sxs Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hadde en heftig diskusjon med noen kompiser her en kveld. Vi diskuterte om rakrør på en r6 gir bedre effekt enn et effektanlegg fra arrow eller leovince f.eks. Noen som kan gi et fornuftig svar på dette? Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Såvidt jeg vet er det vel ingen spesiell hk-økning, det bare bråker noe hinsides. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 vel , på 4 takt er jo d om å gjøre få eksosen ut så fort så mulig så vil kansje tro at det vil gi litt mer effekt men minnimalt , for d må vel vere litt motstand i lyd demperen for at den skal ha noe virkning . men vil tro det er minimal med effekt økning, men er vel noe lite . Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Er vel så vidt jeg vet kun 2'taktere som trenger motstand i eksosen. 4'taktere har vel så og si ingenting. Men rakrør og effektanlegg har vel såogsi lik motstand. Hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Er vel så vidt jeg vet kun 2'taktere som trenger motstand i eksosen. 4'taktere har vel så og si ingenting. Men rakrør og effektanlegg har vel såogsi lik motstand. Hvis jeg ikke tar helt feil. ja er klar over d , som jeg sa er det om å gjøre å få blåst ut eksosen så fort som mulig , derfor virker jo det mer logisk at rakrør vil gi en liten effekt økning ,siden det må være noen type for motstand i en lyd demper som sitter på et effektanlegg. Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Ja, men den motstanden som er i en lyddemper kontra i rakrør er så lav, at effekten i sykkelen blir ikke merkbar forskjellig. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Ja, men den motstanden som er i en lyddemper kontra i rakrør er så lav, at effekten i sykkelen blir ikke merkbar forskjellig. nei om den er merbar eller ikke er jo en annen sak , men der vil være litt effekt uansett . Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Nja, litt motstand skal det nå være i firtaktere også. Merket det på Honda'n med orginalpotta på, der var all innmaten rustet helt bort etter 20 år, det var ikke den helt store opplevelsen det. Jeg mistet litt av draget helt i bunn, men den ble merkbart mer turtallsvillig med en ny BSM potte. De av oss som følger med på MotoGP legger kanskje merke til at dem plukker av potta når det regner. Det er for å dempe toppeffekten litt og flytte effekten litt nedover på registeret. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 En 4-taktsmotor skal ha et visst mottrykk for å sikre optimal fylling i sylindrene. Hvis man fjerner eksosanlegget kan man muligens hente ut mer toppeffekt, men da på bekostning av bunndraget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå