Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Krasj grunnet Dual-Core Optimizer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har problemet løst seg etter mye fram og tilbake. Fikk formatert disken med en annen maskin, og nå ser alt til å være iorden. Lugginga i Stalker, er jeg ikke kvitt selv etter oppgradering av driverere og patching av spillet..

Uansett, anbefaler alle med Intel-prosessorer å holde seg langt unna Dual-Core Optimizer ;P

Lenke til kommentar
Når det kommer til årsaken til problemet så opplever jeg at STALKER lugger hvert 3. sekund med AMD 2X 6000+ prosessor.

Løsningen for meg her er å sette affinity til en kjerne istedenfor begge for STALKER.

Da har problemet løst seg etter mye fram og tilbake. Fikk formatert disken med en annen maskin, og nå ser alt til å være iorden. Lugginga i Stalker, er jeg ikke kvitt selv etter oppgradering av driverere og patching av spillet..

Uansett, anbefaler alle med Intel-prosessorer å holde seg langt unna Dual-Core Optimizer ;P

Prøvd det?

Lenke til kommentar

Ja, har testet det uten hell. Men jeg mistenker at det er minne som skaper konflikt. kjører 4x1 gb DDR2 på en 32-bits XP versjon. Noen som veit? Problemet gjelder alle spill jeg har testet sålangt

Stalker

Oblivion

Hitman :Blood Money

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er ett "kjent" problem med AMD X2. dvs. "hakking"/"lagging".

Det finnes utilityprogs på nettet for å avhjelpe problemet, men i prinsipp går disse ut på å sette affinity til en kjerne (noe man kan gjøre selv).

Hvorfor "schedulering" av tråder fungerer mer "dårlig" på AMD/K8 kontra Intel CPU'er har jeg ingen god forklaring på.

Selv om dette problemet også kan opptre i større eller mindre grad på Intel dual core (ser det av og til ved "benchmarking", typisk da på "gamle gode" 3Dmark01.

Lenke til kommentar
Det er ett "kjent" problem med AMD X2. dvs. "hakking"/"lagging".

Det finnes utilityprogs på nettet for å avhjelpe problemet, men i prinsipp går disse ut på å sette affinity til en kjerne (noe man kan gjøre selv).

Hvorfor "schedulering" av tråder fungerer mer "dårlig" på AMD/K8 kontra Intel CPU'er har jeg ingen god forklaring på.

Selv om dette problemet også kan opptre i større eller mindre grad på Intel dual core (ser det av og til ved "benchmarking", typisk da på "gamle gode" 3Dmark01.

Jeg har satt affinity til èn kjerne.. det hjelper IKKE!

Men takk for tipset alikevel.

UTrolig kjipt problem dettte.. typisk meg! hehe

Endret av size11
Lenke til kommentar

Vel, om det bare et ett spill du har problemer med, så er det vanskelig å si om det

er spillet eller PC-en. Prøv en del andre krevende spill og se hva som skjer.

Doom3, Crysis, HL2, osv. Hvis alle spill har de samme symptomene så er det sikkert

noe med PC-en. Hvis ikke, ja, da kan jeg bare si:

"Velkommen til dataverden" :-)

Lenke til kommentar
Vel, om det bare et ett spill du har problemer med, så er det vanskelig å si om det

er spillet eller PC-en. Prøv en del andre krevende spill og se hva som skjer.

Doom3, Crysis, HL2, osv. Hvis alle spill har de samme symptomene så er det sikkert

noe med PC-en. Hvis ikke, ja, da kan jeg bare si:

"Velkommen til dataverden" :-)

Samme problem med alle krevende spill jeg har testet til nå :

Oblivion

Hitman: Blood Money

Stalker

hakkinga er veldig tidvis. Det går helt smooth i en kort stund, for deretter å lugge no helt vanvittig både in-game og i main menu, sånn holder det på. av og på..

Rome Totalwar, som forøvrig ikke er like krevende går som en drøm!

Endret av size11
Lenke til kommentar

Hm, bloodmoney kjører jeg rimelig fint uten hakking med x2 3800+ og 6800gt,

så det skulle gå fint hos deg og.

Du har husket chipset drivere til hovedkortet osv? Siden du har MSI kan du bare

gå til hjemmesiden og bruke "Autoupdate" eller noe slikt for å sjekke.

Lenke til kommentar
Hm, bloodmoney kjører jeg rimelig fint uten hakking med x2 3800+ og 6800gt,

så det skulle gå fint hos deg og.

Du har husket chipset drivere til hovedkortet osv? Siden du har MSI kan du bare

gå til hjemmesiden og bruke "Autoupdate" eller noe slikt for å sjekke.

Har lagt inn nyeste HK-driver, er chipset-driver inkl. i denne?

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg noen stor ekspert, men har bygd pc siden 95. Regner med det kan være psu, siden mindre krevende spill går fint (mindre jobb for skjermkort, ergo mindre strøm).

Har du flere litt mindre krevende spill du kan prøve?

Ny strømforsyning 600w er bestillt. krysser fingra!

Lenke til kommentar
Det er IKKE PSU som er problemet.. Like kjipt med 520 W

Hmmm, sitter her med en 5200+ og har aldri opplevd noen form for hakking verken når jeg kjørte xp eller nå som jeg kjører vista. Når jeg kjørte xp så installerte jeg alt som var av drivere til cpu'en, hovedkort, ide drivere etc... Kjører med 4x1GB Ram. Men pga vista32 så er det bare 3.52 gb som kommer opp.

http://www.amd.com/gb-uk/Processors/Techni...1_13118,00.html

Lenke til kommentar

Har spilt litt mere STALKER med ny maskina mi nå og jeg sliter også med ureglementert hakking av og til.

Ut fra andre forum har jeg lest at STALKER er hard på harddiskbruk og kan til tider forlange mere data fra disken en den greier å lese under spilling som i sin tur kan føre til gjevnlig lugging.

Opplever dette oftere om jeg løper jennom områder og lugginga oppfattes som loading av data for nye områder på kartet.

Lenke til kommentar
Har spilt litt mere STALKER med ny maskina mi nå og jeg sliter også med ureglementert hakking av og til.

Ut fra andre forum har jeg lest at STALKER er hard på harddiskbruk og kan til tider forlange mere data fra disken en den greier å lese under spilling som i sin tur kan føre til gjevnlig lugging.

Opplever dette oftere om jeg løper jennom områder og lugginga oppfattes som loading av data for nye områder på kartet.

Har ikke akkurat det samme problemet. Hakkinga er ganske regelmessig, uansett hva slags surroundings i spillet. jeg kan stå i bunkern helt på starten av spillet, ja, jeg kan til og med avslutte spillet til hovemenyen ( quit game). hakkinga er der fremdeles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...