Gå til innhold

Nybegynnerproblem med strings fra headerfil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes heller ikke at det er stygt når STL overlaster operator<<. Tvert imot synes jeg dette er en fin løsning da man kan overlaste operator<< i sin egen klasse slik at instanser av denne typen også kan skrives ut med cout. Nifty, synes jeg. Jeg foretrekker dette fremfor å implementere en print-funksjon i hver klasse.

Forresten, jeg tror kode eksempelet til GeirGrusom kræsjer da operator<< returnerer et std::ostream objekt, som jeg tror kan by på litt problemer hvis man prøver å bitshifte dette, heh.

Lenke til kommentar
Forresten, jeg tror kode eksempelet til GeirGrusom kræsjer da operator<< returnerer et std::ostream objekt, som jeg tror kan by på litt problemer hvis man prøver å bitshifte dette, heh.

Det er vel det han prøver å poengtere, at det ikke går slik man hadde tenkt (logisk nok). Men ærlig talt, hvor ofte har man bruk for å bitshifte inni et cout-uttrykk? Jeg ser heller ikke problematikken i at << og >> er overloadet ...

Lenke til kommentar
Det er vel det han prøver å poengtere, at det ikke går slik man hadde tenkt (logisk nok).

Litt på siden av avsporingen, men er det ikke vanlig at når 2 operatører binder likt, så evalueres uttrykket fra venstre? I så fall er det logisk at bit-shiftingen ikke ville fungerer...

(Men nå er det visst litt varierende hvilken vei uttrykk evalueres når det kommer til bitshifte, som vi ser her)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...