Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er D-Link DIR-655 en bredbåndsruter?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig ny PC og trengte en trådløst nett-løsning til den. Jeg kjøpte derfor et D-Link Rangebooster N USB adapter, men dette fungerer ikke 100% med mitt gamle Linksys WAP54G aksesspunkt. Det virker som om den ofte kutter forbindelsen eller mister veldig mange pakker, ofte lastes ned kun halve websiden f.eks.

Jeg planlegger derfor å bytte ut Linksys'en til fordel for en 802.11N-løsning, og vurderer D-Link Extreme N Wireless Gigabit Router.

Jeg har sett denne omtalt som "bredbåndsruter" flere steder, men er den egentlig det? Jeg kan ikke se at den har riktig inngang for dette?

Jeg har for øyeblikket bredbåndsruter fra NextGenTel (en Zyxel som suger), vil ruteren fra D-Link kunne erstatte denne (hvis det faktisk ER en bredbåndsruter kan den vel det)? Hvis ikke, vil den kunne fungere sammen med NGT-ruteren? Det frarådes jo ofte å kjøre to rutere sammen på denne måten, men heller benytte et aksesspunkt slik jeg har gjort til nå.

Kan jeg bruke denne?

Mvh,

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjappe svar. Da tror jeg jeg satser på den, og bridger boksen fra NGT.

Er det forresten mulig å sette opp bridgingen i web-grensesnittet istedet for gjennom telnet slik det var forklart i den linkede tråden? Er ikke så veldig bevandret i telnet-verdenen.

Mvh,

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...