cyclo Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg mottok nettopp følgende tjenestemelding fra kortnummer 2025: Se idolfinalistene og vær med i trekningen av finalebiletter her: http://portal.unwire.dk/UMP/editordraft/Eg.../idol/index.pml Dette er et firma og kortnummer som jeg aldri har hatt noe med å gjøre. Jeg kommer til å klage denne meldingen inn til forbrukerombudet. Har foreløpig følgende info: Fra telenor: 2025 Unwire aps http://www.unwire.dk Fra netcom: 2025 Unwire Aps 4795004549 Mobilnummeret oppgitt hos netcom er registrert i gule sider som: Unwire Aps Masnedøgade 20, 3.Sal Følgene finnes i brønnøysundsregisteret: Organisasjonsnummer: 990 454 108 Navn/foretaksnavn: UNWIRE AS Organisasjonsform: Aksjeselskap Forretningsadresse: Grubbegata 14 0179 OSLO Kommune: OSLO Postadresse: Postboks 7023 St Olavs Plass 0130 OSLO E-postadresse: - Internettadresse: - Telefon: - Mobil: - Telefaks: - Registrert i Enhetsregisteret: 16.12.2006 Stiftelsesdato: 22.09.2006 Daglig leder/ adm.direktør Gunnar Grinaker Næringskode®: 64.220 Operatørvirksomhet på mobiltelefoni Sektorkode: 710 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskaper mv.) Også registrert i: Foretaksregisteret NAV Aa-registeret Det finnes en Gunnar Grinaker registrert i telefonkatalogen og han er bosatt i Drammen. Som sagt, jeg kommer i løpet av kvelden til å skrive en klage til forbrukerombudet. I den forbindelse lurer jeg på om det er andre som har mottatt samme melding, og og dere også er villig til å klage på den (jo flere jo bedre). Om noen har andre opplysninger om firmaet post dem gjerne her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Lykke til med klagen, irreterende med sms spam. "Spam fra 2025", trodde du hadde fått smap fra fremtiden jeg... Endret 26. oktober 2007 av Slettet-q5ES5fDk Lenke til kommentar
Teksup Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hentet fra cpa.telenor.no 2025 Unwire aps +45 339 31434 [email protected] www.unwire.dk med andre ord, de bryter reglene for å kunne være tilbyder av innholdstjenester da 1. ikke norsk firma, 2. Ikke norsk support. Taching.. masse penger i kassa dems uten å bry seg så veldig mye om norsk lov. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det var TV2 som sendte ut denne. Først fikk jeg en SMS, så fikk jeg en pushmelding med link. Er du registrert hos TV2 på noen måte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 hadde ikke fått melidingen når jeg skrev første svar. men en halv time etter kom den plutselig inn på telefonen, irreterende... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Det var TV2 som sendte ut denne. Først fikk jeg en SMS, så fikk jeg en pushmelding med link.Er du registrert hos TV2 på noen måte? Nei. Jeg var registert hos webtv for lenge siden (4+ år), men ble lei av spammet deres og meldte meg av. Etter flere klager og trussler om rapportering sluttet de å spamme. Men det er som sagt lenge siden, og jeg var bare registrert med e-post ikke mobil. Så her har de garantert innhentet nummeret mitt på ulovlig vis. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Da er endelig klage innsendt. Lenke til kommentar
Chrixz Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hentet fra cpa.telenor.no2025 Unwire aps +45 339 31434 [email protected] www.unwire.dk med andre ord, de bryter reglene for å kunne være tilbyder av innholdstjenester da 1. ikke norsk firma, 2. Ikke norsk support. Taching.. masse penger i kassa dems uten å bry seg så veldig mye om norsk lov. De må ha Norsk kundeservice ja, ikke et norskt nummer. Men du kan få kreve å snakke med en Norsk person der. Ellers tipper jeg at Unwire ikke har noen som helst med det selskapet som sender deg meldinger (tv2 eller noe) de har bare kundeservice for inholdsleverandøren. De fleste innholdsleverandører har ikke egen kundeservice og leier dette hos andre selskap. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hentet fra cpa.telenor.no2025 Unwire aps +45 339 31434 [email protected] www.unwire.dk med andre ord, de bryter reglene for å kunne være tilbyder av innholdstjenester da 1. ikke norsk firma, 2. Ikke norsk support. Taching.. masse penger i kassa dems uten å bry seg så veldig mye om norsk lov. De må ha Norsk kundeservice ja, ikke et norskt nummer. Men du kan få kreve å snakke med en Norsk person der. Ellers tipper jeg at Unwire ikke har noen som helst med det selskapet som sender deg meldinger (tv2 eller noe) de har bare kundeservice for inholdsleverandøren. De fleste innholdsleverandører har ikke egen kundeservice og leier dette hos andre selskap. Dessuten er det opprettet et norsk AS som er registrert med et norsk mobilnummer, så jeg regner med at man får prate med nordmenn om man ønsker. Men om unwire er innholdsleverandør eller ikke spiller for min del ingen betydning. Faktumet er at jeg har mottatt reklame jeg ikke har autorisert. Om det er Unwire AS eller TV2 eller noen andre som får klagen spiller ikke så stor rolle, så lenge noe blir gjort med saken. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hentet fra cpa.telenor.no2025 Unwire aps +45 339 31434 [email protected] www.unwire.dk med andre ord, de bryter reglene for å kunne være tilbyder av innholdstjenester da 1. ikke norsk firma, 2. Ikke norsk support. Taching.. masse penger i kassa dems uten å bry seg så veldig mye om norsk lov. De må ha Norsk kundeservice ja, ikke et norskt nummer. Men du kan få kreve å snakke med en Norsk person der. Ellers tipper jeg at Unwire ikke har noen som helst med det selskapet som sender deg meldinger (tv2 eller noe) de har bare kundeservice for inholdsleverandøren. De fleste innholdsleverandører har ikke egen kundeservice og leier dette hos andre selskap. Det kan hende at det er noen andre som er underleverandør og som drifter selve tjenesten, MEN det er UNVIRE AS som er ansvarlig juridisk sett og de er pålagt å ha kontroll på hva eventuelle underleverandører foretar seg. Dette da det er en vanlig unnskylding fra innholdsleverandører. De oppretter mange mange underleverandører med forskjellige navn, mens det i virkeligheten er et selskap som står bak. Dette selskapet er i dette tilfellet Unwire AS. Lenke til kommentar
Teksup Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) 7.3 Kundeservice skal kommunisere på norsk. 7.5 Forbrukerens kostnad ved å kontakt kundeservice skal ikke overstige ordinær mobiltakst for tale. Dette vil si Norsk kundeservice og Norsk support nummer. Kundeservice i danmark blir ikke belastet ordinær mobiltakst for tale ettersom det er utenlandstrafikk Dette er hentet ifra CPA Retningslinjer. Unwire AS er ikke juridisk ansvarlig for kortnummeret. Det er det Unwire Aps som er. Endret 4. november 2007 av Teksup Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Mottok fra 2201 jeg, samme firma som står bak der og. Ganske utrolig siden jeg har reservert meg på www.brreg.no mot innholdstjenester og i tillegg aldri har hatt noe kundeforhold til firmaet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Fikk i dag kopi av klagen forbrukerombudet har sendt til Unwire Aps. Delavar: Klag til forbrukerombudet ved å fylle ut dette skjemaet. (det tar 5 minutter å fylle ut). Jo flere som klager, jo større sjanse er det for at man får gjort slutt på dette tullet. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Har klaget jeg og Håper de får foretaksgebyr. Ble du trukket penger for å motta smsen? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Sjekket nå, og jeg ble visst trukket 1 kr. Ikke allverdens, men dog irriterende. Forøvrig så har det ingenting å si for meg, da jeg aldri kommer i nærheten av minimumsfaktureringen hver måned. Jeg burde kanskje begynne å bestille ringetoner og dritt, bare for å få "brukt opp" minimumsfaktureringen. (Årsaken er at jeg står som ansvarlig i en fri familie avtale, så jeg må ha et abb.) Endret 29. november 2007 av cyclo Lenke til kommentar
maien Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Sjekket nå, og jeg ble visst trukket 1 kr. Ikke allverdens, men dog irriterende. Forøvrig så har det ingenting å si for meg, da jeg aldri kommer i nærheten av minimumsfaktureringen hver måned. Jeg burde kanskje begynne å bestille ringetoner og dritt, bare for å få "brukt opp" minimumsfaktureringen. (Årsaken er at jeg står som ansvarlig i en fri familie avtale, så jeg må ha et abb.) Joda, jeg har også blitt trukket flere ganger. Synes det her vært rart at regningen på mobil er så dyr. Sjekket spesifisert nettopp og da fant jeg at Unwire har trukket meg 27 kr. Hva skjer liksom? NB: prøver å klikke på link for klagen, men den ser ut til å være borte. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Om det er spam så er det kanskje en idê å gjøre linkene dine uklikkbare. Alltids noen som bare måå klikke. Ikkeno vits i å gi spammere ekstra valuta for reklamepengene sine imo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå