Gå til innhold

Hvor mange chins tar du?

Sir Game

Anbefalte innlegg

Emnetittel sier vel det meste. Hvor mange chins og/eller pulll-ups klarer du? Spent på hva forumets satsere tar, dersom noen svarer :cool:

Litt usikker på hva jeg selv tar faktisk, siden det er lenge siden jeg har prøvd utvilt og maxet. Tar 15 reps x 3/5 sett (alt etter formen) på slutten av treningsøkta en til to ganger i uka.

The Game

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
M`kululu: Hva kalles "chins" med kort grep da? Aldri hørt en annen betegnelse på det, men dersom du har en på lur - spytt for all del ut! :thumbup: Alltid artig å lære noe nytt.

Pull-ups

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

12-13 med 80-90cm grepsbredde. Noen fler om jeg har bredere grep. Har planer om å begynne å starte treninger med chins, kun med tanke på å bli bedre i å ta mange chins.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Velger chins over nedtrekk anyday

Og så? Det var snakk om å kjøre chins før roing og markløft, ikke foran nedtrekk. Mer enn 3-4 sett med chins/nedtrekk er unødvendig, så blir aldri til at jeg kjører mer enn en av dem.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men hva regner forskjellige folk som en full rep i chins? Ser i en del fitness-konkurranser at de strekker haken i været og regner det som en godkjent rep bare de får haken høyere enn stangen. Personlig mener jeg man bør ha stangen helt ned til brystet.

Lenke til kommentar
Litt off topic, men hva regner forskjellige folk som en full rep i chins? Ser i en del fitness-konkurranser at de strekker haken i været og regner det som en godkjent rep bare de får haken høyere enn stangen. Personlig mener jeg man bør ha stangen helt ned til brystet.

Ikke alle har anatomi for dette.

Lenke til kommentar

Ikke alle har anatomi for dette.

Joda, greit nok det, men jeg synes nå uansett at man bør ta en rep så langt som leddene tillater. Blir veldig halv-rep aktig for meg når folk bare tar til haken passerer stanga. Samme med disse dipsene folk tar hvor de kanskje beveger seg 15-20 cm opp og ned.

Lenke til kommentar

Har nettop startet på igjen med chins og klarer 10-12 første sett, 7-10 andre sett, kjører HST så jeg trener ikke mer enn med to sett, men kjører det tre ganger i uken. Jeg strekker meg helt ut og trekker meg opp til haken. Har hørt at det ikke er spesielt gunstig å trekke seg lengre. Det føles ikke helt bra heller, da musklene rundt halsen og bakhodet strammer seg på en ubehagelig måte. Det er jo tross alt ryggen som skal ta seg av belastningen.

Lenke til kommentar

Støttes!

Nedtrekk med liten vekt er det nærmeste du kommer reelle chins, så det anbfales på det sterkeste! :)

Det finnes også apparater enklete treningsstudioer- (Condis feks.) - hvor du har beina oppe på en vekt som løfter kroppen. Så kan du selv bestemme hvor mye eller lite den skal løfte deg, og bestemme tyngden på øvelsen deretter!

Selv foretrekker jeg nedtrekk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...