Thor. Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Jeg bruker en component mellom mitt 7800gt og tv-en. En LG 32" lcd med 80 gig harddisk. Jeg har lenge irritert meg over at tv en viser kun skjermbildet på midten. Jeg ser helt opp til den blå bar'en i maksimert tilstand og helt ned til rett før start-knappen og det der nede. Jeg mister også det helt til venstre og høyre. Skjermen flytter seg om jeg flytter musa inn til kanter på forskjellige oppløsninger men på den som tv en burde ha full støtte på (1920x1080) så kutter den bare ut det i kantene. Men problemet er det samme på alle oppløsninger ned til 1920 oppløsningen uansett om skjermkortet scroller for skjermen eller ikke. Vedlagt bilde viser 1920 oppløsningen med en ramme. Alt utenfor de røde strekene ser jeg ikke Hvorfor skjer dette og hva kan jeg gjøre med det? Endret 27. oktober 2007 av Thor. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det skjer fordi en TV har det som kalles overscan. TV bilder blir alltid skalert, det er ikke direkte forhold mellom skjermens fysiske oppløsning og skjermkortets innstillinger. http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan Det du ønsker er 1:1 pixelmapping. Det er kanskje tilgjengelig på DVI inngang, komponent er beregnet for TV signaler. Jeg vet ikke om det er noe å gjøre med det, men du finner kanskje noe info f.eks på avforum.no. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Synd. For jeg kan bare kople til svideo eller component med mitt skjermkort. Da er eneste løsning å sette ned oppløsningen noen hakk da for å få hele bildet. Veldig dårlig. Men om jeg går over til hdmo vil det straks bli bedre? Har ingen slike muligheter nå men kan jo bli et nytt skjermkort en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå