Gå til innhold

Nytt mediatastatur til XP

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått meg HDTV på rommet, og derfor vil jeg skaffe meg et trådløst mediatastatur med musepeker (touchpad eller liten joystick-greie) som jeg kan bruke fra ca. 3 meters avstand.

Jeg har sett litt på Logitech diNovo Edge, men det koster så mye, så tviler på det blir det. Ellers har jeg sett på Microsoft Media Center Keyboard eller hva det heter, men i følge ryktene så støtter det bare XP MCE (og Vista?). Jeg er imidlertid åpen for dette tastaturet hvis det finnes noen "hacks" etc. som gjør at det vil fungere med vanlig XP Professional.

Jeg har også sett på Logitech Cordless MediaBoard Pro Bluetooth Keyboard. Dette er nok den sterkeste kandidaten, men jeg finner ikke ut om det vil fungere med XP. Det er tross alt laget for PS3 (eller optimalisert for PS3 bruk)

Takker for alle svar ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MCE-tastaturet bruker IR til kommunikasjon, og det er langt fra den beste løsningen. I utgangspunktet er den avhengig av mottakeren som følger med fjernkontrollen, men jeg vet det finnes alternative mottakere også. Det er klaget litt på musytelsen på dette tastaturet, og mot min uorginale mottaker klarer jeg nesten ikke bruke musa i det hele tatt. Dtyr unna om du ikke trenger MCE-tastene.

En billig løsning kan kanskje være Biltema sitt tastatur. jeg har i alle fall planlagt å ta en nærmere titt på dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=841559

Lenke til kommentar

Ja, det ble et mediatastatur fra Biltema :D Som jeg heller ikke nøler med å anbefale til andre ;)

Det største plusset er kanskje den optiske kulen som fungerer mye bedre enn en bitte liten joystick, eller touchpad. I tillegg er det meget rask respons, og musen virker som den er koblet med ledning, Det er ikke sånn "delay" som det er på veldig mange trådløse muser.

Tråden kan vel egentlig stenges, siden problemet er løst :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra du fikk tak i og er fornøyd. Da satser jeg på å kjøpe meg et selv. MCE-tastaturet står nemlig bare og støver ned...

PS. vi stenger ikke tråder bare fordi trådstarter anser seg som ferdig. Man vet jo aldri om et kommer noen andre som har noe å bidra med i diskusjonen :)

Lenke til kommentar

Logitech media pro tastaturet kan brukes med XP.

Er visst bare å skaffe seg en bluetooth dongle i tillegg.

Gikk til innkjøp av et slikt Microsoft MCE tastatur,

kjøpte også en IR dongle som jeg skulle bruke til å ta imot signalene

fra tastaturet. Dette gikk ikke. Det klarte å kommunisere med tven

og XBOX360'en, men ikke med IR dongle'n til PC-en.

Jeg er utrolig glad for Elkjøp's 30 dagers returrett nå,

da jeg uten denne returretten hadde sittet 300,- fattigere

og med et tastatur som ikke kunne annet enn å slå av og på tv'en.

Jeg har samme behov som trådstarter, og har sett endel på Dinovo edge,

men i mitt tilfelle blir det rett og slett for dyrt. Ser derfor på

media pro keyboardet til logitech som er beregnet på PS3.

Eneste spørsmålet jeg har til denne løsningen er hvordan det er med

batteritid. Vil batterier gå fort tom?

Hvis det er ok levetid, så er dette den bedre løsningen vil jeg si.

Logitech sitt er ikke dyrt i forhold til Biltema sitt, og man betaler alltid

litt for Logitech merket.

Alt er bedre enn å kjøpe MS MCE tastatur, for så å måttekjøpe en fjernkontroll

i tillegg for å få en IR dongle som funker skikkelig til tastaturet.

Da koster plutselig tastaturet 600,- det dobbelte av utgangspunktet.

Jeg konkluderer med at jeg synes Logitech Cordless MediaBoard Pro Bluetooth Keyboard vil være det beste valget.

Lenke til kommentar
konkluderer med at jeg synes Logitech Cordless MediaBoard Pro Bluetooth Keyboard vil være det beste valget.

Kan noen som _har_ dette, eller dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=83402 svare på følgende?

Fungerer de i Vista/XP/Windows? Bra, dårlig? Pluss og minus mellom de to? Fungerer den blåtannutgaven med en gammel (10 meters) USB blåtanndongle? Hadde vært fint om noen kunne svart på noe av dette i alle fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...