Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til teori VK1 bilmekaniker

LiamH

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp til noen spørsmål siden jeg driver på å skal ta fagbrev som bilmekaniker. Etter den nye reformen er det kommet nye bøker og disse er, for å si det mildt, svært komprimert og inneholder store mangler, spør du meg. Siden jeg stort sett har vært selvlært frem til nå, så er jeg ikke så teoretisk sterk på navn og mer utdypende teori.

Jeg trenger derfor svar på noen spørsmål og håper noen her inne kan hjelpe meg. Jeg håper at de som svarer vil gjøre det på en mest mulig utfyllende måte da disse oppgavene skal leveres inn til evaluering. Takker for all den hjelpen jeg kan få!

Oppgavene:

- Hvilke deler slites i tannstangen?

- Hvilke kontroller/justering er aktuell på ei tannstang?

- Forklar ”pakking” av lager.

- Hvordan behandles motor som spesialavfall?

- Det er også lagt med et vedlegg der navnene på deler i tannstangen skal fylles ut. Legg gjerne inn navnene fra nr. 1-15 i posten hvis noen gidder å fylle dem ut. Jeg har begynt så smått, men overlater heller oppgaven til noen som har mer peiling og har større kompetanse til å få rett navn på rett plass. :)

Tannstang.doc

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du milde! Forventer du som skal bli mekaniker at andre skal lære for deg?? Det er jo under studiene du skal lære deg å sette deg inn i hvordan ting fungerer! Tror du at du ikke må lære hvordan ting er oppbygd/fungerer når du kommer ut i jobb? Skjerpings!

Lenke til kommentar
Du milde! Forventer du som skal bli mekaniker at andre skal lære for deg?? Det er jo under studiene du skal lære deg å sette deg inn i hvordan ting fungerer! Tror du at du ikke må lære hvordan ting er oppbygd/fungerer når du kommer ut i jobb? Skjerpings!

Tror du virkelig ikke at jeg har lett etter svar?!? Det å lære hvordan ting er oppbygd er jo nettopp det jeg prøver å gjøre! Som jeg allerede har skrevet, så står det ingenting om dette i bøkene eller på nettet (som jeg har funnet på norsk) og jeg leter derfor andre plasser etter informasjon! Er det et problem for deg? Er det "under din standard"? Disse spørsmålene er kun en brøkdel av det som skal leveres inn, så vær vennlig å ikke stempel meg som useriøs eller i den tro at "andre skal gjøre jobben for meg"! Hadde jeg vært slik du fremstiller meg, så hadde jeg skrevet av svarene fra noen i klassen!

Jeg søker etter info fra de som har peiling her inne og som vet hva de snakker om! Er det verre enn å lete på nettet eller i en bok? Folk stiller spørsmål i alle varianter her inne som allerede står skrevet en eller annen plass på nettet eller i bøker! Skal du gi samme kjepphøye svar til dem også? Herreud, kunne ikke falle meg inn å svare andre som spør tekniske spørsmål her inne på samme måte som du gjør! Den eneste forskjellen mellom meg og andre her inne, er at jeg opplyser at jeg er under utdanning og det skal du liksom bruke som en grunn til ikke å hjelpe meg eller å oppfordre andre til også å holde seg unna spørsmålene mine?!?

Hva er poenget med dette forumet hvis folk ikke kan spørre om hjelp fra noen som har peiling? :roll:

En stor del av jobben med å være mekaniker er jo å kunne bruke informasjon og å finne svar på ting! Hvordan skal jeg lære meg dette hvis jeg ikke finner riktig informasjon?

P.s: Jeg tar gjerne til takke med en link e.l. som kan inneholde den informasjonen jeg trenger for å finne svar på spørsmålene!

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Det her er vel et bilforum,eller er jeg helt på jordet?

Det står "bilteknisk forum", ja... Må si jeg er litt overrasket over at det ikke er kommet et eneste svar på noen av spørsmålene siden posten har stått åpen i flere dager. Så... da det ikke er hjelp å få her og oppgavene skal leveres inn i dag, kan posten kan like gjerne stenges...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...