Gå til innhold

Ateist på kristen skole i USA

Anbefalte innlegg

Lies! Kristendommen er roten til mye ond.

Mennesket er roten til mye ondskap, ikke kristendommen. Eller er det kanskje kristendommens sin feil at noen syke prester finner på å utnytte korgutter?

Trådstarter: Du er vel klar over at det er håpløst å diskutere med kristne. Hva ønske du å oppnå med å finne argumenter mot bibelen og Gud? Det er snakk om å tro på noe overnaturlig, så du kan ikke bruke rasjonelle argumenter når du diskuterer noe overnaturlig. Det har ihverfall liten effekt.

Jeg bare lurer hvordan kan man bli utveksslingsstudent? Jeg har allitd hatt lyst til å være det, tenkte da på Japan men vet ikke om dette er mulig da? :p

Takker for all info :)

http://www.afs.no/utveksling/hvem.asp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, det er det, prester roter med korgutter fordi de ikke kan ha sex med damer og da er unge gutter greit å leke med.

begynner de å klå på damer(noe mange mange gjør) forteller damer det med en gang, mens små gutter kan bli kjøpt med nye sykler eller trusler.

er man uten sex er all sex bedre enn ingen

Er vel ingenting som hindrer en vanlig prest i å ha sex med damer så lenge han ikke har valgt å leve et liv i sølibat. Å utnytte små gutter er synd, å ha sex med damer er ikke synd.

Jeg vil nok heller gå for forklaringen om at mennesker som har tvilsomme lyster søker seg til stillinger som prester fordi dette er en posisjon som lett gir dem mulighet til å manipulere andre mennesker ved å utnytte deres tro på Gud.

Er vel litt drøyt å trekke konklusjonen at hvis man ikke får klå på damer så begynner man med smågutter istede.

(Try to stay on topic!)

Lenke til kommentar

nope, for katolske prester er det synd å ha sex med noe som helst.

husk at hvor hver gutt som blir klådd på av en prest så er det 10 damer som blir klådd på. men det blir ikke nyheter av slikt, presten slutter eller bare bytter menighet.

en varm kropp er en varm kropp, og det er mindre sjangse for at en 12 år gammel gutt røper forholdet enn en voksen dame.

Lenke til kommentar

Mennesket er roten til mye ondskap, ikke kristendommen. Eller er det kanskje kristendommens sin feil at noen syke prester finner på å utnytte korgutter?

Trådstarter: Du er vel klar over at det er håpløst å diskutere med kristne. Hva ønske du å oppnå med å finne argumenter mot bibelen og Gud? Det er snakk om å tro på noe overnaturlig, så du kan ikke bruke rasjonelle argumenter når du diskuterer noe overnaturlig. Det har ihverfall liten effekt.

Jeg bare lurer hvordan kan man bli utveksslingsstudent? Jeg har allitd hatt lyst til å være det, tenkte da på Japan men vet ikke om dette er mulig da? :p

Takker for all info :)

Anbefaler deg å gå til ''annen utdanning'' her på diskusjon.no

Der finner du en stor tråd om det å være utvekslings student.

Lenke til kommentar
Krisendommen er noko tull, men ein god ting. Det er derfor kristendommen er så stor i dag.

Og mye godt. Og den har vært med på å forme den vestlige verden slik som vi kjenner den.

nei det har den ikke

Nei, den har ikke hva?

Lenke til kommentar
den har ikke vært med på å forme den vestlige verden på noe god måte i det hele tatt, det er et under at vi ikke alle er døde på grunn av kristendommen.

Så det faktumet at Norge ble samlet pga. kristendommen. Paven var med på å bygge videre en permanent statsdannelse i Europa. Kristendommen har bragt mye godt og ondt og skapt den verden vi kjenner. EOD.

Den har da formet den vestlige verden i en vannvittig grad, både statene i Europa og våre moderne verdier og idealer. Det er en grunn til at det er stor forskjell på kultur/idealer/verdier mellom vesten og midt-østen/asia der de besitter andre religioner.

Jeg antar at når du uttaler deg på den måten er du ikke ute etter noe annet enn å trolle?

Forøvrig, til trådstarter. Spør hvorfor vi har bevis på at dinosaurer har levd og om de benekter dinosaurenes eksistens. Kan minnes en helvetes diskusjon med den religiøse KRL-læreren min og en annen elev på ungdomsskolen om det. Så lenge siden at jeg husker ikke hva utfallet er :p

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Forøvrig, til trådstarter. Spør hvorfor vi har bevis på at dinosaurer har levd og om de benekter dinosaurenes eksistens. Kan minnes en helvetes diskusjon med den religiøse KRL-læreren min og en annen elev på ungdomsskolen om det. Så lenge siden at jeg husker ikke hva utfallet er :p

"God put false dinosaur bones in the earth to test Man's faith."

Der har du svaret du vil få...

Lenke til kommentar

"God put false dinosaur bones in the earth to test Man's faith."

Der har du svaret du vil få...

Ja, er nok dessverre den form for argumentasjon som hersker der.

Lenke til kommentar

Jeg var også utvekslingsstudent i Sør-Afrika 2006/2007 og møtte på en god del rare religioner. Hvor i USA er du?

Tenk godt over det du selv mener og pass på hva du sier. Spør gjerne "naivt" for å få dumme svar, det tyder som regel på at læreren er på tynn is. Ha respekt over kulturforskjellene og se på det som en opplevelse du kan lære mye av. Lykke til =)

Lenke til kommentar
den har ikke vært med på å forme den vestlige verden på noe god måte i det hele tatt, det er et under at vi ikke alle er døde på grunn av kristendommen.

Så det faktumet at Norge ble samlet pga. kristendommen. Paven var med på å bygge videre en permanent statsdannelse i Europa. Kristendommen har bragt mye godt og ondt og skapt den verden vi kjenner. EOD.

Den har da formet den vestlige verden i en vannvittig grad, både statene i Europa og våre moderne verdier og idealer. Det er en grunn til at det er stor forskjell på kultur/idealer/verdier mellom vesten og midt-østen/asia der de besitter andre religioner.

Jeg antar at når du uttaler deg på den måten er du ikke ute etter noe annet enn å trolle?

våre moderne verdier kommer fra vietenskap og luksus, finnes millioner av kristene som ikke deler våre verdier og idealer, nettopp fordi der de bor er det ikke noe luksus og det er få tingvitenskapen har gjort for dem, grunnen til at vi i vesten for det meste er snille med hverandre er at vi har det kjempe fint, så vi vil ikke fucke det opp med å havne i fengsel eller andre saker, vi har vietenskap som gir oss langt liv så vi vil ikke gjøre noe for å korte det ned.

jo værre du bor jo og har det, jo større sjangse er det for at du, prøver å få et bedre liv med å gjøre gale ting, enten det er ran eller tyveri osv.

det er sykt at så mange tror at kristendom har noe som helst med å være snill, det er først etter WW2 at vesten ble sånn som vi kjenner den i dag, kristendom har eksistert i 2000 år, viss den hadde noe med det å gjøre ville vi vært snille med hverandre mye mye mye mye før

Lenke til kommentar

våre moderne verdier kommer fra vietenskap og luksus, finnes millioner av kristene som ikke deler våre verdier og idealer, nettopp fordi der de bor er det ikke noe luksus og det er få tingvitenskapen har gjort for dem, grunnen til at vi i vesten for det meste er snille med hverandre er at vi har det kjempe fint, så vi vil ikke fucke det opp med å havne i fengsel eller andre saker, vi har vietenskap som gir oss langt liv så vi vil ikke gjøre noe for å korte det ned.

jo værre du bor jo og har det, jo større sjangse er det for at du, prøver å få et bedre liv med å gjøre gale ting, enten det er ran eller tyveri osv.

det er sykt at så mange tror at kristendom har noe som helst med å være snill, det er først etter WW2 at vesten ble sånn som vi kjenner den i dag, kristendom har eksistert i 2000 år, viss den hadde noe med det å gjøre ville vi vært snille med hverandre mye mye mye mye før

Hva i all verden mener du med at vi i vesten har bygget våre verdier på luksus? Da bør du spøprre deg selv hva begrepet verdier egentlig betyr for deg. Jeg mener verdier har noe med hvordan vi verdsetter hverandre og hva som virkelig betyr noe for oss. Som familie og venner, liv og død.

"vi har vietenskap som gir oss langt liv". Dette er jo på ingen måte motstridene med kristne verdier... Det var jo nettopp kristne verdier som som bringte legevitenskapen på banen. Det var munker og nonner som først tok ibruk urter og planter og skaffet seg kunnskap om de nettopp fordi kristne verdier sier at vi skal hjelpe hverandre. Veldig mye av dagens u-hjelp skjer gjennom kristne organisasjoner fordi dette har med kristne verdier å gjøre.

en av de viktigste verdiene vi har i kristendommen er at alle har uendelig stor verdi for Gud.

Lenke til kommentar

igjen kistendom har eksistert i 2000år vi i vesten ble snille mot hverandre og andre etter WW2, altså 1950ish år med kristendom der vi ikke brydde oss noe serlig om andre og 50år der vi har gjort det.

det er jo opplagt at det ikke er kristendom som har gjort at vi er snille.

når vi lever i luksus, og bare jobber 8 timer om dagen, har vi tid og ressuser til å ta vare på andre mennesker om ikke er i familien vår, enten det er å gi penger til noen afrikanere eller bygge hus for fattinge.

jo lengre vi lever jo mer vil vi sikkre at vi faktisk lever så lenge, når du kan forvente å bli 80år viss du følger lover og jobber bra, så gjør du det.

når du kan forvente å bli 12 år viss du er snill eller 25 år viss du er slem(noe som mange i afrika må velge) så velger de fleste 25 år. og voldet forsetter.

jo rikere og bedre vi har det jo mindre vold og kriminaliet, man behøver ikke gå til et krigsherjet land i afrika, holder med å se på vest europa og usa, usa sliter mer med fatighet og det er mer vold der(men er mer kristen enn europa)

på gjennerel basis er det mye bedre å bo i vest europa(for alle som ikke er rike) vi lever lengre og vårt lange liv er bedre, litt rart at vi da også er mindre religiøse enn amerkanerne viss kristendom og religion var skyld i at vi var snille skulle usa hvert en paradis

Lenke til kommentar
igjen kistendom har eksistert i 2000år vi i vesten ble snille mot hverandre og andre etter WW2, altså 1950ish år med kristendom der vi ikke brydde oss noe serlig om andre og 50år der vi har gjort det.

det er jo opplagt at det ikke er kristendom som har gjort at vi er snille.

når vi lever i luksus, og bare jobber 8 timer om dagen, har vi tid og ressuser til å ta vare på andre mennesker om ikke er i familien vår, enten det er å gi penger til noen afrikanere eller bygge hus for fattinge.

jo lengre vi lever jo mer vil vi sikkre at vi faktisk lever så lenge, når du kan forvente å bli 80år viss du følger lover og jobber bra, så gjør du det.

når du kan forvente å bli 12 år viss du er snill eller 25 år viss du er slem(noe som mange i afrika må velge) så velger de fleste 25 år. og voldet forsetter.

jo rikere og bedre vi har det jo mindre vold og kriminaliet, man behøver ikke gå til et krigsherjet land i afrika, holder med å se på vest europa og usa, usa sliter mer med fatighet og det er mer vold der(men er mer kristen enn europa)

på gjennerel basis er det mye bedre å bo i vest europa(for alle som ikke er rike) vi lever lengre og vårt lange liv er bedre, litt rart at vi da også er mindre religiøse enn amerkanerne viss kristendom og religion var skyld i at vi var snille skulle usa hvert en paradis

Hvor kommer alt dette svadaet fra? Det meste av det du sier har ingen rot i den virkeligheten vi andre lever.

Så vi er snille med hverandre fordi vi lever i luksus og ikke fordi våre kristne forfedre har gitt oss de holdningene de fleste av oss sitter med i dag? Jeg vet ikke om du er klar over det, men de siste 900årene har kristendommen hatt en sentral rolle i å forme det norske samfunnet. De fleste ble også døpt, konfirmert og giftet seg i kirken. I nyere tid har vi også fått søndagskole som er med på å lære barn gode holdninger.

Før vi fikk oljen så var vi et av Europas fattigste land. Nå har jeg ingen tall på hvordan det var med kriminalitet på 1800 tallet og frem til midten av 1900tallet, men vi ble ihvertfall ikke "snillere" av å finne litt olje.

Avkristningen som foregår i Norge i dag gjør ikke samfunnet bedre på noen som helst måte når det kommer til holdninger mot andre mennesker. Vi ser at kriminaliteten og voldbruk i de store byene øker og det mye mer fokus på individualisme enn det var i gamle dager.

At det er mye vold og fattigdom i USA er vel mer et resultat av feilslått politikk mot for eks fargede enn et direkte resultat av Kristendommen. Vil tro det hadde vært mye mer vold og fattigdom i USA om det ikke hadde vært for kristendommen faktisk.

Men du skal få forsette å tro at vi er snille mot hverandre fordi vi drukner i luksus og at det ikke er et resultat av nedarvede holdninger vi har fått fra våre forfedre.

Lenke til kommentar
Så vi er snille med hverandre fordi vi lever i luksus og ikke fordi våre kristne forfedre har gitt oss de holdningene de fleste av oss sitter med i dag? Jeg vet ikke om du er klar over det, men de siste 900årene har kristendommen hatt en sentral rolle i å forme det norske samfunnet. De fleste ble også døpt, konfirmert og giftet seg i kirken. I nyere tid har vi også fått søndagskole som er med på å lære barn gode holdninger.

Jepp og takket være disse holdningene hadde vi artige ting som hekseprosseser (moseloven var lenge en del av norsk lov) og tradisjoner som at folk som begikk selvmord måtte begraves i uvigslet jord. Lenge hadde vi også forbud mot homofili og samboerskap (den såkalte "konkubine paragrafen"), begge ting som KrF stemte imot by the way. Du snakker om konfirmasjon, du vet at om man ikke ble konfirmert ble man heller ikke regnet som borger, hvilken herlig kristen og inkluderende tanke eller hva? Tror vi skal være glade for at samfunnet vårt har begynt å fjerne seg fra disse "verdiene".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...