gasolina Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei alle datakyndige der ute Gamlingen i huset vil bytte ut den gamle kolossen av en skjerm og kjøpe seg en flatskjerm til den stasjonære PC-en på jobben. Mulig dette høres snodig ut: Pga progressive briller og noe i den duren er det vanskelig å se på skjermen slik det er idag, dere skjønner tegningen: hodet på skakke bakover, brillene på nesentuppen, og deretter se gjennom nedre del av brillene for å lese det på skjermen. Han har vært og spurt på forskjellige butikker etter flatskjerm. Poenget var å få tak i en skjerm som kan tiltes så mye bakover at han slipper å ha hodet på skakke osv., sånn at han kan sitte behagelig å se på skjermen. De skjermene han fant i butikkene kunne bare vippes/tiltes noen få grader bakover. Har kikket litt på noen nettbutikker men vanskelig å finne info om dette. Alternativet er å finne en kontorstol som kan lenes bakover, men det er ikke så aktuelt da, hehe...Noen der ute som har vært borti lignende, som har tips til hvilken flatskjerm man bør satse på?? takker for alle svar. Hilsen "VM i tilt for flatskjerm" Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg ville snakket med Hjelpemiddelsentralen. Får han legens bekreftelse på at dette er et problem kan det spesialtilpasses en skjerm, kanskje tilogmed på statens regning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 lenovoskjermen jeg sitter med på jobb her nå kan tiltes voldsomt bakover Lenke til kommentar
gasolina Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 lenovoskjermen jeg sitter med på jobb her nå kan tiltes voldsomt bakover Lenovo, har den et navn mere enn det? Den løsningen med hjelpemiddelsentralen, tja..i værste fall så...Er jo megatungvindt å sitte som ei kråke for å jobbe:) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 I verste fall få noe gratis fra hjelpemiddelsentralen? Kan ikke si at jeg følger resonnementet ditt her. Lenke til kommentar
gasolina Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 I værste fall ja, dersom man ikke finner noe annet brukbart i butikken. Var ikke meningen å forvirre. Takk for forslaget i alle fall Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 I værste fall ja, dersom man ikke finner noe annet brukbart i butikken. Det er jo ikke noe verste fall det da, Hjelpemiddelsentralen er finansiert av hans skattepenger. Og de kjøper den skjermen han trenger til sitt behov.(Som han har funnet i butikken) Lenke til kommentar
gasolina Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ja oki, det var gutten som har gjort leksen sin, skjønner jeg. Takk for hjelpa, skal gi lyd fra meg hvis det går bra! Hadde først ikke Hjelpemiddelsentralen i tankene en gang... Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Man tenker normalt ikke på dem, men har man behov for hjelpemidler i arbeidsituasjonen, dor eksempel en spesiell stol for å redusere ryggplager, eller tastatur med blindeskrift eller lignende, er det ikke arbeidstaker eller arbeidsgiver som skal stå for kostnaden. Her kan du lese litt om Nav Hjelpemidler. Lenke til kommentar
gasolina Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Takk for hjelpa!! Mye info jeg ikke visste om. Og sikkert ikke bare jeg. Skal undersøke det nærmere hvordan dette kan løses.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå