Gå til innhold

Billig WOW pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Jeg spiller dessverre en del WoW, som de sier "Å spille World of WarCraft er det eneste han kan". Hehe

For tiden ganske casual raiding av Black Temple og Hyjal Summit slik at det går med ca 2-3 kvelder i uken på å nedlegge alle encounters.

Hvis du skal spille WoW er det først og fremst en kraftig prosessor du trenger. Det er prosessoren som i størst grad bestemmer hvor høy framerate du får. Det er minimalt med forskjell om du har et toppkort eller et mellomklassegrafikkort, men det bør helst være av nyere sort da. Radeon 3850 / 3970 egner seg nok bra med tanke på ytelse/pris.

Jeg merket ikke noe stigning i framerate ved bytte fra 7800 GT 512 til 8800 ULTRA, jeg må ha en kraftigere prosessor får å få bedre ytelse i WoW. Jeg skal gå til innkjøp av Core 2 når de nye modellene kommer i salg om et par uker. Likevel selv om jeg ikke fikk noen tydelig økning i gjenomsnittlig FPS føles spillet glattere, spesielt i raid der det skjer mye på skjermen. I tillegg spiller jeg nå med maks antialiasing of AF. Jeg vil derfor anbefale at du har et grafikkort av nyer dato, det bør helst ikke være mer enn 18-24 måneder siden det kom i salg. Gjerne nyere, men det må ikke nødvendigvis være den dyreste modellen.

Minimum 2GB minne.

Helst en rask harddisk, jeg bruker Raptor 10k RPM 150GB.

Ellers bør du ha dual core for å få mer respons i systemet, spesielt om du skal ta opp raid osv med Fraps da du må ha dual core for å i det hele tatt får tatt opp spillvideo i full oppløsning.

Det børvære mulig å få til et oppsett for rundt 5k, kommer an på hva slags utstyr du har fra før. Om du ikke har noe fra før kan det bli vanskelig å komme i mål med 5k. WoW krever ikke stort for å kjøre, men det er forskjell på å spille solo og ha jevn framerate i raid.

Lenke til kommentar
Jeg merket ikke noe stigning i framerate ved bytte fra 7800 GT 512 til 8800 ULTRA, jeg må ha en kraftigere prosessor får å få bedre ytelse i WoW.

Jeg oppgraderte fra 7900GT til 8800GTS, som er mindre oppgradering enn deg, og jeg merket stor forskjell. Grafikk og prosessor er like viktig i WoW. Core2Duo er såpass billig nå, at det kjøper man uansett. Du må rett og slett bare finne ut hvor bra grafikkort du har råd til. Hvis du spiller på en 20" LCD må kortet kunne dra 1600x1200 med AA og annet snacks. Det klarer mitt 8800GTS som begynner å bli gammelt.. 2Gb RAM (dette er latterlig billig uansett). Raptor disk er overhodet ingen nødvendighet for å spille. Det eneste du vil merke er marginalt bedre loadetid... men det er ikke sikkert du vil merke det en gang. Kort sagt, bruk pengene på noe annet. Raptor diskene er ikke mye kjappere enn andre disker lenger.

Lenke til kommentar

Det spiller ingen ytelsesmessig rolle vilken oppløsning han har i WoW, det er mer eller mindre lik framerate i alle oppløsninger da det er prosessoren det kommer an på. Det er lik framerate i 800x600 som i 2048x1536. Så og si alle grafikkort greier å håndtere den datamengden prosessoren leverer i samtlige oppløsninger, derfor er omtrent lik framerate i alle oppløsninger.

Praktisk spiller det derimot en rolle med tanke på skarpheten i bildet.

I lave oppløsninger blir bildet uskarpt fordi det ikke blir rom til å vise alle pixlene, i tillegg blir teksten blir vond å lese. Synes det er ubehagelig å spille under 1600x1200 / 1900x1200 om det er wide LCD.

Lenke til kommentar
Det spiller ingen ytelsesmessig rolle vilken oppløsning han har i WoW.

Dette er det verste vrøvlet jeg har hørt i dag. Å kjøre 1680x1050 krever mye mer av grafikkortet enn å kjøre 1024x768 og det spiller derfor stor rolle hvilken skjerm/ oppløsning man skal kjøre.

Lenke til kommentar

Det er viktig med et nyere grafikkort av god kvalitet, men man trenger ingen toppmoddel. Kommer like langt med et kort til 1000-1500 kr som et til 5k.

Jeg sa helst at man bør ha rask disk, ikke at man må ha Raptor, feks 500GB disker har god hastighet på store filer, grunnen til at jeg har Raptor er at den har god søketid samtidig som den er en av de mest stillegående 3,5" diskene på idle. Den er og blant de mest bråkende når den leser og skriver, men det er strengt tatt bare unntaksvis man leser/skriver fra/til disk.

Jeg spiller stort sett hver dag og om jeg kan spare 5 sekunder hver gang jeg skal laste et nivå synes jeg det er verd det.

Spesielt i Hellgate der man må laste hver gang man går gjennom en gate/portal.

Det viktigste til WoW er en kraftig dual core prosessor og 2 GB minne.

Lenke til kommentar
Det spiller ingen ytelsesmessig rolle vilken oppløsning han har i WoW.

Dette er det verste vrøvlet jeg har hørt i dag. Å kjøre 1680x1050 krever mye mer av grafikkortet enn å kjøre 1024x768 og det spiller derfor stor rolle hvilken skjerm/ oppløsning man skal kjøre.

Så lenge man har et kort som er nyere enn 2 år greier samtlige mellomklassekort å håndtere mer data enn prosessosessoren greier å levere. Jeg snakker ikke om å benytte et kort som kostet 500 kr i 2004, men om kort som var noenlunde egnet til spill.

WoW skalerer ikke grafikken jo raskere grafikkort man har på, prosessoren blir flaskehals pga måten spillet er programmert på.

Poenget mitt var ikke at man skal benytte et elendig grafikkort fordi det ikke spiller noen rolle, man skal ha et ok kort og en kraftig dual/multicoreprosessor, det er "bortkastet" med en toppmodellgrafikkort. Spesielt om budsjettet er 5000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...