kjaks Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Klarer så å si ingen. Noen måte jeg kan trene meg opp til å klare det? Selv om det ikke blir helt det samme som chins så kan du starte å trene ryggen med nedtrekk ned på framsiden av hodet. Ikke start alt for tungt og øk vekten med ~5% for hver uke, prøv å holde i alle fall 7-10 reps min. og kjør 3-4 sett. Om du ikke har tilgang til nedtrekk, men en plass å ta chins, kan du sette en støtte under og dytte litt i fra med bakoverbøyde bein. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Klarer så å si ingen. Noen måte jeg kan trene meg opp til å klare det? Selv om det ikke blir helt det samme som chins så kan du starte å trene ryggen med nedtrekk ned på framsiden av hodet. Ikke start alt for tungt og øk vekten med ~5% for hver uke, prøv å holde i alle fall 7-10 reps min. og kjør 3-4 sett. Om du ikke har tilgang til nedtrekk, men en plass å ta chins, kan du sette en støtte under og dytte litt i fra med bakoverbøyde bein. Driver å trener nedtrekk en gang i blant. Klarer da maks 65kg 8 ganger 3 rep. Veier 85kg og 1.95høy. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ved siden av nedtrekk kan du trene biceps/triceps, rygg... Jo fler muskelgrupper du trener, jo fortere går det til chinsene sitter! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Nedtrekk med liten vekt er det nærmeste du kommer reelle chins, så det anbfales på det sterkeste! Nedtrekk med din egen kroppsvekt er vel det nærmeste du kommer chins. En typisk tendens man kan se er at folk på 70-80kg først kjører chins med 7-8 reps for så å gå over til nedtrekk med 40kg og samme repsantall. Får ikke veldig mye ut av den nedtrekkstreninga ville jeg tro ... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ved siden av nedtrekk kan du trene biceps/triceps, rygg... Jo fler muskelgrupper du trener, jo fortere går det til chinsene sitter! Gjør jo det også. Men føler liksom at Chins aldri kommer til å gå. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Tren nedtrekk regelmessig, ikke bare nå og da, så kan du prøve å øke litt for hver gang, 3-5kg. Ta det samme to treninger om du ikke klarer å øke mer. Å få en liten økning for hver gang er viktigere enn å kunne ta mange reps og sett, til en viss grad i alle fall, ellers vil en ikke kunne øke. Kjør nedtrekk før trening av biceps/armer slik at du ikke blir helt utslitt til nedtrekken. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ved siden av nedtrekk kan du trene biceps/triceps, rygg... Jo fler muskelgrupper du trener, jo fortere går det til chinsene sitter! Triceps har vel heller lite med hvor mange chins du klarer. I chins bruker du hovedsaklig lats og biceps, noe alle burde vite om en har trent styrke i noen måneder. Å trene tåhev og benkpress vil nok ikke ha noe særlig å si for økningene i chins, men det at en skal trene hele kroppen er en annen sak. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ved siden av nedtrekk kan du trene biceps/triceps, rygg... Jo fler muskelgrupper du trener, jo fortere går det til chinsene sitter! Triceps har vel heller lite med hvor mange chins du klarer. I chins bruker du hovedsaklig lats og biceps, noe alle burde vite om en har trent styrke i noen måneder. Å trene tåhev og benkpress vil nok ikke ha noe særlig å si for økningene i chins, men det at en skal trene hele kroppen er en annen sak. Hehe, selvsagt! Man bruker ikke triceps til stort under chins. Men å trene hele overkroppen er ingen dum ting å gjøre for å nå målet med å ta chins! Du bruker vel en del brystmuskel under chins? Eller tenker jeg feil? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du bruker vel en del brystmuskel under chins? Eller tenker jeg feil? I så fall ganske minimalt. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har vel 17-18 chins med kun kroppsvekt, og eit par-tre reps på 63 kg kroppsvekt og 25 kg ekstra belastning. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 imo et verdig chinclicky! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 imo et verdig chinclicky! Til nesa er ved stanga? Kunne fint påkosta seg 2-3cm til. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 ja, ok. Men tenkte mer på grepet og hvor langt ned jeg da. Anysveis jeg tar vel sikkert bortimot 20 om jeg ikke har belasta musklaturen på forhånd. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Tok 19 "godkjente" i sommer når jeg testet. Skal snart ha over 20 Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Jeg går helt ned og opp til kjakan. Selv om jeg jukser litt noen ganger, men pytt pytt. Forøvrig så støttes absolutt tipsene om å trene nedtrekk, for å bli bedre på chins. Ha en fin kveld til alle sammen Endret 29. oktober 2007 av The Game Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) har en treningsfilm hvor de tar chinsa til hofta. ja de løfter hele seg opp så stanga er ved hofta før de senker seg ned Endret 30. oktober 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 har en treningsfilm hvor de tar chinsa til hofta. ja de løfter hele seg opp så stanga er ved hofta før de senker seg ned Ja, men det heter noe annet. Hvis jeg ikke misforstår så tenker du på en muscle-up, som egentlig er en øvelse turnere gjør i ringer men som en del folk har begynt å gjøre i chinning bar. Denne øvelsen bare fra stang og ikke ringer. Fant en gang en artikkel om den fra stang, men klarer ikke å finne den igjen. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Genial øvelse å ta om du ikke har tilgang til treningsstudio en periode! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Fint grep, men med mindre blir det for dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå