War Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) 8800 768mb , q2,9 cpu vista 2gb ram og må ned i low poå all 800x600 for å få 60-70 fps alt på maks av oppløsning osv ga 20fps Endret 27. oktober 2007 av War Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Demo av Crysis Prøv grafikkmonsteret gratis Det er skyhøye forventninger til skytespillet Crysis. Nå kan du endelig prøve en spillbar demo. Det var vel en rar ordlegging :!: Noen demoer som har kostet penger? Endret 27. oktober 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Jeg trenger hjelp.. DX10 virker ikke som det skal Jeg kan sette innst. på very high og har vista og alt i orden, men motion blur og depth of field er totalt fraværende, teksturene er også helt DX9 style .. Jeg må kjøre med 32-bit exe fila, 64-bit virker ikke.. men dette burde vil ikke ha noe å si på DX10? Det som er rart er at det virka i går, men i dag har grafikken forandra seg helt. Motion blur og depth of field er som sagt borte. EDIT: hørt noe om at dersom man setter post processing på very high, forsvinner blur og depth of field Kan det stemme? høres unektelig litt merkelig ut.. Endret 27. oktober 2007 av mr_tambourine_man Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Når fullversonen kommer, så kan det hende at den går litt bedre dere. Så kommer det jo patcher etterhvert. Pluss nyere skjermkort drivere som forbedrer ytelsen også. Men dette spillet @ Very High er nok laget for neste generasjon GPU'er. For de av dere som husker da FarCry kom, så taklet ikke toppkortet den gangen ATI Radeon 9800 PRO/XT spillet så godt heller. Måtte kjøre FarCry 1024x768 husker jeg den gangen. Nå kan jeg kjøre det i 2560x1600... Samme vil skje med Crysis. Endret 27. oktober 2007 av Betroz Lenke til kommentar
O.J Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Får en ny pc i huset snart med 8800GTX E6850 og 4GB RAM. Gleder meg til å prøve Crysis i ultra high på den Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det blir definitivt Crysis på meg nå, var egentlig litt skeptisk! Spiller på medium/low 2AA 1280x 1024, ligger på ca 30fps. Spillets motion blur gjør at det ser ganske jevnt ut. Likte at de snakket koreansk og ikke hollywood-koreansk på høyeste vanskelighetsgrad, og at jeg ikke har sikte annet enn reflekssikte eller lasersikte. Håper man kan ha dette på hard/ medium også i fullversjonen. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Husk at det ikke er lag som er intresant her, det kommer av for lite ram, eller for liten datastrøm på skjermkortet.. Det er frames per second som er viktig! Kompisen min har: Q6600@ Stock 2gb Crucial Ballstix 10066mhz cas 5 Asus Striker Extreme Mobo Gainward 8800 Ultra Windows Vista Ultimate 64 bit Han lagget som et helv, sannsynlig hvis ram lag, siden 64-bit Vista krever så mye, men alikevel så hadde neppe mer en 18fps 1680x1050/High/2xAA Ble noe helvetes Fps drop da han begynte å fighte fiender! Sikkert nede i 8fps(!) For at noe skal være smooth (Noe annet er ikke spillbart for meg) Må man ha 38fps+ Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Når fullversonen kommer, så kan det hende at den går litt bedre dere. Så kommer det jo patcher etterhvert. Pluss nyere skjermkort drivere som forbedrer ytelsen også. Men dette spillet @ Very High er nok laget for neste generasjon GPU'er. For de av dere som husker da FarCry kom, så taklet ikke toppkortet den gangen ATI Radeon 9800 PRO/XT spillet så godt heller. Måtte kjøre FarCry 1024x768 husker jeg den gangen. Nå kan jeg kjøre det i 2560x1600... Samme vil skje med Crysis. Nei, det vil være på samme måte som Oblivion! 8800Ultra greier ikke 60fps average ute i skogen med alt på maks 16AA/16AF + HDR.. Blir mer 5fps Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Dere som klager over AI og diverse, husk at dette er en demo. Ting kommer garantert til å bli forandret, ihvertfall delvis, i den ferdige utgaven. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 ferdig om 10 min nå.. Lurer på hvilke settings jeg kan spille på med systemet i sig.. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 En siste ting: Yter spille bedre i Vista 64-bit enn 32-bit? Må man aktivere kjernene for at spille skal utnytte alle sammen? Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg er overasket over hvor jevnt spillet kjører, selv på lav fps. Jeg kjører dx10 High uten aa med rundt 25fps uten at det blir noe serlig lagg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Nå prøvde jeg alt på high, 1280x1024 oppløsning og aa på 4x. Alt ser ut til å kjøre helt perfekt, så jeg er veldig fornøyd med spillet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 det morsomste er at den artikelen kun fines på hardware.no siden og forumet. På selve gamer.no fins den ikke.... Lenke til kommentar
ttt Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Demo av Crysis Prøv grafikkmonsteret gratis Det er skyhøye forventninger til skytespillet Crysis. Nå kan du endelig prøve en spillbar demo. Det var vel en rar ordlegging :!: Noen demoer som har kostet penger? Demoen vart først gitt ut for dei som har forhåndsbestilt spelet. Det kan vere det dei tenkte på. VikinGz: Artikkelen er då på Gamer.no. Lenke til kommentar
boglito Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Elsker demoen. Hitils er Crysis alt jeg ville det skulle være og alt Crytek lovte. Et tips: Alle kan finjustere vanskelighetsgraden ved å gjøre endringer i en av diff-filene som ligger i "Game/Config" folderen. Tre er selvforklarende mens den fjerde heter "diff_bauer" som er det samme som "delta"-vanskelighetsgraden i spillet. For eksempel kan man sette slik at koreanerne snakker koreansk på den vanskelighetsgraden du redigerer ved å endre ai_UseAlternativeReadability til 0. Dette er genialt for folk som meg som liker morsome språk, men ikke umulige vanskelighetsgrader. Selvsagt flere ting å justere på, men det finner dere ut. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg snublet over noe rart nå... Først spilte jeg på High og 0xAA og lå rundt 20-25 fps. For å teste litt gikk jeg opp til 4xAA, men det ble helt for jævlig og rundt 10 fps. Så endret jeg til en blanding av High/Medium og 0xAA, og da var plutselig fps rundt 15. Jeg endret så alt tilbake til High, og da falt den enda mer! Altså på samme innstilling som jeg hadde noen minutter tidligere var da framraten ca 10 fps lavere. I dette tidsrommet hadde jeg kun loket rundt på samme sted hele tiden, så det var ikke endringer i brettet som forårsaket dette. Da prøvde jeg å starte spillet på nytt, og sant nok spratt fps opp til 20-25 igjen. Dermed tror jeg at det kan være lurt å restarte spillet etter å ha endret på grafikkinnstillingene. For øvrig spiller jeg i 1680x1050, skjermkortet mitt er klokket til 600/900 og allikevel yter det såpass dårlig i forhold til andre her. Det er nesten fristende å prøve i XP også. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Spelt i gjennom demoen, virka OK. Men når eg setter den på Very High, så bruker den ikkje meir enn 8-12% cpu, på min Q6600. Eg hadde nå forventa at den minst brukte 25% = 1 kjerne når man sette den på very high! Når eg har den på medium så bruker den opptil 30%, altså litt over 1 kjerne. q6600 3.2 ghz gf 8800 gtx 4 gig ram vista 64bit. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Jeg vil tro at det kommer både en og to patcher til dette spillet, selv etter release. Det virker som det meste av arbeidet har gått med på miljøet, grafikken, gameplayet osv. Og det er nå et godt utgangspunkt så kan man pusse på resten. Endret 27. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg snublet over noe rart nå... Først spilte jeg på High og 0xAA og lå rundt 20-25 fps. For å teste litt gikk jeg opp til 4xAA, men det ble helt for jævlig og rundt 10 fps. Så endret jeg til en blanding av High/Medium og 0xAA, og da var plutselig fps rundt 15. Jeg endret så alt tilbake til High, og da falt den enda mer! Altså på samme innstilling som jeg hadde noen minutter tidligere var da framraten ca 10 fps lavere. I dette tidsrommet hadde jeg kun loket rundt på samme sted hele tiden, så det var ikke endringer i brettet som forårsaket dette. Da prøvde jeg å starte spillet på nytt, og sant nok spratt fps opp til 20-25 igjen. Dermed tror jeg at det kan være lurt å restarte spillet etter å ha endret på grafikkinnstillingene. For øvrig spiller jeg i 1680x1050, skjermkortet mitt er klokket til 600/900 og allikevel yter det såpass dårlig i forhold til andre her. Det er nesten fristende å prøve i XP også. står også i consolen at den egentlig skal si at spillet trenger restart [App_restart] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg