Gå til innhold

Bærbar gamer pc.hva bør man satse på?

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg skal kjøpe meg en bærbar pc som skal funke til alt av spill og tyngre programmer..vil ha en som er litt fremtidsrettet,men er redd for å ende opp med en "dårlig" en eller en som akkurat holder mål nå,eller må byttes snart..

Jeg ser at dell har noen xps PC-er som ser bra ut,men komplett og mpx har også bærbare PC-er som virker bra!

Jeg vil ikke kjøpe "katta i sekken" hvis jeg kunne fått en billigere og bedre et annet sted hvis dere skjønner?

jeg har tenkt å betale rundt 10-15(evt. 16.000) for denne PC-en

den bør ha:

*CPU: enten intel's dualcore eller core2(husker ikke navnet) eller en bra amd! her trenger jeg den som egner seg best til spill,gjerne fremtidige.

*Ram: 2gb ram(ddr2)

*Harddisk: 120gb minimum

*Grafikk: her er jeg mest redd for å brenne meg..men vil vel si gf 8xxx serien,har null peil på ati sine kort=( hva som gir best ytelse i forhold til prisen er jeg ute etter:)

*skjerm: 15-17" sikler på å ha 17,men det som gir best dybde og ytelse er det jeg kommer til å gå for..tar gjerne 15 om de slår 17" f.eks og motsatt.

*lydkort: bør være ok\bra men ikke sånn overkill!

annet: xp eller vista,bør ha brenner(dvd),bluetooth(kan droppes men et +) usb porter(2 eller flere) trådløst nettverk eller gjerne begge deler=) bør ha ok knapper å trykke på siden det kan bli en del skriving osv..

design: ikke så viktig..

Jeg skal som sagt bruke denne til det meste men hovedsak gaming og div annet.

jeg er villig til å bruke 10-15 000 så sant jeg får en ok for den prisen,hvis ikke kan jeg gå høyere om drømmemaskinen ligger litt over:P

håper dere kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men hvem av xps modellene bør man gå for? de blir ganske dyre skal man ha med alt det "fancy" og bra man kan velge..

forskjellig cpu også

tror prisen ligger enten på 13 eller 17(skal man ha hakket bedre cpu og 3d)

jeg fant ut at disse:

http://www1.euro.dell.com/content/products...&redirect=1

er en av de jeg egentlig bør gå for om jeg velger xps men de 2 billigere har kun 128mb skjermkort minne osv..å jeg ser ingenting som er bedre enn hp'en som nevnt i første post..

xps PC-en av dette kaliberet ligger også 22.690kr noe som er litt vel stivt for meg å det tilsvarer en del tusen kr jeg f.eks kunne brukt på noe annet..eller mener dere en av de billigere xps duger?

Endret av superkenny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...