Gå til innhold

Opera: "prosessorbruk 50%", men vil ikke starte.

Rampelyset

Anbefalte innlegg

La inn Opera 9.5 Beta på min maskin. Var noen småting som ikke virket helt som det skulle, så jeg avinstallerte og la inn versjon 9.24 igjen. Nå har alt bare blitt rør. Når jeg nå trykket Opera-ikonet får jeg ikke startet Opera. Går inn på "prosesser" og der står Opera oppført med en ressursbruk på 50%+, men ikke noe Opera-vindu dukker opp på skjermen.

Noen som har en idé om hva dette skyldes?

Har forsøkt å avinstallere, reinstallere, systemgjenopprettet m.m...

Vil veldig gjerne ha Opera tilbake!

Takker for innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å avinstaller Opera og slett profile mappen. Det er en del mapper der som er endret i 9.5 men de fjernes ikke når du avinstallerer pga av at der er bokmerkene og insillingene dine etc.

Husker ikke helt nøyaktig hvor Profile mappen ligger(Er ikke på windows nå) men tror det skal være noe sånt som dette:

"c:\documents and settings\brukernavn\programdata\opera\profile\"

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar

ctrl+alt+del, prosesser, ta vekk alle Opera.exe-prosessene. Tipper det kan være flere enn en. Så kan du starte Opera på nytt.

Forøvrig, du installere i to seperate mapper, sant? For 9.5 er tross alt en beta.

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Har trykket Alt+Ctrl+Del og avsluttet alle prosessene. Selv om jeg gjør dette vil ikke Opera starte opp igjen. Utrolig frustrerende! Har liksom brukt Opera som fast nettleser i en evighet, og ønsker å fortsette med dette.

Opera 9.5 la jeg inn under hovedmappen til Opera og overskre v.9.24, dumt av meg, men har ikke hatt noen negative erfaringer med betaversjoner av Opera tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...