Gå til innhold

PS3 misconceptions and spin

BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

noen forklar meg hvorfor halo(3.gen) sliter med aa kjore 540p@30fps.. det er jo patetisk. r&C (2.gen) 720p@60 med Gaow like gfx. nuff said

Hvordan er det GeoW blitt mulig i 720p som kjører i ring rundt Halo3 på grafikk. Det skal nå sies at Halo3 har en del større verdner, men en tanke er kanskje at fokuset til Bungie ikke har vært å ha den beste grafikken på Xbox360, men heller å bare få det opp på et nivå dem dem syns dugde ok for spillet. Dem har jo selv sagt at detaljnivå som er i Gears var ikke noe dem siktet etter.

Forøvrig er det som nevnt 640p Halo3 kjøres i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så klart! Sony er rutinerte, de går ikke på trynet med en gang for å si det sånn!

Det blir slik når folk er så forelsket i en konsoll at de ikke kan se at den har negative sider ved seg.

Det virker ikke som om 360 eiere ser negative sider ved den heller!

Jeg har begge og ser plenty av negative sider ved begge :p Begge maskinene suger :)

Å jasså?

Lenke til kommentar
Du driter i hvem som lager spillene? Da er vel du en av de som aldri går glipp av EA's årlige sportsutgivelser.

Og hvem bryr seg egentlig med crappy tredjepartsutviklere? Hvis du er interessert i siste versjon av Crash Bandicoot på ps3 så skrik ut! Ingen hører deg uansett.

Sony ikke forberedt på konkurranse? Sony har var på banen både Shigeru eller Bill Gate$ ble født. Tror nok firmaet har vært ute en vinterdag før.

Nettopp, jeg driter i hvem som lager spillene, eller hvilken platform de kommer på, bare jeg liker spillet og kan kose meg med det så bryr jeg meg ikke mye om hvem som har laget det. Jeg setter likevell kvalitet fremest, men det er mange kvaliteter i et spill utenom grafikken. Det er få av EA's lagete spill jeg kjøper nå for tiden, det er ikke noe nytt eller kvalitet i det lengere (NFS serien f.eks var mye bedre i starten enn den er nå).

Tror foresten du må oppdatere kunnskapene om hvem som kom på banen når. Sony kom på banen som selskap i 1946, Nintendo kom på banen i 1889. Sony kom heller ikke på banen for spill før starten av 1990 tallet, Nintendo på 80 tallet. Spillhistorie er et interesangt tema.

Lenke til kommentar

Folkens hvis dere leser bloggen hans står det at han lærte seg programmering på egenhånd. Når du lærer deg å programere for første gang til XP i 2000 også kommer Sony 7 år senere og lager noe nytt da blir det selvsagt litt tungt å omstille seg. Synes synd på fyren utdannet musikker(eller noe i den dyren) da er det selvsagt ikke så lett å plutselig måtte legge over til Ps3.

Jeg lar meg stadig imponere over alle her som gang på gang vet bedre enn spillutviklerne som sier noe negativt om Sony. Det er rart folk som f.eks Gabe Newell klarer å leve av spillutvikling når det finnes talenter som det vi har her på forumet :p

Var ikke det samme person som ville ha rundt 1 mill av Apple for å utvikle for Mac, de nektet også gikk han ut i media og sa at det var umulig å lage spill for mac(overdrivelse, ikke umulig, bare vanskelig).

Lenke til kommentar
Du driter i hvem som lager spillene? Da er vel du en av de som aldri går glipp av EA's årlige sportsutgivelser.

Og hvem bryr seg egentlig med crappy tredjepartsutviklere? Hvis du er interessert i siste versjon av Crash Bandicoot på ps3 så skrik ut! Ingen hører deg uansett.

Sony ikke forberedt på konkurranse? Sony har var på banen både Shigeru eller Bill Gate$ ble født. Tror nok firmaet har vært ute en vinterdag før.

Nettopp, jeg driter i hvem som lager spillene, eller hvilken platform de kommer på, bare jeg liker spillet og kan kose meg med det så bryr jeg meg ikke mye om hvem som har laget det. Jeg setter likevell kvalitet fremest, men det er mange kvaliteter i et spill utenom grafikken. Det er få av EA's lagete spill jeg kjøper nå for tiden, det er ikke noe nytt eller kvalitet i det lengere (NFS serien f.eks var mye bedre i starten enn den er nå).

Tror foresten du må oppdatere kunnskapene om hvem som kom på banen når. Sony kom på banen som selskap i 1946, Nintendo kom på banen i 1889. Sony kom heller ikke på banen for spill før starten av 1990 tallet, Nintendo på 80 tallet. Spillhistorie er et interesangt tema.

Snakka om firmaet Sony jeg, og nevnte aldri Nintendo, men Shigeru.

Lenke til kommentar
Jepp begynner å bli sletent dette her.. Post noe som en eller annen har sagt. Spinn det for det er godt for. Alle de som kommer men noen slags form for kildekritikk = Arbeider for SCE. Gå på person og herje på..

:thumbdown:

Om man skal komme med kritikk til kilden er det veldig fint om man bygger opp disse påstandene med egene kilder.

Lenke til kommentar

men eg ser ingen x360 fanboys her...eg ser folk som prøver og komme med nøytrale innlegg..og problema som ps3 står ovenfor...for det har den..problem..det treng ikkje ps3 intresserte benekte ein gang...så ser ein dei andre som psykelig prøver og forsvare ps3 som om dei sjølv har betalt regninga til sonys ps3 tap..

det må vere lov og vere kritisk folkens...x360 er ikkje perfekt den heller..den har sine problem..men nå er det faktisk sånn att ps3 ligger etter her og den har problem som kansje er meir alvorlige enn x360..

x360 har ligget i status qoue ei stund no..ja den har halo3...kor mykje har halo3 inovert og revolusjonert markedet..eller vertfall evolert markedet...etter min mening..nada..den spiller på velkjente strenger...ps3 og sony prøver og vere litt innovative her...littlebigplanet er eit godt døme..så eg er såvist ikkje negativ til ps3..:)

det er ikkje rart att folk disser ps3 når det finnes så mange ps3 eigere med eit sjukelig forhold til den, med så mange latterlige poster så må ein rett og slett sei noko...eg like begge to like godt og difor har eg kjøpt begge to...og som bear sa så fint...det er tross alt spilla som teller...eg ser fram til uncharted..gran turismo 5, alan wake, gears of war2, assassins creed (x360) killzone... eg håper sony får ps3 på rett kjøl for det eg like minst er og sjå mine investeringar gå til hel&%...;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er mulig... Har dere virkelig en så ekte kjærlighet til et produkt at andre ikke får lov til å snakke negativt om det?

Xbox 360 - Stygg designfeil som har ført til en haug med havarerte enheter. De dreit på draget der, men har gjort en formidabel jobb når det gjelder å få pumpet ut gode spill til den.

PS3 - Et råskinn mtp. CPU kraft, men temmelig bedriten å utvikle programvare på for øyeblikket takket være arkitekturen og en under adekvat jobb fra Sony's side med utviklingsverktøyene og opplæring. Flott med blu-ray.

Wii - Nintendo har klart å lure en hel verden....

Lenke til kommentar

Forøvrig tar han grundig feil når han sier at 360'en får alt det som PS3 bruker resurser på av seg selv, de som hadde 360 første året husker godt forskjellen på spill som kjørte AA på EDRAM-brikken, og de uten, som lignet mere på XBox og PS2-spill enn next-gen spill.

Da dette kom på plass i Unreal-motoren (etter Gears of War), begynnte alle spill med den motoren å se bra ut.

På PS3, har dem ikke optimalisert en skikkelig SPU-manager på Unreal motoren, og derfor blir det variable resultater på PS3-pill som bruker motoren, og derfor ligger multiplatform utviklerer ett stykke bak første-parti utviklerer, som foreløbig kjører på egne spill-motorer.

Ser man på de sterkeste utviklerene som Infinity Ward, så ser du at dem har fikset opp i de svakhetene selv om de bruker Unreal.

Regner med at Epic ordner opp i Unreal på PS3, med Unreal, og da vil også de som ikke er like flink å lage egne motorer også klare å få bra resultat med motoren som de gjør på 360.

Portingen er sikkert ikke alltid like enkelt, utviklerene er heller ikke late, men den artikkelen der er ren FUD, med innblandet noen få sannheter.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at det er mulig... Har dere virkelig en så ekte kjærlighet til et produkt at andre ikke får lov til å snakke negativt om det?

Xbox 360 - Stygg designfeil som har ført til en haug med havarerte enheter. De dreit på draget der, men har gjort en formidabel jobb når det gjelder å få pumpet ut gode spill til den.

Den skandaløse d-paden er et minst like stort minus. Må være den verste designmissen noensinne :) At man må betale for Live er også et stort minus.

Lenke til kommentar

neida, ps3 har hat en del forsinkelser, og det skal være lov å diskutere. Men tråder som dette blir jo bare latterlig.

360 er en knekandes god maskin, men å prøve å framstille den som mer avansert en ps3 blir tåpelig..

bare for å gjøre det helt klart: PS3 er den mest teknologisk avanserte konsollen på markedet, de koster dog litt mer. sånn er det bare, aksepter det.

Lenke til kommentar

PS3 - Et råskinn mtp. CPU kraft, men temmelig bedriten å utvikle programvare på for øyeblikket takket være arkitekturen og en under adekvat jobb fra Sony's side med utviklingsverktøyene og opplæring. Flott med blu-ray.

Wii - Nintendo har klart å lure en hel verden....

Bra sagt, ingen av konsollene er perfekte, men jeg tror at ps3 kommer til å komme sikkelig om 1 år ellns.

(IBTL! w00t)

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...