aanonsen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Trenger desperat hjelp til å løse dette problemet. Føler jeg har prøvd alt. Følgende er problemet: Det kommer ingen lyd ut av mitt hjemmekinoanlegg når forsterkeren står på dolby digital. Jeg spiller da av en DVD i VLC PLAYER og har satt audio til 5.1. Har også testet å spille av DVD-en i WinDVD og WinMediaPlayer. Da står det også på spilleren at lyden som sendes er dolby digital. Jeg får lyd ut av alle 5 høyttaler (+sub) når forsterkeren står på pro logic. Da er det selvfølgelig bare stereo signal. Lydkort: Creative Sound Blaster External. (Speaker setting er satt til "Digital output only") Kabel: Optisk mellom lydkort og forsterker. (Har også testet med SPDIF og får samme resultat). JVC surround forsterker. Jeg har testet å spille av samme DVD på en DVD-spiller og da får jeg 5.1 lyd. Antar derfor at det må være noe i PC-en som "ødelegger" 5.1 signalet. Hva er det som gjør at DVD-spilleren kan sende riktig signal og PC-en ikke kan? På forhånd takk for alle mulige forslag. (Jeg er snart i ferd med å gi opp hele 5.1 lyden fra pc.....) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg vet at det er et "standarsvar" men prøv allikevel: Oppdater lyddriveren. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hvordan har du koble fra lydkortet og ut? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det skal jo egentlig bare være å bruke optisk, så går alt praktisk talt av seg selv. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Men kanskje har han bare tatt lyden ut fra hodetelefonutgangen, og da hadde vi hatt en løsning På det lydkortet der må du bruke optisk utgang for å få mer enn stereolyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg tror vi nærmer oss en løsning! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 S/PDIF er bare en protokoll for digital overføring av lyd, omtrent som TCP/IP er protokoll for dataoverføring over internett. S/PDIF kan derfor brukes på en rekke ulike medium, eksempelvis optisk (Toslink, lys gjennom fiberoptikk) og elektrisk (coax, spenningsmodulasjon gjennom kobberledning). Du må nesten sjekke om den digitale utgangen er Toslink eller coax. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå