Gå til innhold

Demo av Crysis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
169.04 Beta gjorde underverker for meg. Hadde 163.75 før.

 

Gikk fra 8800 poeng til 9123 poeng i 3Dmark06.

 

Fps økte fra ca 21 til 28 i Demoen med alt untatt shaders på Very High! :new_woot:

Egentlig ganske interessant å høre, for jeg får over 13.500 i 3Dmark06 med 163.71 (riktignok på maks-klokk), men Very High gidder jeg ikke prøve engang i Crysis. På High har jeg fått en økning fra 17,5 fps til 20,5 ved å gå fra 169.01 til 169.04, og det er null forskjell mellom 32- og 64-bits.

 

Nå er jeg jo ganske sta, og nekter å spille på noe lavere enn 1680x1050, så jeg kan jo kanskje få det spillbart på 1440x900 med relativt bra grafikk.

 

Edit: Kjørte en test for moro skyld. 1440x900 og Very High. Etter ca 30 sekunder gadd jeg ikke mer, for da lå snittet på litt under 13 fps.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Ok. en benhcmark sammenligning, mellom 32 og 64, og fordeler og ulemper:

 

 

Driveren som ble brukt, er de splitter nye 169.04.

 

Benchen ble kjørt helt ut (altså 4 loops) og det beste resultatet fra vær test blir brukt.

 

oppløsning/grafikkinstillinger brukt: 1680x1050/alt på HIGH

 

32 Bit CPU:

 

Play Time: 40.77s, Average FPS: 36.79

Min FPS: 21.53 at frame 901, Max FPS: 48.76 at frame 108

Average Tri/Sec: -52245628, Tri/Frame: -1420050

Recorded/Played Tris ratio: -0.51

TimeDemo Play Ended, (4 Runs Performed)

 

 

64 Bit CPU:

 

Play Time: 49.21s, Average FPS: 30.48

Min FPS: 15.78 at frame 196, Max FPS: 42.47 at frame 127

Average Tri/Sec: -43380232, Tri/Frame: -1423259

Recorded/Played Tris ratio: -0.51

TimeDemo Play Ended, (4 Runs Performed)

 

 

32 Bit GPU:

 

Play Time: 53.12s, Average FPS: 37.65

Min FPS: 19.58 at frame 146, Max FPS: 58.99 at frame 99

Average Tri/Sec: -29369516, Tri/Frame: -780067

Recorded/Played Tris ratio: -1.18

!TimeDemo Run 3 Finished.

 

 

64 Bit GPU:

 

Play Time: 76.11s, Average FPS: 26.28

Min FPS: 12.95 at frame 144, Max FPS: 59.97 at frame 76

Average Tri/Sec: -20294564, Tri/Frame: -772265

Recorded/Played Tris ratio: -1.19

TimeDemo Play Ended, (4 Runs Performed)

 

 

 

 

 

Konklusjon:

 

Som dere ser, så kjører faktisk 64 bit betydelig dårligere enn 32 bit.

 

Men! 64 bit Ser mye penere ut, enn hva 32 bit gjør, ta for eksempel fjellet i bakrunden.

I 32 Bit har den ganske low res textures, mens i 64 Bit har den high res.

Ser MYE bedre ut, samt til at effekter osv ser rett og slett bedre ut i 64 enn 32.

 

Oppsummering:

 

-32 Bit yter bedre enn 64 Bit

-64 Bit ser mye bedre ut enn 32 Bit

 

Dette var min lille benchmark :)

 

 

edit: leif

Screens takk!. Vil se forskjell :)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer det med driverene til ATI egentlig? Hører nesten kun om Nvidia sine drivere her.

 

Prøvde meg med alt på Very High, det likte PC-en svært dårlig :p Tenker jeg kommer til å spille spillet med en blanding av medium/high/very/high. Hadde faktisk 35-40 FPS med medium på alt, men very high på fysikk og postprocessing, med X1900XT :w00t:

 

 

Les her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t&p=9796259

 

Jeg har ingen av de problemene som folk med Nvidia kort nevner i denne tråden. Jeg gikk frem og tilbake mellom Crysis og skrivebord i ett sett uten at det var tegn til kluss. ;)

 

Jeg har ikke antall bilder per sekund, men for meg funket det utmerket. :thumbup:

 

 

*redigerings*

sitat fra nvnews.com

 

angående detaljene i 64 vs 32 :) han sier egentlig det samme som jeg sa:

 

 

There is definitely an improvement in graphics in 64bit, look at the mountain, it looks seriously detailed now, in 32bit, it's a mess.

 

Har du en lenke til artikkelen?

 

 

*redigerings 2*

Når du siterer kilder er det fint om du refererer til riktig nettsted.

 

nvnews.com - (feil)

nvnews.net - (riktig)

 

Jeg finner ikke artikkelen du sikter til.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Har sagt det mange ganger før, det er ikke CPU som er problemet med dette spillet, det er GPU. Hvertfall på high end systemer, jeg har Q6600 og 8800Ultra, og GPU er en sinke i forhold til CPU. Jeg kan slå ned på alt mulig av effekter i demoen som går på CPU og det blir ikke 1 FPS bedre, så fort jeg rører GPU-innstillinger flyr FPS opp. Crysis er det mest shaderintensive spillet som har kommet ut og det knekker lett 8800-kort. Spillet bruker jo ikke mer enn 20-30% av 1 kjerne på CPU'en engang, fordi den trenger ikke.

Endret av Bloody Mess
Lenke til kommentar
Har sagt det mange ganger før, det er ikke CPU som er problemet med dette spillet, det er GPU. Hvertfall på high end systemer, jeg har Q6600 og 8800Ultra, og GPU er en sinke i forhold til CPU. Jeg kan slå ned på alt mulig av effekter i demoen som går på CPU og det blir ikke 1 FPS bedre, så fort jeg rører GPU-innstillinger flyr FPS opp. Crysis er det mest shaderintensive spillet som har kommet ut og det knekker lett 8800-kort. Spillet bruker jo ikke mer enn 20-30% av 1 kjerne på CPU'en engang, fordi den trenger ikke.

vell.. jeg har like mye lagg på lavest grafikk, som på omtrent høyeset. Så jeg kan ikke klage på skjermkortet.

 

Men, kan godt hende jeg tar feil:)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Har sagt det mange ganger før, det er ikke CPU som er problemet med dette spillet, det er GPU. Hvertfall på high end systemer, jeg har Q6600 og 8800Ultra, og GPU er en sinke i forhold til CPU. Jeg kan slå ned på alt mulig av effekter i demoen som går på CPU og det blir ikke 1 FPS bedre, så fort jeg rører GPU-innstillinger flyr FPS opp. Crysis er det mest shaderintensive spillet som har kommet ut og det knekker lett 8800-kort. Spillet bruker jo ikke mer enn 20-30% av 1 kjerne på CPU'en engang, fordi den trenger ikke.

 

Ta en titt her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t&p=9808466

 

Dette spillet er i høyeste grad CPU intensivt.

Lenke til kommentar

Kjetil, du har en utdatert CPU, da blir det ikke det samme. Jeg sa i min post at jeg snakket om high end-systemer.

 

ZiggyStardust, jeg veit hva Crytek har sagt, Crytek har forresten sagt mye som ikke stemmer - men uansett, de snakker om balanced systems, hvis du leser over det du referer meg til. Når du har en Q6600 som jeg har, så er ikke CPU et emne, jeg veit selv av erfaring med benchmarks, jeg trenger ikke noen til å fortelle meg hvordan ting er. CPU'en min kjører på 3,4 Ghz, og den jobber omtrent ikke med spillet engang. Det er som å be en bodybuilder løfte 20kg i benkpress.

 

GPU derimot... den jobber livet av seg og litt til.

 

Som sagt, det mest krevende med spillet er shaders. Uten tvil. Og det går utover GPU. Klart en dårlig/gammel CPU vil slite, men jeg snakker om folk som har systemer som E6850/Q6660 og 8800-skjermkort.

Endret av Bloody Mess
Lenke til kommentar

sikkert ikke nytt nytt men.

 

Crysis GONE GOLD!

 

 

Electronic Arts has just made an announcement that Crysis is finally done and the Gold Master disc has been sent to mass production.

 

 

Congrats to Crytek! Just under 3 weeks left until release!

 

 

www.incrysis.com

 

EDIT. det jeg ville fram til egentlig :p tviler da på mere optimaliseringer før patcher.

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Demoen benytter seg visst bare av en kjerne, det kan forklare den litt sånn overall skuffelsen over hvor dårlig spillet yter for de fleste :p

Nå har ikke jeg gjort noen omfattende test, men jeg loadet en savegame med Fraps kjørende, og uten å røre på musen stabiliserte det seg på 23 fps. Etterpå gikk jeg ut av spillet, deaktiverte to av CPUens fire kjerner, rebootet og forsøkte på nytt. Da lå framrate på 18 fps. Det er jo ganske betydelig...

 

På dette tidspunktet visste jeg ikke om den integrerte benchmarkene, så jeg testet ikke med disse. Kanskje noen andre gidder?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...