Gå til innhold

Gåen vifte i en Hiper Type-R 580w

Poks

Anbefalte innlegg

Heisann,

Hørte mye rart fra PSUen her om dagen, noe jeg trodde var en ledning som var borti vifta e.l. Skrudde den opp uten å tenke på garantien dum som jeg var(har hatt så mye bøll med garantimas før så satser automatisk på å se på ting selv). Det viste seg derimot at det var lageret i den lille 80mm vifta som er gåen.

Siden jeg tviler sterkt på at NetShop tar denne i retur nå som forseglingen er brutt tenkte jeg på om jeg bare skulle prøve å putte i en ny vifte. Dette burde da være mulig?

Noen spesielle ting jeg må tenke på? Hastighetsmessig etc. og selvfølgelig holde meg langt unna kondensatorene :p

Tips tas gjerne imot.

halvor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, egentlig enkel sak det. Det eneste du egentlgi må tenke på er at spenningen på viften er (omtrentlig ihvertfall) lik den som du skal bruke, samt at den ikke er betydelig svakere, slik at du unngår å overopphete den.

Utover det så er det egentlig bare den fysiske størrelsen som må passe, så er det bare å koble lederene for at det skal fungere.

-Stigma

Lenke til kommentar

Den lille viften på Hiper Type-R 580w er 80mm x 15mm vifte av merket Young Lin Xing DFS801512H.

Noen tekniske data: Spenning 12v, speed 3000RPM, Air Flow 30,16CFM, støy 34,57dBA.

For å få en vifte som kjøler like mye som orginal vifta må du velge en vifte som har Air Flow på over 30CFM.

Antec PRO 80mm 75000-4 var den billigste 80mm x 25mm vifta jeg fant med Air Flow på over 30CFM.

Her kan du finne fler 80mm x 25mm vifter

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...