norcan Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg kjøpte nylig ny PC og trengte en trådløst nett-løsning til den. Jeg kjøpte derfor et D-Link Rangebooster N USB adapter, men dette fungerer ikke 100% med mitt gamle Linksys WAP54G aksesspunkt. Det virker som om den ofte kutter forbindelsen eller mister veldig mange pakker, ofte lastes ned kun halve websiden f.eks. Jeg planlegger derfor å bytte ut Linksys'en til fordel for en 802.11N-løsning, og vurderer D-Link Extreme N Wireless Gigabit Router. Jeg har sett denne omtalt som "bredbåndsruter" flere steder, men er den egentlig det? Jeg kan ikke se at den har riktig inngang for dette? Jeg har for øyeblikket bredbåndsruter fra NextGenTel (en Zyxel som suger), vil ruteren fra D-Link kunne erstatte denne (hvis det faktisk ER en bredbåndsruter kan den vel det)? Hvis ikke, vil den kunne fungere sammen med NGT-ruteren? Det frarådes jo ofte å kjøre to rutere sammen på denne måten, men heller benytte et aksesspunkt slik jeg har gjort til nå. Kan jeg bruke denne? Mvh, Frode Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) DIR-665 er en (bredbånds)router. Boksen du har fra NGT er et router-modem. Det beste er å bridge ZyXEL og logge på den med D-linkrouteren. EDIT: DIR-655 DGL-4300....: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...02;c:36180;r:pg Endret 28. oktober 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Den routeren du refererer til la7dfa.com er ikke pre-N. Har selv tenkt og kjøpe den d-linken norcan, da skal jeg bridge modem-routeren som jeg fikk fra LOS, slik at den bare blir et vanlig ADSL modem, og bruke d-linken til og ligge på med. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Den routeren du refererer til la7dfa.com er ikke pre-N. Beklager, du har selvsagt rett. Hadde akkurat svart i en annen tråd og tenkte derfor på feil D-link. Forøvrig er prisen på DGL-4300 satt kraftig ned slik at den er et bra kjøp for de som vil ha en god og rimelig router. Lenke til kommentar
norcan Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk for kjappe svar. Da tror jeg jeg satser på den, og bridger boksen fra NGT. Er det forresten mulig å sette opp bridgingen i web-grensesnittet istedet for gjennom telnet slik det var forklart i den linkede tråden? Er ikke så veldig bevandret i telnet-verdenen. Mvh, Frode Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Tror ikke det går nei. Det er nesten like enkelt med Telnet som noe annet. Man åpner bare et 'dosvindu' (Windows startmeny, alle_programmer, tilbehør, ledetekst) og skriver 'TELNET 10.0.0.1' eller hva nå ipadressen til routermodemet ditt er. Deretter får du opp en enkel meny og det er bare å taste ivei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå