jarlholta Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hei. Har akkurat klocket min AMD Athlon 64 X2 4400+ Brisbane, Vet ikke om resultatene var no serlig men slik ble de no hadde regnet med jeg kunne fått det enda høgere, men dessverre så rebota PC-en seg hele tiden da, eller at det kom bare feilmelding under oppstart om at det var do feil med CPU frequency, har dette noe med at (memory) Timings frequency øker? Har egentli ikke så mye peiling på overklokking men men, gi tips om noen vet ossen jeg kan klokke høyere føler selv at det er hovedkorte som gjør dette. Mitt utstyr Cpu: Amd 4400+ Brisbane Ram: 2x 1GB Geil 533MHz - 1x 1GB TwinMos 667MHz HK: ECS nFORCE4M-A Endret 27. oktober 2007 av Jarlholta Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Juster litt på HTT og HTT-Multi du. Kan også anbefale at du leser denne Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) endrer jeg så klikker bare PC-en : blå skjerm, reboter, feilmelding under oppstart, kommer ikke in i windows.. måtte la ALT untat cpu frequency stå på auto. cpu frequency kunne jeg endre fra 200-242. såeh.. PC-en er GERN btw jeg prøvde og sette Multipler til 12 istede for auto. feks 242*12=2904MHz, men da ble hastigheten 2400MHz x) Endret 27. oktober 2007 av Jarlholta Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 endrer jeg så klikker bare PC-en : blå skjerm, reboter, feilmelding under oppstart, kommer ikke in i windows.. måtte la ALT untat cpu frequency stå på auto. cpu frequency kunne jeg endre fra 200-242. såeh.. PC-en er GERN btw jeg prøvde og sette Multipler til 12 istede for auto. feks 242*12=2904MHz, men da ble hastigheten 2400MHz x) Det der høres da underlig ut. Absolutt merksnodig. Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 endrer jeg så klikker bare PC-en : blå skjerm, reboter, feilmelding under oppstart, kommer ikke in i windows.. måtte la ALT untat cpu frequency stå på auto. cpu frequency kunne jeg endre fra 200-242. såeh.. PC-en er GERN btw jeg prøvde og sette Multipler til 12 istede for auto. feks 242*12=2904MHz, men da ble hastigheten 2400MHz x) Det der høres da underlig ut. Absolutt merksnodig. hehe vet x) kansje oppgradere min bios?.. om det er oppgraderiner noe er feil lsm.. men det som irriterer meg er at det virker som om at jeg bare får brukt den ene cpu kjernen :S har aldri sett at cpu kjerne #1 øker.. låst på 0% usage.. mens kjerne #2 øker som bare det :S Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 endrer jeg så klikker bare PC-en : blå skjerm, reboter, feilmelding under oppstart, kommer ikke in i windows.. Det der høres ut som symptomer på for høy HTT. Slik ble det i alle fall med meg når jeg hadde HTT for høyt, slik at hk ikke likte det lengre. Jeg tipper det også er problemet her, så du kan prøve å sette HTT multi til 3x og prøve igjen. Hvis det fremdels er liek vrangt så kan du prøve å øke vcore en smule, eller sette ned minnefrekvensen litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det er så absolutt HTT som stopper videre klokking, senk denne og jeg vil tro du kan klare 3Ghz med muligens en liten økning i Vcore. Overklokket nettopp en kamerats 5200+, vi endte opp på 3Ghz stabilt uten endring av Vcore, og slik der ser ut så er det HTT som stopper oss nå. Jeg har håp om og nå 3,2Ghz stabilt uten og øke Vcore for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå