Gå til innhold

PS3 misconceptions and spin


BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

neida, ps3 har hat en del forsinkelser, og det skal være lov å diskutere. Men tråder som dette blir jo bare latterlig.

 

360 er en knekandes god maskin, men å prøve å framstille den som mer avansert en ps3 blir tåpelig..

bare for å gjøre det helt klart: PS3 er den mest teknologisk avanserte konsollen på markedet, de koster dog litt mer. sånn er det bare, aksepter det.

Ingen som framstiller 360 som mer avansert. Snarere tvert imot, det er det faktum at PS3 er så avansert som er problemet vi diskuterer.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ser ikke helt hvordan den kilden på noen mulig måte går imot det som blir sagt i start tråden her. Om det skal være bevis på at kilden ikke vet hva han snakker om, så tar jeg ikke slike kilder for god fisk. Jeg har lest mye av både negative og positive sider som PS3, og ganske enkelt, jeg er forvirret. På den ene siden ser jeg GT5 og lovnader om God of War 3, men tenker dette er inhouse teams som jobber med PS3 aktiv, og jeg tenker da på de som ikke er en del av SCE, hvordan blir de å takle PS3 om den er så vanskelig som de sier den er å utvikle til?

Lenke til kommentar

Spec-ops-j: Ikke det at det betyr noe, men du vinkler det negativt at han muligens er en selvlært programmerer. For å trekke et tall rett ut av kaviarkrysset mitt vil jeg anta at noe sånt som 99% av alle skikkelig dyktige programmerere er selvlærte og startet i meget ung alder.

Lenke til kommentar
Spec-ops-j: Ikke det at det betyr noe, men du vinkler det negativt at han muligens er en selvlært programmerer. For å trekke et tall rett ut av kaviarkrysset mitt vil jeg anta at noe sånt som 99% av alle skikkelig dyktige programmerere er selvlærte og startet i meget ung alder.

Jada er klar over det :) Respekterer han, men jeg personlig synes ikke han er riktig person til å klage på Ps3 med hans bakgrunn, ikke at jeg kan klage på Xbox 360 heller.

Lenke til kommentar
neida, ps3 har hat en del forsinkelser, og det skal være lov å diskutere. Men tråder som dette blir jo bare latterlig.

 

360 er en knekandes god maskin, men å prøve å framstille den som mer avansert en ps3 blir tåpelig..

bare for å gjøre det helt klart: PS3 er den mest teknologisk avanserte konsollen på markedet, de koster dog litt mer. sånn er det bare, aksepter det.

 

For min del kan PS3 være 4-5 ganger mer avansert enn 360, men

sålenge den ikke har en dritt jeg vil spille kan den heller støve i butikk hyllene enn hjemme hos meg.

Lenke til kommentar

saa dette handler om at ps3 er for avansert nu? Lol.

Dette minner meg veldig om hva folk sa om ps2. Ikke gunstig for utviklere whine,whine. La meg fortelle dere at ps2 nesten hoppet en gen fram med titlene som kom på tampen (GOW,FF12).

 

tiden vil vise om det er så forbasket vanskelig for tredjepart å presse juicen ut av ps3 som mange skal ha det til. COD4 forteller meg at vi ikke har oe å frykte..

 

forsikelser med spill som hl2 og sure oppstøt fra folk som gabe newell for meg ikke til å rynke på nesa engang. de kommer nok over seg selv ganske snart.

Lenke til kommentar
Forøvrig tar han grundig feil når han sier at 360'en får alt det som PS3 bruker resurser på av seg selv, de som hadde 360 første året husker godt forskjellen på spill som kjørte AA på EDRAM-brikken, og de uten, som lignet mere på XBox og PS2-spill enn next-gen spill.

Spill som kjører uten AA eller AA uten bruk av eDRAM brikken? Sistnevnte er ikke mulig.

 

Faen han hadde helt rett angående Pixel fill rate...

 

RSX:

Maximum pixel fillrate: 4.4 GigaPixel per second (8 ROPs * 550 MHz)

 

Xenos:

Maximum pixel fillrate: 4 gigapixel per second (8 ROPs x 500 MHz)

 

Rsx på Wiki

Xenos på wiki

RSX kjører på 500MHz, men dette er uansett lite relevant siden multitexturing er idag ganske utbredt.

Lenke til kommentar
Forøvrig tar han grundig feil når han sier at 360'en får alt det som PS3 bruker resurser på av seg selv, de som hadde 360 første året husker godt forskjellen på spill som kjørte AA på EDRAM-brikken, og de uten, som lignet mere på XBox og PS2-spill enn next-gen spill.

Spill som kjører uten AA eller AA uten bruk av eDRAM brikken? Sistnevnte er ikke mulig.

 

Faen han hadde helt rett angående Pixel fill rate...

 

RSX:

Maximum pixel fillrate: 4.4 GigaPixel per second (8 ROPs * 550 MHz)

 

Xenos:

Maximum pixel fillrate: 4 gigapixel per second (8 ROPs x 500 MHz)

 

Rsx på Wiki

Xenos på wiki

RSX kjører på 500MHz, men dette er uansett lite relevant siden multitexturing er idag ganske utbredt.

Kan godt hende at dette er riktig, men bare lurte på om du har en kilde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...