Gå til innhold

Defekt grafikkort eller kun kjøling som må til ?


Anbefalte innlegg

haha duden ringte meg nå da. Etter den siste eposten. Han skulle sende en vifte til meg og se om det fiksa problemet. Hvis ikke skulle vi finne en bedre løsning.

 

tydelig at penger skal spares best kan hos pcutsyr. Han virka ikke som han hadde noe særlig peiling på den garantien selv

Endret av Menace2Society
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
haha duden ringte meg nå da. Etter den siste eposten. Han skulle sende en vifte til meg og se om det fiksa problemet. Hvis ikke skulle vi finne en bedre løsning.

 

tydelig at penger skal spares best kan hos pcutsyr. Han virka ikke som han hadde noe særlig peiling på den garantien selv

 

Du har nå gitt han ett reperajonsforsøk. Hvis dette ikke fungerer, har han bare ett til, hvis ikke det andre fungerer, kan du kreve kjøpet hevet.

 

http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30

 

Du skal heller ikke ha noen form for utlegg under denne "servicen" han yter.

 

Han kan heller ikke laste deg hvis du monterer kjøleren feil, eller gi deg skylden for feilmontering. Det burde du få skriftlig før du monterer kjøleren. Selger skal bære reperasjon kostnader og risiko.

 

Hvis du ikke får dette skriftlig, kan han komme til å påstå at du har montert vifta feil, og at du er skyld i defekten. Han kan ikke kreve at du skal reparere en slik defekt som dette, og at du skal bære risikoen. Du kan forlange at han skal utbedre mangelen selv, så uten skriftlig bekreftelse om at han tar risken, burde du kreve at han tar reperasjonen selv.

 

De skjønner nok at du får hjelp i saken, hvis du krever dette. Det burde få dem på bedre tanker enn det de begynte "servicen" med. Makan til tull dette.

 

En annen ting. Ikke søl varmelederpasta på klærne, da er klærne ødelagt. Fjern alt søl umiddelbart. Varemeleder pasta på sofaen, etter berøring av skitne fingre, er ikke bare lekkert.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du tatt på kjølepastaen?

 

Jeg bruker gladpack på tuppen av fingeren, og gnir ut med "kondomfingeren". Det fungerer ypperlig! Pass på at du ikke bruker for mye kjølepasta.

 

Jeg synes ikke dette er ansvarsfraskrivelse fra pcutstyr sin side. De har gjort som jeg ville i alle fall forventet. Om man havner i en sak som dette må man finne seg i å være løsningsorientert, ikke rope ulv, ulv med en gang. Det eneste man har krav på er at problemet løses, og butikken har, i mine øyne, forsøkt å gjøre dette. Jeg blir litt lei mennesker som hele tiden skal tyne butikkene for absolutt alt. Hadde alle gjort det hadde det ikke vært butikker igjen i landet vårt!

 

Med det sagt, jeg håper trådstarter gjør et forsøk på å montere viften riktig.. Om han skal sende tilbake viften kommer nok dagene til å gå, bare postsendingen alene blir sikkert en uke om han skal sende den inn slik du foreslår.

 

Lykke til trådstarter, håper kortet ditt fungerer bedre med ny vifte!

 

PS: Den rabatten han fikk tilbud om til 400 er mer enn hva kortet er verdt selv i maksimalt fungerende tilstand..

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Hvorfor har du tatt på kjølepastaen?

 

Jeg bruker gladpack på tuppen av fingeren, og gnir ut med "kondomfingeren". Det fungerer ypperlig! Pass på at du ikke bruker for mye kjølepasta.

 

Jeg synes ikke dette er ansvarsfraskrivelse fra pcutstyr sin side. De har gjort som jeg ville i alle fall forventet. Om man havner i en sak som dette må man finne seg i å være løsningsorientert, ikke rope ulv, ulv med en gang. Det eneste man har krav på er at problemet løses, og butikken har, i mine øyne, forsøkt å gjøre dette. Jeg blir litt lei mennesker som hele tiden skal tyne butikkene for absolutt alt. Hadde alle gjort det hadde det ikke vært butikker igjen i landet vårt!

 

Med det sagt, jeg håper trådstarter gjør et forsøk på å montere viften riktig.. Om han skal sende tilbake viften kommer nok dagene til å gå, bare postsendingen alene blir sikkert en uke om han skal sende den inn slik du foreslår.

 

Lykke til trådstarter, håper kortet ditt fungerer bedre med ny vifte!

 

PS: Den rabatten han fikk tilbud om til 400 er mer enn hva kortet er verdt selv i maksimalt fungerende tilstand..

 

Jeg har ikke for vane å ta på pasta nei. Jeg minnes en fin bukse som fikk satt en kjøler på seg, mens jeg mekka med en pc. kjøleren var full av pastarester, og lagde en lekker liten ufjernbar flekk midt på låret. Kjenner flere som har missa med pasta, så det er bare en heads up.

 

Det er ikke melking av en butikk å kreve at varene de selger holder mål og varer så lenge de skal. Hvis de hadde erkjent at de har ansvar for feilen og så tilbudt 400kr avslag som en alternativ reperasjonsform, så ser jeg ikke problemer med det. Kunden ville da fått 400kr i økonomisk kompensasjon.

 

Det å nekte å reparere ett skjermkort når det reklameres kan ikke beskrives som edelt eller passe etter forholdene. Garanti er noe som gis i tillegg til loven, og i en garanti kan en ikke forhandle bort selgers ansvar i henhold til loven heller. Det er ingen behov for garanti i denne saken, da den dekkes av loven, så jeg forstår ikke helt hvorfor det stresses sånn med garanti.

 

Jeg regner med at PCutstyr fikser denne saken nå, ser ikke grunn til annet. Men da de begynte med å forsøke å lure kunden, får PCutstyr fint finne seg i at kunden tar forhåndsregler i den videre behandlingen.

 

En annen ting er at denne tråden nå begynner å dreie seg om forbrukerrett, og dette burde diskuteres der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...