Gå til innhold

Hud og negl hjelp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker du noen som helst form for ansiktsvask i dag? Hvis ikke, gå på et parfymeri eller apotek og be de hjelpe deg til å finne noe. De som man kjøper i dagligvarebutikk funker ikke alltid like bra. Brukes hver kveld, for å få vekk støv, skitt og fett. Bruk en ansiktskrem etterpå, hvis du føler at du blir tørr i huden.

For å få vekk prikkene i første omgang, kan det være greit å ta en tur til en hudpleier. Det kan bli litt vondt, for de klemmer ut de sorte hudormene. Først bruker de kanskje dampbad eller varme kluter for å åpne porene, så renser de og så smører på med krem. Dampbad kan du gjøre hjemme også, for å holde huden ved like. Kok opp ca 1 liter vann, hell det over en bolle, ta et stort håndkle og legg over hodet ditt og bollen. Sett bollen på et bord, len deg over og legg håndkle på toppen, for å holde dampen fra bollem mest mulig rundt ansiktet ditt. Men dampbad funker ikke hvis huden er full av sorte hudormer, derfor er det greit med en time hos hudpleier.

Det finnes "plaster" som kan brukes til å trekke ut hudormer, men vet ikke hvor godt de funker.

Når det gjelder negler, så pleir jeg å file mine med en neglfil. Fil fra ytterst mot innerst, ikke fram og tilbake. Og ha på hansker i kaldt vær, mine negler blir veldig sprø når det er kaldt.

Lenke til kommentar

herrgud. dere jenter asså! jeg tar ikke en dritt i trynet mitt og det er ikke full av svarte prikker, kviser og alt det dritet. har en teori om at hvis man driver å bruke hudkrem så slutte kroppen å på en måte gi like mye fuktighet til huden siden den alltid er så fuktig, og hvis man da ikke bruker fuktighetskrem i en lite periode blir hendene/ansiktet veldig tørt og jævlig

Endret av griped
Lenke til kommentar
herrgud. dere jenter asså! jeg tar ikke en dritt i trynet mitt og det er ikke full av svarte prikker, kviser og alt det dritet. har en teori om at hvis man driver å bruke hudkrem så slutte kroppen å på en måte gi like mye fuktighet til huden siden den alltid er så fuktig, og hvis man da ikke bruker fuktighetskrem i en lite periode blir hendene/ansiktet veldig tørt og jævlig

Hvor er de harde faktaene dine? :)

Lenke til kommentar

Kjøpte pleiesett til neglene i dag fra Dead Sea Premier. Betalte 400, og det funker faktisk bra fra første gang man bruker det.

Det sørger for at neglene blir sterkere, glattere og skinner mer. Det var også med noe for neglbåndene. Må ærlig talt si at jeg ble imponert. :p Pluss at det fulgte med en god håndkrem. Så nå blir det spennende å se om det funker like bra fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...