Gå til innhold

PS3 misconceptions and spin

BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen som betviler PS3 sine grafiske muligheter, men spørsmålet er hvor mange som klarer å utnytte det.

Det begynner å bli ganske mange utviklere (både vel respekterte og mer ukjente slike) som utaler seg negativt om PS3 sin arkitektur. Jeg er ikke redd for at PS3 ikke vil vise kjempegrafikk, men frykten er at vi får alt for få spill til konsollen:

1. PS3 er vanskeligere å programmere for

2. Dermed blir det dyrere

3. PS3 har foreløpig færre brukere enn X360

Hvorfor skulle utviklere velge PS3 framfor X360 når de kan utvikle spill billigere og selge det til flere hvis de utvikler for X360?

Det er trist men sant! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You know what folks? I give a dam.

Ganske enkelt, jeg er ute etter spillene, og driter i hvem som leverer spillene. PS3 har oppfølgere fra PS2 siden som jeg har lyst på bare fordi jeg likte spilet på PS2 (og PS1 med GT serien). Men det er jo som det blir belyst i teksten, SCE inhouse studioer er de som klarer å gjøre noe med PS3, de har Sony i ryggen og penger å ta av så for dem er det ikke noe problem, det er mer et problem for individuelle utviklere som ikke har råd til å lage et PS3 spill og må heller legge det multiplatofmr (mye grunne utviklingskostnadene samt kundebasen til PS3 er mindre enn X360 basen).

I tillegg oppi alt dette har Sony fått ufattelig mye uventet konkuranse i Nintendo og Wii. Jeg tror jeg kan med trygga si Sony ikke hadde forventet den type konkuranse fra det holdet. I tillegg til konkuranse fra Microsoft. Tror jeg og med trygga kan si at Sony dessverre ikke fikk kjenne konkuranse under PS2 tiden, og dermed ble litt vel kjepphøye når de laget PS3.

Det kan da se ut som Sony kan slite denne generasjonen, med tanke på at mange multiplatformspill somregel blir utsatt eller kommer senere på PS3 enn Xbox 360. I samsvar med den teksten over kan jeg faktisk nå skjønne hvorfor.

Lenke til kommentar

Jeg synes Sony burde:

* Fokusere enda mer på Playstatationet! Slippe flere Oppdateringer, høre mer på hva folk vil ha og utvikle en bedre SDK.

* Få til bedre avtaler. Hvorfor skal X360 folk få alle demoene først? Og om Sony ordner en betaling for PSN så hadde det ikke gjort noe, bare ikke X360 skal få absolutt alt først!

* Faktisk bli bedre kjent med konsollen sin, og gi tips og råd om den til andre utviklere...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Fill rate is one of the primary ways to measure graphics performance - in essence, it's a number describing how many pixel operations you can perform. The fill rate on the PS3 is significantly slower than on the 360, meaning that games either have to run at lower resolution or use simpler shader effects to achieve the same performance. Additionally, the shader processing on the ps3 is significantly slower than on the 360, which means that a normal map takes more fill rate to draw on the ps3 than it does on the 360. And I'm not talking about small differences here, we're talking roughly half the pixel pushing power.

Cue, SDF!

FillRate.png

Lenke til kommentar

Jeg må bare flire.. :!: Han kompisen her som har erfaring fra Harmonix har muligens vært med på å utvikle de følgende EKSTREMT hardware krevende titlene:

* FreQuency (2001)

* Amplitude (2003)

* Karaoke Revolution (2003)

* Karaoke Revolution Vol. 2 (2004)

* Karaoke Revolution Vol. 3 (2004)

* EyeToy: AntiGrav (2004)

* Karaoke Revolution Party (2005)

* Guitar Hero (2005)

* CMT Presents: Karaoke Revolution Country (2006)

* Guitar Hero II (2006)

* Guitar Hero Encore: Rocks the 80s (2007)

* Rock Band (2007)

Og så har han fått seg en blogg og greier da vettu, og dermed har vi en ny ekspert ute og går. Lurer på hvor mange problemer de har hatt med pixel fill rate på Rock Band.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Med fare for å quote meg selv:

Men jeg kan og garantere at i denne tråden blir mange som tror de er SCE representater til å legge ut i det vide og det breie over at PS3 er det beste som har skjedd siden ilden ble oppfunnet.

Om du har et bedre synspunkt på det Fhj så er jeg meget interesert i å høre det.

Lenke til kommentar
Jeg må bare flire.. :!: Han kompisen her som har erfaring fra Harmonix har muligens vært med på å utvikle de følgende EKSTREMT hardware krevende titlene:

* FreQuency (2001)

* Amplitude (2003)

* Karaoke Revolution (2003)

* Karaoke Revolution Vol. 2 (2004)

* Karaoke Revolution Vol. 3 (2004)

* EyeToy: AntiGrav (2004)

* Karaoke Revolution Party (2005)

* Guitar Hero (2005)

* CMT Presents: Karaoke Revolution Country (2006)

* Guitar Hero II (2006)

* Guitar Hero Encore: Rocks the 80s (2007)

* Rock Band (2007)

Og så har han fått seg en blogg og greier da vettu, og dermed har vi en ny ekspert ute og går. Lurer på hvor mange problemer de har hatt med pixel fill rate på Rock Band.. :thumbup:

Og fordi han ikke lager Gears of war type grafikk har han ikke greie på programmering? Fantastisk

Lenke til kommentar
ja der ser dere folkens...ps3 suger hestelem og det er ingenting vi kan gjere med det..;)

Jupp...etter den solide demoen og alle dei positive omtalane, såg fram til å spele det nye Ratchet & Clank-spelet i nær framtid. Men etter å ha lest dette innser eg at det er håplaust. :(

Kay

Lenke til kommentar
Med fare for å quote meg selv:

Men jeg kan og garantere at i denne tråden blir mange som tror de er SCE representater til å legge ut i det vide og det breie over at PS3 er det beste som har skjedd siden ilden ble oppfunnet.

Om du har et bedre synspunkt på det Fhj så er jeg meget interesert i å høre det.

FHJ ville ikke sagt seg enig i negative uttalelser om Sony om han så fikk 10millioner og nøkkelen til Playboy mansion.

Lenke til kommentar

jepp, naar botsene ikke har flere motargumet kommer personangrepene. dere kaller meg SCE, begynner selv aa lure paa om ikke dette forumet er berort ms viral style(?). Har aldri sett en så skjev fordeling av fanboys og konsekvent systematisk latterliggjørelse av ps3 entusiaster,eller vent!, kanskje naar 360 launcha og markedsfooringscapen til ms var paa sitt villeste

Lenke til kommentar
You know what folks? I give a dam.

Ganske enkelt, jeg er ute etter spillene, og driter i hvem som leverer spillene. PS3 har oppfølgere fra PS2 siden som jeg har lyst på bare fordi jeg likte spilet på PS2 (og PS1 med GT serien). Men det er jo som det blir belyst i teksten, SCE inhouse studioer er de som klarer å gjøre noe med PS3, de har Sony i ryggen og penger å ta av så for dem er det ikke noe problem, det er mer et problem for individuelle utviklere som ikke har råd til å lage et PS3 spill og må heller legge det multiplatofmr (mye grunne utviklingskostnadene samt kundebasen til PS3 er mindre enn X360 basen).

I tillegg oppi alt dette har Sony fått ufattelig mye uventet konkuranse i Nintendo og Wii. Jeg tror jeg kan med trygga si Sony ikke hadde forventet den type konkuranse fra det holdet. I tillegg til konkuranse fra Microsoft. Tror jeg og med trygga kan si at Sony dessverre ikke fikk kjenne konkuranse under PS2 tiden, og dermed ble litt vel kjepphøye når de laget PS3.

Det kan da se ut som Sony kan slite denne generasjonen, med tanke på at mange multiplatformspill somregel blir utsatt eller kommer senere på PS3 enn Xbox 360. I samsvar med den teksten over kan jeg faktisk nå skjønne hvorfor.

Du driter i hvem som lager spillene? Da er vel du en av de som aldri går glipp av EA's årlige sportsutgivelser.

Og hvem bryr seg egentlig med crappy tredjepartsutviklere? Hvis du er interessert i siste versjon av Crash Bandicoot på ps3 så skrik ut! Ingen hører deg uansett.

Sony ikke forberedt på konkurranse? Sony var på banen før både Shigeru eller Bill Gate$ ble født. Tror nok Sony klarer seg bra, ta det med ro xbots :)

Endret av bakaxel
Lenke til kommentar
jepp, naar botsene ikke har flere motargumet kommer personangrepene. dere kaller meg SCE, begynner selv aa lure paa om ikke dette forumet er berort ms viral style(?). Har aldri sett en så skjev fordeling av fanboys og konsekvent systematisk latterliggjørelse av ps3 entusiaster,eller vent!, kanskje naar 360 launcha og markedsfooringscapen til ms var paa sitt villeste

Det blir slik når folk er så forelsket i en konsoll at de ikke kan se at den har negative sider ved seg.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...