Francesca_ Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei, lurer litt på hvor det er bra å fiske ørret i Østmarka? Eller egentlig hvor det er bra å fiske i Østmarka, enten det er røye, abbor eller ørret. Hva er best å bruke, spinnere, wobblere eller sluk? Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hmm. Driver selv å venter på å da den store, så er usikker på om jeg skal si det til deg. Men la gå: Selv bor jeg i skogen i østmarka, og kan gi deg disse tipsene. Børtervann: Stort vann som huser ørret opp til 8 kg som ble tatt for en del år siden. Her er det vedig bra å fiske røye og. er nok best på vinteren! Anbefaler å bruke en mørk spinner av 7g, eller en wobbler 3-7 cm flytende type. Ørret imitasjonen er best. Tillatt å fiske fra båt. Vannet inneholder god bestand av ørret røye og abbor. Er også ål, mort, (karuss?) der. Men lake er bare en myte! Tonevannet: Veldig godt ørret og abborvann. fint å fiske fra båt. Svartoren: Det aller vanskeligste vannet å få stor fisk på. Få fiskerapporter. Vannet på 4 km langt og ca 40 meter på det bredeste. Her settes det ut 3årig ørret som er opp til 700g. Og huser ørret på langt over kiloen! Bruk mørke spinnere eller wobblere. Morttjern: Veldig fint vann å fiske i. Stor ørret og masse fin abbor der. Mark og spinner er nok best der. Mosjøen: enda et stort vann som har innhold av stor ørret, sbbor og røye. Båt anbefales her. Finnes også mange fine plasser fra land. (gjelder alle vannene). Også veldig fint å fiske på vinteren. Askevannet: Et veldig fint vann å fiske med flue. Passe lite vann som er overbefolket av 'små' abbor og ørret, så er bare å knuse hodet på de man får der for å få bestanden bedre. Fint vann for de som ikke gidder å vente for all tid samt ikke er etter de aller største. Luttjern: småstort vann som ligger rett ved tonevannet. Bra bestand av ørret, og noe overbefolket av abbor der. Fint vann å fiske i, men ikke det første jeg drar til.. Er også lite bestand av røye der, og kan nok være noe stort av det. Kan vel skrive 100 ganger så masse om alle vannene som er her inne, men valgte bare de mest 'kjente' som er fine turer å dra til. Så alt i alt: Spinner/sluk på 7-10 gram er å anbefale. Mørke spinnere til mørke vann og mørkt vær, lyse til lyse vann og lyst vær. Wobbler i de større vannene. Gjerne flytewobbler opp til 7 cm. Hvor bor du forresten? Endret 27. oktober 2007 av conzeed Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Bor på Nordstrand. Prøvde lykken i Stensrudvann i går, men ble ingen fangst Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Stensrudvannet har jeg aldri vært og fisket, men vet at det skal være en del fisk der. ikke noe ørret regner jeg med. Abbor og kanskje gjedde. Hvor henn sto du og fisket der? På den siden hvor kiosken er? Men anbefaler å ta en tur inn i østmarka! Skal ikke gå langt for å komme til noe bra vann. Er nok ikke for sent å bruke maur eller en museimitasjon. Endret 28. oktober 2007 av conzeed Lenke til kommentar
ingos Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Stensrud er det mye abbor i og noe gjedde. Tidligere var det bra langs land der utløpet var. Bekken renner like ut ved Stensrudsvingen, prøv langs venstre side når du ser utover fra den siden. Jeg har vært på mye pilkekonkurranser der før i tiden:-) http://www.gulesider.no/kart/bigMap.c?ps=0...0&scrollY=3 Endret 28. oktober 2007 av ingos Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Er det noe størrelse på fiskene der da? Tenker vel mest på gjedda da. Lenke til kommentar
ingos Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jo det er noen store gjedder der og et annet vann som ligger like ved er Langen. Skal du fiske etter større gjedde så er ikke Stensrud det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå