Gå til innhold

Install: Glass 3D Desktop på Fedora 7, probs.

Anbefalte innlegg

Life with Linux: Looking Glass 3D Desktop Environment on Fedora 7

Har komment ned til der jeg skal installere programmet.

Step 6 :

Execute the following command.

[root@bordeaux bin]$ bash ./postinstall [Enter]

If this command doesn’t give any error, that means you have successfully installed the Looking Glass 3D desktop environment.

Problemet jeg får vises på dette bilde. Jeg får klage på at jeg må installere det med root permission. Jeg er jo i root nå.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg må gi meg selv et stooort klap på skulderen, har greid og installere nVidia-Skjermdriver (men ikke direkte fra nvidia.com :dontgetit: , har greid og installere 64bits Flash (Jeg beholte 64bits FX)

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpa du. Skal prøve det straks. Men hva gjør egentlig kommandoen SUDO? Jeg synes den er unødvendig siden allerede alle kommandoene jeg gir får ROOT tillatelse...

Så hva er SUDO til? Noe med tillatelse og gjøre?

Edit: Ser ut som akkurat det gjorde susen.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

<pirk>

Strengt tatt er su en kommando for å logge inn som en annen bruker, om en ikke gir den et brukernavn som argument så logger su deg inn som root (superbruker).

Samme med sudo: en kjører en kommando som en annen bruker, og om en ikke gir et brukernavn som argument kjører den kommandoen som root

</pirk>

btw, det blir ansett som en sikkerhetsrisiko å gi tillatelse til å utføre alle kommandoer ute passord gjennom sudo.

Hvor stor risikoen er, er en annen sak...

Lenke til kommentar

Takk for det svaret Olefiver.

Og bruke SUDO først i kommandoen hjalp. Men jeg finner ikke i det svarteste helvet hvordan jeg aktiverer Glass 3D greia.

Dessuet det "innebygde" 3D programmet virker ikke helt bra (husker ikke hva det het). Jeg kan ikke flytte på vinduene. Alså det øverste greia på hvert vindu er borte. Men herrejesus det var brae effekter ut av det. Men ubrukbar...

Kanskje det er de rare nVidia driveren som gjør dette, men jeg synes de virker fint jeg.

Jeg nedlastet de ikke fra nVidia.com.. Prøvde meg i GoogleEarth, har ca samme hakking og problemer som i Windows.

Lenke til kommentar

Det enkleste er å bruke pakkebehandleren. YumEx er en ganske grei en for å få ett gui, skriv inn dette som root (eller med sudo)

yum -y install yumex

Er ganske lite som det er behov for å laste ned utenom pakkebehandleren, men er jo litt avhengig av behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...