LeFranck Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har nettopp bestemt meg for å kvitte meg med den stasjonære PC-en min, og gå over til laptop. Jeg er ute etter ett harddisk kabinett som kan kjøre 2 harddisker. S-ATA. Noen som vet hvor jeg får tak i slik? Finner kun kabinetter med plass til 1 harddisk. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 RAIDMAX RAIDON/STARDOM SOHOTANK ST3620 har plass til to SATA-disker, bare søk på "SOHOTANK ST3620" i prisguiden så vil du få noen treff. Pass bare på å få riktig utgave, finnes en for USB 2.0, en for USB 2.0 og FireWire800 og en for eSATA. Lenke til kommentar
LeFranck Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Tusen hjertelig for hjelpen Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Finnes det noen slike eksterne kabinett som kan kjøre f.eks. 4 disker, og gjerne raid? Kanskje skal sjekke ut raidmax, se om de har noe mer Lenke til kommentar
LeFranck Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Har sett Racks du kan kjøpe til harddisker. Husker ikke helt hvor, men jeg kom over noen slike da jeg letet etter 2-bays. Men så er de ganske mye dyrere de som var 4 og oppover da. Ivertfall de jeg så. Lenke til kommentar
runesand Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg kjøpte nettopp 2 Stardom ST3620-2S-S2 (Altså SATA-utgaven med plass til 2 disker) På Komplett/Norek sine sider står det at den er JBOD, altså Just-a-bunch-of-disks. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323091 Jeg satte inn 2 500GB-disker, og koblet til maskinen med en SATA-kabel, men den kommer opp som bare 500GB! Der har forsåvidt to SATA-utganger, og det virker som om jeg kan nå tak i hver av diskene separat ved å bytte plugg, men det er jeg jo ikke interessert i - jeg vil ha en stor 1TB disk... Har jeg misforstått noe med uttrykket JBOD, eller er det en innstilling som kan gjøres? Mer om kabinettet her: http://www.stardom.com.tw/sohotank%20st3620.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå