Gå til innhold

Bytte ut 8800GTX mot to 2900pro kort?

anders!

Anbefalte innlegg

Hei! Har akkurat fått tilbud av en kamerat av meg som har vært i USA å bytte to 2900pro kort mot mitt GTX kort. Vil dette lønne seg. Har akkurat fått mitt Abit IP35 Pro hovedkort så er veldig fristet til å prøve ut ATI sin crossfire. Det jeg lurer på er om det lønner seg? Er det en ytelseseøkning. Tror jeg klokker pro kortene med hjelp fra noen på dette forumet som allerede har de kortene. Hører noe om å bios flahse kortene eller noe. Hva syntes dere jeg bør gjøre?

AndersdD

Edit: Leif var innom en tur. Det er forresten 1GB versjonen det er snakk om!

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar Fluesopp. Lommeboka er ikke akkurat så tykk for øyeblikket etter at jeg kjøpte nytt HK... Tror jeg går for 2900pro løsningen! Hvordan er det med temperaturen på kortene Fluesopp? Et annet spørsmål, har du 512 eller 1024mb utgaven?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gjort det.

Synes rett og slett ikke at det er verdt det.

sjekk gjerne ut ytelsen til ATi i DX10 spill. Legger med en link til en helt ny test på X-bit labs:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...dx10-part2.html

SLI og Crossfire fungerer dessverre ikke alltid så bra som nVidia og ATi ønsker å ta det til.

Personlig synes jeg også at ATi HD 2900-kortene støyer irriterende mye i 3D modus.

Lenke til kommentar

Er veldig forvirret hva jeg skal gjøre nå. Hvis jeg må skaffe meg en ny PSU er jeg ikke sikker på om jeg går for crossfire oppsettet, har dessverre ikke råd til det! Støy er ikke noe jeg tenker på! Men to av pro kortene koster omtrent like mye som et 8800GTX problemet er vel det at spill ikke greier å utnytte crossfire og sli like bra som de skulle eller?

Lenke til kommentar

Lest en del artikler o.l nå og ser ut som om 620W skal holde? Har kun en disk som skal holdes i gang utenom det vanlige så. Blri kanskje crossfire oppsett allikevel da! :yes:

Edit : Dette var ikke rediger knappen... :p

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
problemet er vel det at spill ikke greier å utnytte crossfire og sli like bra som de skulle eller?

Det er rett og slett SLI og Crossfire som skalerer dårlig i for mange applikasjoner.

Du får dobbelt strømforbruk, mye mer varmeutvikling og mye mer støy.

Eneste gangene jeg synes multi-GPU er OK er når det er med 2 stk. high-end GPU'er for å få max ytelse i oppløsninger på 1920x1200 og oppover.

Lenke til kommentar

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå. Ene problemet er det om PSU greier å dra de to kortene. Har ikke så mye annet som bruker strøm. Andre problemet er det om det faktisk er verdt det. Vet at flere av de nye spillene som kommer nå støtter dual gpu. Kommer i grunn kun til å spille de nye spillene som kommer ut og Battlefield 2. Er ikke typen som spiller mange forskjellige spill. SKal spille Crysis og Call of Duty 4 det kommende året. Resten tar jeg på PS3. Si hva dere vil om det men sånn er nå jeg! :)

Virker som om jeg ikke har kraftig nok PSU. Får vente til de nye 2950pro kortene kommer da. Får nøye meg med 8800GTX kortet i mellomtiden!

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...