King-Nothing Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Jeg har kikket litt på noen receivere og en høytaller-pakke som jeg vurdere å kjøpe. Jeg er ingen racer på å lese specs, så jeg trenger litt hjelp her. Liker både Harman/Kardon og Pioneer godt, men tar gjerne imot argumenter for og mot disse receiverene. Vil disse ha nok watt til å kunne drive disse høytallerene greit? Pinoeer VSX-917V-S Harman/Kardon AVR132 Dynavoice Magic F-6 pakke Endret 27. oktober 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Om du kan fortelle litt mer om bruksområdene anlegget vil ha så er det lettere å hjelpe. Begge to vil drive settet ganske greit selv om man må litt opp i prisklassene for å presse dem optimalt. Har selv hatt begge merkene og likte selv H/K best men smak er veldig individuelt så. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Det blir nok 70% musikk fra pc og vanlig tv-bruk og 30% film sånn ca. Trenger ikke noe som spiller de på max, men de må jo kunne drive dem godt. Fikk et tips om å gå for Pioneer sin på avforum.no, men de er vel nokså like på specs... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 H/K er ganske mye mer strømsterk enn Pioneer men som sagt blir det en smaksak hva som er best for deg. Sånn jeg føler det passer H/K best til musikk mens Pioneer er mer til film men andre kan ha delte meninger om det. Helst bør du høre dem begge før du velger men om det var opp til meg hadde det blitt H/K. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 jeg ville nå godt for pioneer'n men som tidligere nevnt, smaken er som bakken Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kanskje komme med en begrunnelse for hvorfor Pioneeren burde velges? Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 fordi jeg generelt syns det er bedre lyd kvalitet på de, men det er personlig mening! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ser ut til at H/K forsterkeren har litt mere kraft å rutte med. Den er oppgitt til 40watt per kanal. Mens Pioneer forsterkeren er oppgitt til over 100watt. Men det blir slik da: (395 * (60%)) / 7 = 33.8571429 Så den er på ca 34watt per kanal. Nå syns jeg både Poineer og H/K lager gode forsterkere. Så da blir det en smakssak Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det beste er jo å prøvehøre de forskjellige receiverene hos en forhandler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå