Krypto. Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Slik ser det ut når jeg spiller: Bruker mye av nr.1, men lite av de andre... Lenke til kommentar
War Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) De 2 siste kjernene jobber ikke mye, nr 2 kunne godt ha tatt jobben til 3 og 4. Intel 4core er jo 2x 2 core ved siden av hverandre og ikke en ekte 4core. Endret 2. november 2007 av War Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Spider-Turtle :!: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/124825.html Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 De 2 siste kjernene jobber ikke mye, nr 2 kunne godt ha tatt jobben til 3 og 4.Intel 4core er jo 2x 2 core ved siden av hverandre og ikke en ekte 4core. Jaha..... Hva har det overhode med saken å gjøre? Om den har fire kjerner fordelt utover to brikker, eller om det er fire kjerner fordelt utover en brikke utgjør da strengt tatt ingen forskjell. Det er allikevell en like ekte firekjerne prosessor. Det skal visstnok ha lite/ingenting å si på ytelsen. Den er bare konstruert på en litt annderledes metode. Uansett så har dette ingenting med dette å gjøre. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Slik ser det ut når jeg spiller: Bruker mye av nr.1, men lite av de andre... Ulike arbeidsoppgåver er delt opp i ulike trådar, til dømes eigne for AI og fysikk og ein tredje for alt det andre. Naturlegnok krev ikkje alle desse arbeidsoppgåvene like mykje av CPUen til ein kvar tid. Utnytting av fleire kjerner er og eit relativt nytt felt, så det tek nok litt tid før spel virkeleg utnytter dette maksimalt. Med forbehald om at eg kan ha misforstått ting. Endret 2. november 2007 av ttt Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 "Til dømes", betyr det f.eks? Har mine mistanker om at Alan Wake vil utnytte fire kjerner bedre enn noe annet kommende spill på en god stund, men så er Remedy og har alltid vært ganske sinnsyke på 3D-teknologi/programmering. Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 "Til dømes" betyr for eksempel, ja Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Tror nok crysis koimmer til å utnytte kjerne ganske godt. Problemet i dag er rett og slett at grafikkmotoren krever såpass mye mer enn resten. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Tror nok crysis koimmer til å utnytte kjerne ganske godt. Problemet i dag er rett og slett at grafikkmotoren krever såpass mye mer enn resten. Det er vel ikke et problem at grafikkmotoren krever såpass mye mer enn resten, er vel heller en utfordring vil jeg si... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Med neste generasjons skjermkort så tipper jeg vi vil se langt større forskjell på de forskjellige prosessorene. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 andrull, hva slags kjøler har du på Q6600'en din, og hvor mange volt kjører du den på? Hva er idle-temperatur? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 andrull, hva slags kjøler har du på Q6600'en din, og hvor mange volt kjører du den på? Hva er idle-temperatur? Tja, en zalman CNPS9500LED + 40x40cm kabinettvifte. IDLE tempen kommer litt ann på hvilken frekvns jeg kjører på. 3,93GHz er ikke noen 24/7 løsning, da B3'en min blir meget varm. Godt over 100grader under load (1,68V), så det er nok ikke en vurdering å kjøre 24/7 på slike instillinger. Til vanlig så går det vel i en 3,6GHz. andrull, hva slags kjøler har du på Q6600'en din, og hvor mange volt kjører du den på? Hva er idle-temperatur? Tja, en zalman CNPS9500LED + 40x40cm kabinettvifte. IDLE tempen kommer litt ann på hvilken frekvns jeg kjører på. 3,93GHz er ikke noen 24/7 løsning, da B3'en min blir meget varm. Godt over 100grader under load (1,68V), så det er nok ikke en vurdering å kjøre 24/7 på slike instillinger. Til vanlig så går det vel i en 3,6GHz. (akkurat nå kjører jeg i en 3,4GHz fordi det ikke har så mye å si hvilken frekvens jeg kjører på) 8800GTX kortet er en stor flaskehals i de aller fleste spill uansett. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Skjønner, hvor mange volt har du når du kjører 3,4 da, og hva er idle temperatur der? Kjører selv Q6600 på 3,4 24/7, idle temperatur 35c, volt 1,4. Men vurderer å kjøpe en kjøler, hvis det er mulig å kjøre stabilt 24/7 på f.eks 3,9. Det er stock kjøler jeg bruker nå, men har såpass bra kjøling i kabinettet, derfor temperatur på CPU holder seg såpass lav. Endret 3. november 2007 av Bloody Mess Lenke til kommentar
amouth Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Når jeg skal starte demoen så får jeg denne meldingen: Unsupported video card! "RADEON 9100 PRO IGP series" ( vendor = 0x1002, device = 0x7834) Continuing to run might lead to unexpected rusults or crashes. Kan noen hjelpe meg med dette?? Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Spillet støtter ikke skjermkortet ditt. Dvs. at skjermkortet ditt er for dårlig. Endret 3. november 2007 av Sjuki Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Dessverre, altfor dårlig skjermkort til å kjøre Crysis det du har. Leste akkurat igjennom Readme, der sto det at 9800 er "Required". Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Bare av ren nyskjerrighet, prøvde du? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Skjønner, hvor mange volt har du når du kjører 3,4 da, og hva er idle temperatur der? Kjører selv Q6600 på 3,4 24/7, idle temperatur 35c, volt 1,4. Men vurderer å kjøpe en kjøler, hvis det er mulig å kjøre stabilt 24/7 på f.eks 3,9. Det er stock kjøler jeg bruker nå, men har såpass bra kjøling i kabinettet, derfor temperatur på CPU holder seg såpass lav. Må nok opp på en litt høyere spenning. En 1,44V ca. Og har som sagt en B3, og da sitter jeg med langt høyere temperaturer enn en med G0. Husker ikke hlet hva IDLE eller LOAD tempe lå på, men var nok noe rundt 45 grader eller noe slikt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Dessverre, altfor dårlig skjermkort til å kjøre Crysis det du har.Leste akkurat igjennom Readme, der sto det at 9800 er "Required". Jeg klarte å kjøre det på mitt 9600pro. Gleder meg til jeg får min nye maskin, da blir det 8800GT. 15fps i 800x600 med alt på low er en kjip opplevelse. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Da er det ikke akkurat spillbart Endret 5. november 2007 av Sjuki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg