Gå til innhold

Hvordan finne antall bilder eksponert totalt i EXIF?


Anbefalte innlegg

Er det ikke bedre å basere seg på informasjon fra produsent? Canon oppgir vel garantigrensen på antall eksponeringer.

 

tok en snartur inn på canon.no men fann ikkje noko om lukkersyklusene til 350d, ligger muligens gøymd inne i en eller anna submenu.

Tviler på det. Ifølge det jeg leste i utallige tråder på foto.no har ikke Canon valgt å publisere disse opplysningene. Og de har nok letet i de aller fleste submenus.

 

Men hvis noen finner det, så er jeg meget interessert i å lese.. :)

 

Opanda Exif Viewer skal kunne lese det, i alle fall på noen kameramodeller.

 

Hvis ikke kan serviceproffen finne ut av det.

 

xxxD er garantert å tåle 50 000 eksponeringer, men tåler forhåpentlivis langt fler før speil og lukker må byttes.

xxD er garantert for 100 000, men har hørt om folk som har tatt over 400 000 eksponeringer uten problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror nok at det stemmer at entry levelsa til canon er garantert 50k eller noe, 100k på 20/30D og 150k på 1D osv. Er ihvertfall 75 eller 100k på d2/300, og 150k på D2x har jeg hørt, og tror ikke canon sine holder noe stort lengre / kortere :p

 

men om de har blitt behandla bra osv holder nok de fleste så lenge at kamera er utdatert før det blir ett problem :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
tror nok at det stemmer at entry levelsa til canon er garantert 50k eller noe, 100k på 20/30D og 150k på 1D osv. Er ihvertfall 75 eller 100k på d2/300, og 150k på D2x har jeg hørt, og tror ikke canon sine holder noe stort lengre / kortere :p

 

men om de har blitt behandla bra osv holder nok de fleste så lenge at kamera er utdatert før det blir ett problem :p

 

 

1d mk 3 skal tåle 300 000 eksponeringer i følge canon.

Lenke til kommentar
tror nok at det stemmer at entry levelsa til canon er garantert 50k eller noe, 100k på 20/30D og 150k på 1D osv. Er ihvertfall 75 eller 100k på d2/300, og 150k på D2x har jeg hørt, og tror ikke canon sine holder noe stort lengre / kortere :p

 

men om de har blitt behandla bra osv holder nok de fleste så lenge at kamera er utdatert før det blir ett problem :p

 

 

1d mk 3 skal tåle 300 000 eksponeringer i følge canon.

Ja, på 1D Mk3 publiserer de antall eksponeringer kameraet skal tåle, men det gjør de ikke med 300/350/400D. :)

Derfor jeg spør, liksom.. Hehe.. :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Det er ikke noe problem, se på hva bildet heter når du ser på det i kamera. Bildet i mitt eksempel har nummeret 252-5266.

 

Tom

 

Husk at dette ikke er pålitelig dersom du har flyttet minnekort mellom flere Canon-kameraer. Kameraet vil fortsette fra siste bildenr dersom det allerede finnes bilder med Canon mappestruktur på minnekortet.

Lenke til kommentar

Siden allerede tråden er åpnet, kan jeg spørre hvor mange eksponeringer nikon d80 skal kunne ta?

Og hvor finner jeg ut hvor mange jeg har tatt, finner ikke noe i exif...?

 

EDIT:

Jeg fant ut av hvor mange bilder jeg har tatt, måtte bruke exiftool. Men fortsatt intressert i hvor mange jeg "kan" ta...

Jeg har tatt 2900 til nå, så er vel en stund til. Har hatt kameraet i hvertfall 5 måneder... haha... jeg ble visst ikke så stor fotograf.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Gammel tråd ja, men på mitt 350D står det at jeg har tatt 419430403 actuations. Det kan vel umulig stemme at jeg og forrige eier har tatt over 419 millioner bilder?

Det er feil.

Hvordan kan jeg finne ut hvor mange det egentlig har tatt da? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...