Gå til innhold

Ateist på kristen skole i USA

Anbefalte innlegg

Befinner meg fortiden som utvekslings student i USA. Jeg går på en kristen privat skole, men er selv ateist.

Det er selvsagt en del ikke troende her, men flertallet er absolutt kristen. Jeg prøver å holde en lav status som ateist, men jeg har en del ganger kommet opp i diverse diskusjoner.

Har et fag som heter ''bibel'' på skolen, der hovedpoenget i pensum er så snakke drit om andre religioner. Grunnen til at jeg laget denne tråden var får å få hjelp til å stille kristiske spørsmål til denne læreren. Er veldig lei av å sitte å høre læreren undervise, uten at noen kommer med noen som helst kritiske spørsmål.

Utmerket om noen kunne kommet opp med spørsmål/argumenter i mot bibelen, ''gud'' og religionen generelt.

Er ikke ute etter å starte en massiv diskusjon, men det hadde vært greit å hatt noen ekstra kort på hånden i en eventuell diskusjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne du ikke søke om å komme på en normal skole uten eget bibelfag?

Ønsker deg uansett lykke til. Diskusjoner med kristne er ikke noe stress. Kristne diskuterer ikke, de forkynner. Hadde jeg vært deg, ville jeg gitt faen i om jeg fikk dårlig karakter i dette faget, da det uansett ikke kommer til å havne på vitnemålet ditt. Det er ganske lett å komme opp med kritiske spørsmål. Bevisbyrden ligger tross alt på de som kommer med påstander om snakkende slanger og mennesker som kan gå på vann. Kristendommen er ikke et fnugg mer rasjonell enn andre religioner.

Anbefaler deg å lese The God Delusion av Richard Dawkins. Også gøy å se han diskutere:

Lenke til kommentar

Om du har noen eksempler på hva denne læreren forteller dere så vil det kanskje være enklere å komme opp med noen tilpassede spørsmål, men en hovedregel er at når en religiøs person kritiserer alle religioner bortsett fra den han/hun selv tror på så fungerer ofte den samme kritikken mot vedkommendes egen religion.

På en kristen privatskole i USA så vil du sannsynligvis møte på folk som fornekter vitenskap, nærmere bestemt evolusjon. Til disse så finner du noen gode spørsmål Her.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
som kva da?

1000 år med voldtekt, straffeskatter, korstog, "heksebrenning", invasjoner og massemord.

Hvem vet hvor vi hadde vært i dag hadde vitenskapen fått spille fritt

Kva har voldtekt med kristendommen?

Invasjoner har skjedd i nesten alle land, massemord har skjedd med tutsiane like masse som med Jødane og at Hitler egentleg ikkje har noko med kristendommen å gjør.

Straffeskatter det har alle land som har nokon strenge diktatorar.

Bibelen seier ingen ting om at man skal drepe hekser.

Kårståg var berre nokon ville gjør for å få meir makt.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
som kva da?

1000 år med voldtekt, straffeskatter, korstog, "heksebrenning", invasjoner og massemord.

Hvem vet hvor vi hadde vært i dag hadde vitenskapen fått spille fritt

Kva har voldtekt med kristendommen?

Invasjoner har skjedd i nesten alle land, massemord har skjedd med tutsiane like masse som med Jødane og at Hitler egentleg ikkje har noko med kristendommen å gjør.

Straffeskatter det har alle land som har nokon strenge diktatorar.

Kårståg var berre nokon ville gjør for å få meir makt.

...................................

Korstog var noe dem dro på for å "kristne" hedninger, det ble tvinget på folk med drap, voldtekt og nedbrente hus.

Har du ikke lest noe historie?

Kirken ble bare startet kun fordi noen ville ha makt og penger for ingenting, alle penger som kristendommen får er "straffeskatt" betalt av lurte tilhengere.

du sier "Kårståg var berre nokon ville gjør for å få meir makt".

nokon = kirken

Jødene og hitler osv som du skriver om bare beviser enda mer hvor latterlig religion er

Lenke til kommentar
Hvorfor i helvete en kristen privatskole i USA? :O Jeg vil vite hvorfor du går der, når du vet hvordan det er med kristendom og kristendomslære i USA.

Utvekslings student, man velger ikke hvilken skole man kommer til. Folk er utrolig hyggelig og hoyst normal, men det er kun denne lareren jeg har litt problemer med. Lagde ikke denne traaden for aa skape en diskusjon, men for aa faa hjelp til argumenter og kristiske spormaal til kristendommen

Lenke til kommentar

Neeeeida.

Kremt: 2 Mosebok 22:18... anyone? Anyone at all?

Forøvrig vet jeg ikke om jeg ville køddet med lærere på ett slikt transynt lærested. Før du vet ordet av det er du stemplet som en bråkmaker...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Lies! Kristendommen er roten til mye ond.

Mennesket er roten til mye ondskap, ikke kristendommen. Eller er det kanskje kristendommens sin feil at noen syke prester finner på å utnytte korgutter?

Trådstarter: Du er vel klar over at det er håpløst å diskutere med kristne. Hva ønske du å oppnå med å finne argumenter mot bibelen og Gud? Det er snakk om å tro på noe overnaturlig, så du kan ikke bruke rasjonelle argumenter når du diskuterer noe overnaturlig. Det har ihverfall liten effekt.

Lenke til kommentar

Mennesket er roten til mye ondskap, ikke kristendommen. Eller er det kanskje kristendommens sin feil at noen syke prester finner på å utnytte korgutter?

Trådstarter: Du er vel klar over at det er håpløst å diskutere med kristne. Hva ønske du å oppnå med å finne argumenter mot bibelen og Gud? Det er snakk om å tro på noe overnaturlig, så du kan ikke bruke rasjonelle argumenter når du diskuterer noe overnaturlig. Det har ihverfall liten effekt.

Jeg bare lurer hvordan kan man bli utveksslingsstudent? Jeg har allitd hatt lyst til å være det, tenkte da på Japan men vet ikke om dette er mulig da? :p

Takker for all info :)

Lenke til kommentar
Kødde? Kan ikke helt se hvor jeg har skrevet at jeg er ute etter å tulle med noen som helst. Når ble det å diskutere ulovelig, kødd, tull etc?

Jeg vet du mente å diskutere med læreren, og ikke å finne på noe bøll. Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis er nødt til å være ulovlig for at du skal stemples som en "bråkmaker"/oppvilger/ "instigator". Noen ganger, og da spesiellt mot folk som har en streng personlig overbevisning, er det nok å si dem imot.

Jeg råder deg bare til å trå varsomt og sondere terrenget...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

ja, det er det, prester roter med korgutter fordi de ikke kan ha sex med damer og da er unge gutter greit å leke med.

begynner de å klå på damer(noe mange mange gjør) forteller damer det med en gang, mens små gutter kan bli kjøpt med nye sykler eller trusler.

er man uten sex er all sex bedre enn ingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...