Gå til innhold

Ateist på kristen skole i USA

Anbefalte innlegg

kristenverdi er å kutta av hode på alle som ikke gjør som du sier, kristenverdi er øye for øye tann for tann, kristenverdi er å drepe homofile,

er det disse verdiene som har sakapt norge i dag?

nei, det har alltid vært folk utenfor religionen som får gjennom sosiale forbedringer, det er sekulære dokumenter som har forbedret verden,

hvorfor er det slik at norge gir 100+ millioner hvert å i tv aksjonen mens sør afrika ikke gjør det, sør afrika er jo kristen som bare det, jo fordi de er nok å slite med, som å få kontroll på aids og kriminaliet. de har ikke masse masse resusser å kaste bort på andre mennesker, men de prøver da sør afrika faktisk er en av de afrikanske landene som har det best,

kristendom eksisterte i nesten 2000år før slaveri ble fjernet, hvorfor det? jo fordi bibelen egentlig ikke sier at det er så nøye med slaveri og at slaver ikke har rettingheter,

jo bedre vi fikk det(rundt den industrille revolusjon) da ble folk også mer humane og skjønte at slaveri var feil.

hva med naturen, dagens naturvern kom ikke i orden før etter WW2, først da gikk det opp for folk at de mennesket gjorde kan påvirke hele jorda.

følger man biblen står det at man skal høste fra havet og jorda og alle dyr er på joda til å tjene mennesket.

eller dødstraff, USA er siste vestlige stat med dødstraff, men er mest kristene pga. øye for øye saken, det er de ikke kristene som når går forran å prøver å fjerne dødstraffen,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krisendommen er noko tull, men ein god ting. Det er derfor kristendommen er så stor i dag.

Lies! Kristendommen er roten til mye ond.

Og mye godt. Og den har vært med på å forme den vestlige verden slik som vi kjenner den.

nei det har den ikke

Jo. Essensielle ting som skrift eller et nedskrevet lovverk og grunnverdier kom med kristningen.

Sjansene er små for at Norge eller de grunnverdiene vi har i dag hadde eksistert uten kristningen.

Lenke til kommentar

Essensielle ting som latinsk skrift (Vi hadde runeskrift) eller et nedskrevet lovverk (vi hadde muntlige) og grunnverdier kom med de kristne som forbød religionsfrihet.

Sjansene er små for at de kristne eller de grunnverdiene vi har i Norge i dag hadde eksistert uten Vikingene.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

skrift kom med sivilisajon, både romere, grekere og egyptere hadde skrevene verker.

det var romerne som inførte skrift, var ett fett om de var kristene eller ikke, de kunne like gjerne ha holdt på den samme romerske mytologien og skriften ville fremdeles ha kommet.

vi fikk skrift fra prester om munker som tilfeldigvis var kristene, men de kunne like gjerne ha prøvd å selge greskmytologi.

Lenke til kommentar
Krisendommen er noko tull, men ein god ting. Det er derfor kristendommen er så stor i dag.

Lies! Kristendommen er roten til mye ond.

Og mye godt. Og den har vært med på å forme den vestlige verden slik som vi kjenner den.

nei det har den ikke

Jo. Essensielle ting som skrift eller et nedskrevet lovverk og grunnverdier kom med kristningen.

Sjansene er små for at Norge eller de grunnverdiene vi har i dag hadde eksistert uten kristningen.

Tøv, den norske grunnloven er hovedsakelig inspirert av den franske og den amerikanse. Begge grunnlover utmerker seg i sekularisme. Nedskrevne lover er noe folk har hatt lenge før kristendommen, den babylonske kongen Hammurabi for eksempel var den første til nedfelle en skreven lov og han var garantert ikke inspirert av kristne verdier.

Lenke til kommentar

Mye off topic her :O

Til trådstarter: Du kan spørre om hvordan de forklarer at det har vært titals (hundretals?) av forskjellige typer tro her i verden, og det er fortsatt en rekke forskjellige typer tro igjen, og mange av dem er temmelig forskjellige. De kan jo ikke alle være riktige, som hva får dem til å tro at det dem tror på er den "absolutte sannhet"? Kan være trangsynte som mener at de har rett og alle andre har feil, men det er jo absolutt en ekstremt naiv måte å se det på.

Du kan jo også, som har vært diskutert her før, spørre om hvordan mennesket kan ha fri vilje hvis gud allerede ved hvilke valg vi skal ta i fremtiden.

Og så hvis du får dem til å bli enige om at hvor du blir født i verden har en innvirkning på hvilken tro du har, som f.eks. at troen er mye svakere i Norge (og at jeg i alle fall har en følelse at det er en god del ateister her). Hvis de da er enige om at deg selv ikke på noen måte har noen skyld eller innvirking på hvor du er født (noe du selvfølgelig ikke har) så spør dem om hvorfor Gud driver med forskjellsbehandling?

Lenke til kommentar

Folk som diskuterte korstog, det var paven sin plan for å få krigene og konfliktene ut av europa, og lage en felles fiende av muslimene i øst, slik som bush gjør i dag.

en film som faktisk viser bedre svar er en film som heter zeitgeist part 1

den varer i en halv time, men det er mer en film som bygger på bevisene.

lykke til videre med skoleåret :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk her for litt siden en brosjyre i posten fra en "sekt" kalt "Ta Tilflukt". Ble litt forbanna av all svadaen som sto der så jeg sendte en mail med noen kritiske spørsmål (som jeg ikke har fått svar på).

Kjære Pål Bryn.

Jeg fikk i dag en brosjyre fra din organisasjon "Ta Tilflukt" og har nå lest igjennom.

Og jeg vil takke deg.

Jeg har endelig sett lyset, ved å få din brosjyre og ved å lese på dine internett-sider har du styrket meg.

Styrket meg som den ateisten jeg er.

Jeg kan ærlig si at dette er den største samlingen med svada og idioti jeg har sett.

Noen spørsmål jeg gjerne vil du skal svare på:

1. Din gud skal være et allmektig vesen, noe som vil si at han har kraften til å gjøre absolutt hva som helst.

Hvorfor skapte han da Lucifer som ufullkommen, hvorfor lot han Lucifer bli hovmodig? Og da Lucifer gjorde opprør,

Hvorfor forviste han ham? Hvorfor ikke bare kvitte seg med det som var ufullkomment?

2. Bønn. Du forteller om og om igjen om hvor viktig bønn er. Nå, la oss ta en titt på bønn.

Hvis du som skal ha kontakt med gud, Jesus og engler skulle bedd en enkel bønn om å fjerne kreft på jorden, hva ville skje? Absolutt ingenting.

Hvorfor? Hvorfor vil ikke gud kurere kreft? Eller AIDS? Er menneskene som har disse sykdommene ikke verdt nok? Er de hatet av gud? En gud som står for kjærlighet. Hater han så store deler av verdens befolkning som f.eks. mange afrikanske barn at han ikke vil kurere dem? Det er ikke barna sin feil at de har sykdommene. Sier ikke Jesus også at barn er rene og uskyldige? Jeg retter også din oppmerksomhet mot

3. Gud. Hva gjør denne guden sannere en alle de tidlige gudene som har vært?

Vi VET i dag at den norrøne troen, den egyptiske troen og den romerske troen er helt og holdent oppspinn, men dette var for den tidens samfunn like sant som det folk som deg mener gud og kristendommen er i dag.

4. Du følger tydeligvis ikke guds befaling.

Se litt på disse utdragene fra bibelen:

Lukas 14:33 "Any of you who does not give up everything he has cannot be my disciple."

Du er da tydeligvis ikke en av Jesu sanne etterfølgere. Som jeg ser på bildet av deg i brosjyren ser jeg at du sitter enten i en bolig eller et kontor med lamper, et skrivebord, en stol og en PC. Du driver også denne internettsiden.

Matteus 6:24 "No one can serve two masters; for either he will hate the one and love the other, or else he will be loyal to the one and despise the other. You cannot serve God and Money."

Her går du også i mot guds bud. Du har tydeligvis nok penger til å trykke opp brosjyrer og også nok penger til å drive nettsiden. Som det står på nettsiden din tar du også i mot donasjoner.

Philip 2:3 "Do nothing out of selfish ambition or vain conceit, but in humility consider others better than yourselves."

Her er det enda et sitat du bryter. Du snakker tydelig om hvordan du har opplevd stigmata og møte med gud og Jesus. Du sier stigmata er et tegn på helligjørelse og du har fått dette pga. din sterke tro. Med dette sier du at du er bedre enn andre.

Vil også henvise deg til siden www.godisimaginary.com

Og den delen av filmen Zeitgeist som omhandler religion.

Endret av Nutterz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...