Spole Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Eg prøver å nå den stasjonære PC-en fra den bærbare. Den stasjonære er kablet til routeren, og den bærbare er tilkoblet trådløst. Ved ping får eg svar "Forespørsel avbrutt" Er det noen instillinger i routeren som må til for at dette skal virke? Routeren er en Dlink D-635 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Se etter LAN eller WLAN isolation. Lenke til kommentar
Spole Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Finner ikke noen slike instillinger. Fant en "allow WAN ping", men denne var for ping fra internett. Prøvde den likevel, uten at det løste problemet.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hva slags IP-er har disse maskinene da? Bruker du DHCP eller fast IP? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har lest gjennom manualen men finner ikke noe som skulle tilsi at det skulle være blokkering. Har du internett på begge maskinene? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 på dlink rutere tror jeg du må inn i firewall og allowe WLAN to LAN og LAN to WLAN og begge til WAN Lenke til kommentar
Spole Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Jeg har DHCP, skal jeg prøve med fast ip? Skal denne settes som fast i pc, reservere i router, eller begge deler? Skal se om eg finner noe i firewall.. Har internett på begge maskinene. Endret 28. oktober 2007 av Spole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå