TheClown Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Jeg har et problem med databasen min. Mye av det jeg har lagret der går på id og tall. Men når jeg skal stokke idene fra 1 og oppover legger den idene på denne måten: 1 10 2 3 4 5 6 7 i stede for 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Noen som aner hvorfor dette skjer? Det ødelegger hele databasen min og scriptet funker ikke ordentlig. Her er et bilde: feltet som heter link_id er lagret som varchar(20) har dette noe å si? Endret 27. oktober 2007 av TheClown Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Never mind. Viste seg at det var varchar som var problemet Lenke til kommentar
roac Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Et godt råd, hvis du ikke kjenner egenskapene til datatyper, så gjør deg selv en tjeneste og sett deg ned å se litt på dem. Hva som er tekst, hva som er tall og så videre, og hvordan sammenligning av forksjellige datatype fungerer. Det er strengt tatt noe av det absolutt første man bør lære seg når man skal begynne med databaser og/eller programmeringsspråk. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Kan litt, men jeg surrer mest rundt på internett (her) og leter etter svar. Eneste boka jeg har er PHP, MYSQL og HTML for Dummies, så det meste er selvllært Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå