der den skyldige ble låst fast, og ble særlig brukt for å straffe mindre overtredelser som banning, blasfemisk tale, usømmelig oppførsel og gateuorden. Denne formen for skam- eller æresstraff ble også kalt «halsjern» eller «å lenkes til pælen». -Skal få tak i en gapestokk og prøve igjen, -takk for tipset Endret 27. oktober 2007 av S2R2SK1 Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det som er søppel er tråder som dette. Skam deg, tenk 2 ganger om det du skriver egentlig interesserer almennheten, og prøv igjen. Gapestokk er et tidligere strafferedskap som var plassert på torg eller foran kirker for å stille ut den dømte til allmenn spott og spe. Gapestokken kunne bestå av av en stokk med hull til hode og hender der den skyldige ble låst fast, og ble særlig brukt for å straffe mindre overtredelser som banning, blasfemisk tale, usømmelig oppførsel og gateuorden. Denne formen for skam- eller æresstraff ble også kalt «halsjern» eller «å lenkes til pælen». -Skal få tak i en gapestokk og prøve igjen, -takk for tipset Gapestokk hadde vært en genial straff for kriminell oppførsjel, spent fast på torget en dag eller to med unger som hiver råtten frukt på deg, så lerer du litt av hvert. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Dette undergraver hva du måtte ha av verdighet og kredibilitet. Ikke fordi jeg er kristen, men fordi dette er barnslig og idiotisk. edit: staving Endret 27. oktober 2007 av Koevoet Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Koranen er søppel, ikkje alt er søppel, men mesteparten. Det står at man kan ha fleir dame, at man skal drepe dei som seie at dei trur noko anna og masse anna drit. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Det som er søppel er tråder som dette. Skam deg, tenk 2 ganger om det du skriver egentlig interesserer almennheten, og prøv igjen. Gapestokk er et tidligere strafferedskap som var plassert på torg eller foran kirker for å stille ut den dømte til allmenn spott og spe. Gapestokken kunne bestå av av en stokk med hull til hode og hender der den skyldige ble låst fast, og ble særlig brukt for å straffe mindre overtredelser som banning, blasfemisk tale, usømmelig oppførsel og gateuorden. Denne formen for skam- eller æresstraff ble også kalt «halsjern» eller «å lenkes til pælen». -Skal få tak i en gapestokk og prøve igjen, -takk for tipset Gapestokk hadde vært en genial straff for kriminell oppførsjel, spent fast på torget en dag eller to med unger som hiver råtten frukt på deg, så lerer du litt av hvert. hmmm, du mener bibelen er søppel, men er for kristen avstraffelse? Å si at bibelen er søppel går under blasfemi og kvalifiseres til bruk av gapestokk... Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hva er det du prøver å si? Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det som er søppel er tråder som dette. Skam deg, tenk 2 ganger om det du skriver egentlig interesserer almennheten, og prøv igjen. Gapestokk er et tidligere strafferedskap som var plassert på torg eller foran kirker for å stille ut den dømte til allmenn spott og spe. Gapestokken kunne bestå av av en stokk med hull til hode og hender der den skyldige ble låst fast, og ble særlig brukt for å straffe mindre overtredelser som banning, blasfemisk tale, usømmelig oppførsel og gateuorden. Denne formen for skam- eller æresstraff ble også kalt «halsjern» eller «å lenkes til pælen». -Skal få tak i en gapestokk og prøve igjen, -takk for tipset Gapestokk hadde vært en genial straff for kriminell oppførsjel, spent fast på torget en dag eller to med unger som hiver råtten frukt på deg, så lerer du litt av hvert. hmmm, du mener bibelen er søppel, men er for kristen avstraffelse? Å si at bibelen er søppel går under blasfemi og kvalifiseres til bruk av gapestokk... Mener bruk av gapestokken med dagens lover. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg kasta bibelen i papirretureska for mange år siden, var vel sånn ca samtidlig jeg kjøpte the satanic bible via avalon Vil si den var mye mer lesbar en den kristne bibel. Dog tror jeg ikke på noen av de Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg kasta bibelen i papirretureska for mange år siden, var vel sånn ca samtidlig jeg kjøpte the satanic bible via avalon Vil si den var mye mer lesbar en den kristne bibel. Dog tror jeg ikke på noen av de Den sataniske er i alle fall underholdende Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Bibelen er et fint eventur, men thats all. Finner det tåpelig at folk fremdeles tror på historiene som står der, selv etter 2000 år og masse nytt som har blitt forsket på, bevist og oppdaget av vitenskapen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 En ting er hvert fall sikkert: Denne tråden er søppel. Den virker mest som trolling med invitasjon til mot-trolling. Saklighetsnivået har startet så langt nede at jeg ikke ser noe håp om at den kommer seg opp fra søppelstadiet. Tråden stenges derfor. Retningslinje nr 2 gjelder også i denne delen av forumet. #2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. Avgjørelsen har ikke noe å gjøre med mitt religiøse ståsted. Eventuelle klager på avgjørelsen tas først med meg på PM og hvis det ikke fører frem kan dere kontakte forumstyret på [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg