Gå til innhold

Gaming mus for venstrehendt


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har en mus å anbefale for oss som spiller med den gale hånda? Hadde vært fint om det hadde vært et par ekstra knotter på den "riktige" siden....

Var på Electro world i dag og der så og testet jeg en som het Razor et eller annet som kunne brukes med begge hender og hadde to ekstra knapper på begge sider, noen som vet hvor jeg kan få tak i denne?

 

Er det foresten nødvendig med en musematte beregnet for gaming? I så fall hvilken bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Noen som har en mus å anbefale for oss som spiller med den gale hånda? Hadde vært fint om det hadde vært et par ekstra knotter på den "riktige" siden....

Var på Electro world i dag og der så og testet jeg en som het Razor et eller annet som kunne brukes med begge hender og hadde to ekstra knapper på begge sider, noen som vet hvor jeg kan få tak i denne?

 

Er det foresten nødvendig med en musematte beregnet for gaming? I så fall hvilken bør jeg kjøpe?

 

Hei du!

 

jeg er selv så "heldig" at jeg bruker den gale hånda. Musene jeg bruker er "Razer Copperhead" fra Razer og MX 610 fra Logitech. Razer har kommet med flere nye modeller etter "Copperhead". Jeg har små hender ( pekefinger er 9,5 cm fra knoke til fingertupp ) og synes at copperhead er litt i største laget for meg.

 

Razer copperhead kan brukes av begge hendene da den er symmetrisk utformet.

http://www.razerzone.com/index.php?main_pa...&cPath=2_17

 

MX 610 fra Logitech er et mus som jeg jaktet på i flere år for å si det slik. Den er laget FOR venstrehendte.

 

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...68&cl=no,no

Lenke til kommentar

Takker for svar, flott med noen alternativer! Den Razor musa du benytter, har den noen ekstra knapper som kan programmeres til hva man måtte ønske?

 

Jeg tror nok den som kun er for venstrehendte da igjen blir litt uhåndterlig for kona ettersom hun er høyrehendt.

 

Jeg får se hvor jeg får tak i den Razor musa til en billig penge så er det jo bare å prøve ut.

Lenke til kommentar
Takker for svar, flott med noen alternativer! Den Razor musa du benytter, har den noen ekstra knapper som kan programmeres til hva man måtte ønske?

 

Jeg tror nok den som kun er for venstrehendte da igjen blir litt uhåndterlig for kona ettersom hun er høyrehendt.

 

Jeg får se hvor jeg får tak i den Razor musa til en billig penge så er det jo bare å prøve ut.

 

Razer musa har to knapper på hver side. Alle knappene kan programmeres. Når det gjelder kona de kan du gjøre som meg, Koble til flere mus samtidig. Problemet er når du bruker logitech musen blir alt speilvendt, altså venstre musetast blir høyere etc. Razer copperhead kan programmeres så den blir speilvendt i firmware. Dermed når du installerer musa fra logitech så blir den "speilvendte" musa fra Razer "riktig".

 

Veldig forvirrende, jeg vet. Men det fungerete for meg. ;-)

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg handlet inn en Razer Copperhead samt en musematte, Steelseries Experience I-2. Virker så langt veldig bra, musa flyter oppå glassplata.

Er utrolig uvant å spille med en sånn mus i forhold til den 4 år gamle veldig enkle saken jeg har spillt med tidligere.

 

(Jeg spiller nå ikke så mye, spiller litt Black Hawk Down. Har derimot litt problemer med å få knappene på siden av musa til å fungere i det spillet...er det noe jeg gjør galt eller går det kanskje ikke)

 

Har ikke satt meg så godt inn i innstillingene, tror nok jeg skal få lest bruksanvisningen etterhvert....

 

Takker for anbefalinger til mus, dette blir helt sikkert bra når jeg venner meg til å bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...