chillpill Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg lurer på hvordan jeg kan slå av pc-speakeren til mitt hovedkort msi kt3 ultra. Har prøvd å nappe ut ledningen som går fra pc-speaker til hovedkort, men jeg mistenker at det er enda en speaker som er innebygd i dette kortet siden det kom de samme lydene etter at jeg hadde nappet ut ledningen. Har prøvd å slå av speakeren i bios, men det er ikke støtte for det i den biosen jeg har. Har også prøvd å dempe pc-speakeren ved å hake den ut i volumkontroll, men det ser ut som jeg ikke har noe kontroller for pc-speakeren der. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Mener du kanskje den mikroskopiske innebygde monohøyttaleren som alle PCer har? Den er koblet til på hovedkortet, så du må åpne PCen og finne riktig kontakt. Men er den så plagsom da? Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 ok prøver det Ja, den er ganske plagsom. Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Fant ut hvor den satt osv, men jeg fikk ikke drept den på noen måte. Det var en liten svart dings. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 1spm: Vet du hvordan en høytaler ser ut? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Putt en tyggis i hullet. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Du finner nok ut hvor høyttaleren er koblet på ved å sjekke instruksjonsboka for hovedkortet ditt, pleier å stå i installasjons kapittelet. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Han mener vel den lille buzzeren som er loddet på HK. Den kan du stoppe ved å ta litt ikke-el.ledende lim i den. F. Eks. fylle den med limpistollim. Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Fant en side i instruksjonsboka som omhandler koblingene like ved speakeren. Front Panel Audio Connector: JAUD1 Det er 10 pins i denne koblingen. Pin 1 - AUD MIC - Front panel microphone input signal Pin 2 - AUD_GND - Ground used by analog audio circuits Pin 3 - AUD_MIC_BIAS - Microphone power Pin 4 - AUD_VCC - Filtered +5V used by analog audio circuits Pin 5 - AUD_FPOUT_R - Right channel audio signal to front panel Pin 6 - AUD_RET_R - Right channel audio signal return from front panel Pin 7 - HP_ON - Reserved for future use to control headphone amplifier Pin 8 - KEY - No pin Pin 9 - AUD_FPOUT_L - Left channel audio signal to front panel Pin 10 - AUD_RET_L - Left channel audio signal return from front panel Jeg har ikke peiling på hvor jumperene skal stå. I hvertfall så står de på pin 5 og 6, 9 og 10 , nå. I tillegg til det som er nevnt over står dette på samme siden: Note: If you dont want to connect to the front audio header, pins 5 & 6, 9 & 10 have to be jumpered in order to the rear audio ports. Otherwise the Line-Out connector on the back panel will not function. Noen som har noen forslag på hvor jeg skal sette jumperene? Vil ikke ty til tyggegummi-metoden i første omgang :wink: Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Takk skal du ha muffe....tror jeg velger den metoden framfor den med tyggis.. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 du kan kanskje fjerne en jumper.. vil tro at det finnes en jumper som kobler den innebygde speakeren til. rtfm Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Cecelon: har lest manualen, men det er en del ukjente begreper Har prøvd å ta ut jumper 5 og 6, og så startet pcen på nytt, buzzeren funket fortsatt + at cd romen og brenneren ble utløst ved oppstart. Deretter prøvde jeg 10 og 9, og så startet pcen på nytt, buzzeren funket fortsatt. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 dette med Buzzeren har gått forbi meg...Er det en extra buzzer på alle HK i tillegg til PC-speakeren?? :o Lenke til kommentar
Chief Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 dette med Buzzeren har gått forbi meg...Er det en extra buzzer på alle HK i tillegg til PC-speakeren?? :o Tyder på dette! Hva skal et hovedkort med det? Er det ikke nok med en PC speaker! Min sier ikke stort, den piper om noe går riktig galt, og så gir den fra seg 3 pip når utpakking med WinAce er ferdig, ganske nyttig etter min mening! -Chief- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå