Gå til innhold

advarsel - kjørte for fort! - konsekvenser?

kosogvin

Anbefalte innlegg

I dag ble jeg stoppet for å ha kjørt for fort. kjørte 20 km/t over fartsgrensen. Heldigvis slapp jeg unna siden de rakk bare å følge etter meg i ca 500 meter før jeg oppdaget dem. Jeg fikk en muntlig advarsel om å ikke kjøre sånn osv. Vil det si at den advarselen blir mellom meg og politiet som var der, eller blir jeg skrevet opp som en "fartssynder" i politiets register? Så hvis jeg ble skrevet opp, så neste gang vil jeg ikke få en advarsel, men andre konsekvenser? kjørte forresten bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som sagt fikk jeg bare en muntlig advarsel og ikke en bot. det jeg egentlig lurer på er om jeg blir ført om som en fartssynder i noe form for register. Hadde kanskje blitt litt dumt om jeg fikk advarsel to ganger siden ingen har kontroll på sånt.

Lenke til kommentar

politiet har interne lister som de kan føre deg/bilen du kjørte opp som et overvåkningsobjekt. skjedde med en kamerat av meg det. men han kjørte mye for fort også men de klarte ikke få målt han nok til å få en godkjent måling som kunne føre til at han skulle miste lappen.

bilen hans ble fulgt av diverse politi biler unifomerte og sivile vis de så han kjøre / oppdaget han samme kjøreretning.

men slike lister kun til internbruk og ikke noe som vil dukke opp på noe vandelsattest eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...