Freddy K Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei, jeg lurte på om noen har peiling på hva som er galt her. Plutselig en dag ville ikke dataen min på internett, en dell 6000 inspirion laptop. Etter litt feilsøking så finner jeg ut at en tjeneste som heter DHCP ikke vil starte, det er visst en tjeneste som gir dataen ny IP-adresse. Hva kan jeg gjøre for å få dette til å fungere? Har søkt rundt på nettet men det lille jeg finner hjelper meg fint lite. Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei! Først og fremst så er jeg usikker på om feilen virkelig ligger der du mistenker. For å feilsøke på denne ønsker jeg at du gjør følgende: Velg: "START" -> "KJØR" -> Skriv: "cmd" -> Trykk "OK". Skriv: "ipconfig" Og fortell oss hva du får opp. I tillegg, har du trådløst nett, eller er du koblet til internett via kabel fra PC-en? Hva heter modemet/routeren du er tilkoblet? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei! Først og fremst så er jeg usikker på om feilen virkelig ligger der du mistenker. For å feilsøke på denne ønsker jeg at du gjør følgende: Velg: "START" -> "KJØR" -> Skriv: "cmd" -> Trykk "OK". Skriv: "ipconfig" Og fortell oss hva du får opp. I tillegg, har du trådløst nett, eller er du koblet til internett via kabel fra PC-en? Hva heter modemet/routeren du er tilkoblet? Windows IP-konfigurasjon Ethernet-kort lokal tilkobling: Medietilstand. . . . . . . . . : Medium frakoblet Ethernet-kort trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : router IP-adresse . . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Nettverksmaske . . . . . . . : 0.0.0.0 Standard gateway . . . . . . : Jeg har trådløst nett, med : -DELL wireless 2350 broadband router - Telenor speedtouch 546T rutermodem. Jeg har prøvd å koble til laptopen med kabel direkte på telenormodemet, men det fungerte heller ikke. Jeg antar at det ikke er noe galt med verken modem eller router, da jeg har en annen dell laptop som fungerer helt fint (Den jeg bruker på nett nå) Takk for hjelp! Lenke til kommentar
dakri Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 DHCP Client tjenesten er avhengig av at noen andre tjenester er startet først. Sjekk hvilke tjenester den er avhengig av ved å gå inn på "tjenester" i kontrollpanel, høyreklikk på DHCP Client, velg egenskaper, velg flippen avhengigheter. Mulig det er noen av de tjenestene som er listet opp der som er fjernet eller feiler. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) DHCP Client tjenesten er avhengig av at noen andre tjenester er startet først. Sjekk hvilke tjenester den er avhengig av ved å gå inn på "tjenester" i kontrollpanel, høyreklikk på DHCP Client, velg egenskaper, velg flippen avhengigheter. Mulig det er noen av de tjenestene som er listet opp der som er fjernet eller feiler. "Ingen avhengigheter" står det hos meg. Men dersom jeg prøver å starte DHCP-tjenesten kommer følgende feilmelding: " Feil 1068: En undertjeneste eller gruppe som den er avhengig av, kunne ikke starte" Endret 27. oktober 2007 av Stripie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå