Innos Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Hmm, virker praktisk, men vil gjerne ha autoscroll der. Kan vel sette denne funksjonaliteten til mouse-right+left, eller til en hurtigtast på tastaturet? Vet du forresten hvordan jeg får autosroll med denne knappen? Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hmm, virker praktisk, men vil gjerne ha autoscroll der. Kan vel sette denne funksjonaliteten til mouse-right+left, eller til en hurtigtast på tastaturet? Vet du forresten hvordan jeg får autosroll med denne knappen? Dette stiller du inn i nettleseren, det kommer ikke i konflikt med cut&paste funksjonaliteten. På Opera tar du Tools->Preferences->Advanced->Shortcuts, så setter du opp alt du vil ha musen til å gjøre, egen knapp for midtre musknapp. Tilsvarende i Firefox, så scroller den slik du vil. Du må gjerne fortsette å bruke 64-bit hvis du ønsker det. Men du må ha 32-bit nettleser hvis du skal ha alle plug-ins, så det er ikke like plug&play for Opera. For Firefox er alt dette automatisert med et par klikk i automatix. Sannsynligvis kommer du ikke til å oppleve særlig flere issues med 64-bit, problemet er at eksempelvis flash er lukket kode fra Macromedia, så vi er prisgitt at Macromedia kompilerer flash for 64-bit, og det har de ikke gjort ennå. Endret 27. oktober 2007 av Del Lenke til kommentar
Innos Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Merket tidligere i dag at Windows-installasjonen ble korrupt etter at jeg installerte Ubuntu, og nå som jeg har reinstallert Windows funker ikke Ubuntu lenger. Vil helst unngå dette når jeg nå reinstallerer Ubuntu, så har dere noen tips her? Var ganske standard installasjon av både Windows og Ubuntu, så om jeg ikke skal gjøre noe spesielt så er det ikke så mye jeg kunne gjort feil. Feilen jeg fikk med Windows var at hal.dll (Hardware Abstraction Layer) manglet eller var skadet. Feilen med Ubuntu er rett og slett at det eneste jeg kan velge mellom er den nye og den gamle Windows installasjonen med hal.dll feilen (noe som er rart da jeg reformaterte partisjonen med den gamle på). Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Du kan gå inn å rigge opp boot loaderen i MS manuelt, redigere konfig fila. MS lar deg selvfølgelig ikke boote opp alternativt OS som standard. Neste gang bør du ta en back-up av MS partisjonen (f.eks. med dd) så ruller du den bare tilbake igjen hvis den begynner å gjøre seg vanskelig. Slik som det er nå har du tre valg: 1. Lære deg boot loaderen til MS, og bruke den til a switche ved oppstart 2. Installere Grub på nytt på bootsektoren, burde gå greit fra live CD med chroot. 3. Installere Ubuntu på nytt, den vil automatisk legge MS til som bootbart OS, og så sørger du for back-up av MS-partisjonen, slik at du unngår da capo. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Var nr. 3 jeg gjorde sist, bortsett fra at jeg ikke tok backup, og da ble Windows-installasjonen korrupt med en gang. Hva kan jeg ha gjort feil? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Var nr. 3 jeg gjorde sist, bortsett fra at jeg ikke tok backup, og da ble Windows-installasjonen korrupt med en gang. Hva kan jeg ha gjort feil? Vanskelig å si, normalt sett så har ikke linux installasjonen noe å si på windows partisjonen, gitt at du ikke gjør noe feil under repartisjoneringen av harddisken. Har akkurat lagt inn ubuntu på nytt og kjører dualboot med ubuntu og XP. Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Var nr. 3 jeg gjorde sist, bortsett fra at jeg ikke tok backup, og da ble Windows-installasjonen korrupt med en gang. Hva kan jeg ha gjort feil?Sjelden å høre om det problemet, jeg har aldri sett det. Var riktignok en del spørsmål når Vista kom, hvor folk lurte på om dual boot funket. Derfor tror jeg ikke det har noe med Ubuntu å gjøre. Kanskje du endret boot rekkefølgen i Bios, kanskje du repartisjonerte windows partisjonen også, kanskje du ikke lot windows partisjonen ha igjen noe ledig plass? Dine gjetninger er antagelig like gode som mine. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Hmm, prøver på nytt i morgen, har masse skolearbeid i dag. Satser på at det går bra, takk for hjelpen alle sammen! =) Er forresten XP, og ikke Vista det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå