Nimda Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hvilke instillinger skal jeg har på SMC Barricade 7004BR routeren min? Jeg har Bluecom ADSL. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 - Du må sette opp at du bruker TCP/IP - Sette opp om du har fast eller dynamisk IP - Hvis du har fast IP må du legge inn denne under "IP adress" - Subnet mask : 255.255.252.0 - Gateway/default gateway : 217.118.32.2 - DNS (Domain Name Server) : 217.118.32.12 og 217.118.32.13 Hvis du bruker routeren som DHCP-server skal du bare huke av for å motta IP-adresse automatisk på hver maskin, hvis du ikke bruker DHCP må du fylle ut info'n over på hver maskin. Prøv (litt frem og tilbake?) med disse verdiene/tallene, så tenker jeg du får det til! Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 det kan hende at modemet ditt har innebygd ruter. prøv å koble den opp mot en switch eller hub å se. Jeg fikk nettop adsl levert av bluecom og jeg har oppsettet: modem -> switch -> 3-4 pcer. hvis ikke, se posten ovenfor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå